Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ce așteptări au românii de la o bancă: să fie sigură, serioasă și responsabilă. Digitalizarea, pe locul 5 – Studiu Reveal

Top 3 valori asociate unei bănci, în opinia românilor sunt siguranța (50%), seriozitatea (45%) și responsabilitatea (45%). Datele sunt transmise de Reveal Marketing Research, care a realizat un studiu online la care au participat peste 1.000 de persoane.

Potrivit companiei, sondajul a fost realizat „întrucât ne mutăm tot mai mult în mediul online, iar eficiența crește prin digitalizare”. Principalele întrebări au fost: Cum percep respondenții interacțiunea cu banca în contextul pandemiei și ce valori ar trebui să transmită băncile clienților lor în prezent?

Astfel, 32% dintre români sunt siguri că băncile vor continua digitalizarea în următoarele 12 luni. În schimb, o treime dintre români a declarat că nu se așteaptă deloc să se întâmple acest lucru, iar 35% dintre respondenți încă nu sunt pe deplin convinși de digitalizarea băncilor. Cei din mediul urban sunt în cea mai mare măsură convinși de această schimbare a serviciilor bancare – 39% au răspuns că sunt siguri de tendința spre digitalizare, comparativ cu 22% dintre respondenții din mediul rural.

Care sunt valorile pe care ar trebui să le aibă o banca, în opinia românilor?

Întrebați care sunt top 3 valori pe care banca lor ar trebui să le aibă, românii au menționat în proporție de 50% siguranța, seriozitate (45%) și responsabilitate (45%). Având în vedere anul 2020 plin de incertitudine, este de înțeles de ce românii preferă atribute care să le confere sentimentul de stabilitate și siguranță. Pentru segmentele mai tradiționaliste care își doresc stabilitate, siguranță se situează pe primul loc – seniorii pensionari, urmați de familiile tradiționale sunt cei care prefera în cea mai mare măsură siguranță atunci când se gândesc la valorile unei bănci (55%, respectiv 54%). Seriozitatea este o valoare menționată în cea mai mare măsură de tinerii profesioniști (59%), iar responsabilitatea este preferată cel mai mult de către maturii fără partener (59%).

Un sfert dintre respondenți (25%) au menționat digitalizarea ca valoare importantă pe care o atribuie unei bănci.

Sondajul a fost derulat în perioada 6-11 ianuarie 2021, iar marja de eroare este de +/- 3%.

Total
1
Shares
Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sondaj PwC România: Modificările aduse Codului fiscal vin în sprijinul companiilor

Articolul următor

Iceberg devine partener al ecosistemului de inovare EIT Urban Mobility

Citește si:
Total
1
Share