Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Specialiștii de la Drumuri și șefii administrației locale discută viitorul traseu al autostrăzii Timișoara – Moravița

Aflată în stadiul de proiect tehnic, autostrada Timișoara – Moravița are două posibilități de a se lega la infrastructura deja existentă a orașului, pentru a oferi acces spre Serbia. Noul drum rapid va lega capitala Banatului de granița cu țara vecină, la Moravița, unde se va conecta cu autostrada construită pe partea sârbă dinspre Belgrad spre granița cu România.

Reprezentanții Consiliului Județean Timiș, alături de cei ai Primăriei Timișoara, au discutat cu proiectantul viitoarei autostrăzi care va lega capitala Banatului de granița cu Serbia despre traseul urmat de noua șosea rapidă. Se discută despre două variante, dacă drumul să se lege la oraș prin estul acestuia, respectiv prin vest.

”Am solicitat reprezentanților CNAIR și ai companiei care realizează studiul de fezabilitate al autostrăzii Timișoara – Moravița să genereze o propunere de traseu care să cuprindă Timișoara, prin două bretele, asigurând astfel o centură la nivel de autostradă, atât pe partea de est cât și pe cea de vest. Trebuie să gândim la nivel mare și pe termen lung, să folosim ocazia de a pune în valoare potențialul de pol regional al Timișoarei, obiectiv asumat de Consiliul Județean și de către mine, ca președinte al acestuia”, a anunțat Alin Nica șeful CJT.

Nica ne asigură că există o serie de variante de traseu pentru autostrada care va lega Timișoara de capitala Serbiei, însă argumentul final ține de dezvoltare strategică, nu de realizarea lucrării cu cât mai puțini bani.

”În cadrul ședinței de lucru cu reprezentanții Ministerului Transportului și CNAIR au fost abordate probleme de rentabilitate, de mediu, cât și de impact economic pozitiv pentru localitățile traversate. Au fost aduse în discuție variante care ocolesc municipiul atât prin est, cât și prin vest, cu legături, de exemplu, la viitorul drum ce va face legătura între A1 și DN 69 (printre Beregsău Mare și Săcălaz, coborând spre Diniaș), la nodul de la Remetea Mare, sau chiar în zona Recașului, această variantă fiind însă și cea mai îndepărtată de Timișoara. În ceea ce privește traseul prin est, un avantaj de conectare la actualul nod de la Remetea Mare, conform proiectanților, ar fi și drumul de patru benzi pe care Consiliul Județean îl construiește între această descărcare și centura Timișoarei, în proximitatea Aeroportului”, a mai anunțat șeful CJT.

Total
17
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Limtex, producător pentru Giorgio Armani, Moschino, Dolce&Gabbana, angajează în Bihor

Articolul următor

Consiliul Județean Timiș a lansat licitația pentru un nou drum de legătură dintre Aeroportul Timișoara și autostrada A1

Citește și:
Total
17
Share