Real Estate Ultimele stiri

Colliers administrează peste jumătate de milion de metri pătrați de spații de birouri și industriale, după 10 ani de activitate a departamentului de Property Management

Divizia de Property Management a Colliers International gestionează un portofoliu total de peste jumătate de milion de metri pătrați de spații de birouri și industriale în Capitală și în țară, după 10 ani de la înființare. În aceeași perioadă, echipa a oferit servicii de consultanță legate de activități de administrare a proprietății pentru încă 700.000 de metri pătrați.

Cu un portofoliu total de 530.000 de metri pătrați de birouri și spații industriale administrate în prezent, în 26 de proiecte deținute de 14 proprietari și care găzduiesc peste 350 de chiriași, Colliers International este în topul companiilor de consultanță imobiliară care oferă astfel de servicii pe piața locală.

Departamentul de Property Management al Colliers este format din 23 de specialiști și are o abordare multidisciplinară pentru fiecare proiect în parte, acoperind prin serviciile oferite o gamă largă de activități, de la grija pentru clădirile administrate din punct de vedere tehnic și operațional (Managementul Operațional al Clădirii) sau grija pentru nevoile și solicitările chiriașilor (Tenant Management) și până la servicii financiare (facturări, plăți, venituri și costuri, reconcilieri) sau raportarea către proprietar, asigurându-se că toți chiriașii respectă obligațiile contractuale pe care și le-au asumat.

De asemenea, în cazul clădirilor nou construite, divizia de administrare a proprietăților din cadrul Colliers International preia clădirea de la antreprenorul general și o pregătește pentru operarea zilnică, odată ce construcția este finalizată. Prin aceste servicii, Colliers International asigură managementul anual al bugetelor de Service Charge de peste 18 milioane de euro și generează economii de scară pentru companiile care au ales să externalizeze administrarea proprietăților.

„Contractarea de servicii de Property Management subliniază abordarea profesională pe care dezvoltatorii și proprietarii de spații de birouri și industriale o au în raport cu chiriașii lor. Am început această activitate de la zero acum 10 ani și cu toate că serviciile oferite sunt în mare partea aceleași, modul în care ne desfășurăm activitatea și modul în care operăm pentru clienții noștri este foarte diferit astăzi, având în vedere know-how-ul echipei, cunoștințele și experiențele acumulate în acești 10 ani, procedurile dezvoltate, implementarea celor mai bune practici, atât la nivel local, cât și regional, și sistemele noastre IT. Am investit foarte mult timp și resurse și în dezvoltarea profesională și personală a echipei, precum și în programele noastre software”, explică Ștefania Baldovinescu (foto principala), Senior Partner și Head of Real Estate Management Services & Land Agency în cadrul Colliers International.

În timp, Colliers International a consolidat departamentul de Property Management, care generează acum în medie 15% – 20% din cifra de afaceri a companiei. Doi dintre clienții cu care Colliers a început această activitate în 2011 – Allianz-Țiriac și Olympian Parks – sunt și acum în portofoliul companiei de consultanță imobiliară, alături de alte proiecte, precum cele de birouri Equilibrium, Business Garden Bucharest, The Office din Cluj-Napoca, The Bridge, Hermes Business Campus, Ștefan cel Mare Building, Art Business Center, portofoliul de birouri AdamAmerica, portofoliul de birouri al Smartown Group, Allianz Office Building Brașov, Asirom Timișoara precum și Olympian Park Brașov și Timișoara, Arad Business Park și ELI Park.

„Echipa noastră de Property Management a reușit să îmbunătățească serviciile de property și facility management din România. În ultimii zece ani s-a regrupat la nevoie, a inovat, a optimizat, a anticipat și a implementat. În contextul epidemiei de Covid-19, această echipă a fost foarte aproape de chiriașii noștri din portofoliu pentru a înțelege cât mai bine nevoile și schimbările prin care trec ei în perioada aceasta dificilă, a mers proactiv către proprietari cu diverse propuneri de adaptare la noul context. Și împreună cu proprietarii și furnizorii noștri de Facility Management a căutat cele mai bune soluții și optimizări pentru proiectele de care ne ocupăm, astfel încât să păstrăm calitatea serviciilor, dar în același timp să fim flexibili și agili în noile condiții de activitate”, spune Laurențiu Lazăr, Managing Partner Colliers International România.

În prezent, divizia de Property Management a Colliers International gestionează numai în București un portofoliu de 345.000 de metri pătrați de spații închiriabile industriale și de birouri și alți 187.000 de metri pătrați în țară. Din portofoliul total administrat în prezent, 390.000 de metri pătrați închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătrați în proiecte industriale. În decursul celor 10 ani de activitate în segmentul de Property Management, Colliers a mai lucrat, fie în contracte de consultanță în această arie, fie în contracte de administrare zilnică, pe încă 760.000 de metri pătrați.

Related posts

Centrul IT DRÄXLMAIER Timișoara își mută birourile în ISHO Offices

Papuc Irina

XPN Live: Antreprenoriatul și soluțiile IT în era post COVID-19

A. I.

HOTCO 2020, Hotel Investment Platform CEE & Caucasus

Ionut Oprea

Speedwell a obținut autorizația de construire pentru The Ivy – ansamblul rezidențial din nordul Bucureștiului

Ionut Oprea

Jean Valvis, proprietarul Aqua Carpatica şi Sâmbureşti, ar putea deschide un spital privat: ”Nu poţi sta bogat şi fericit, iar oamenii de lângă tine să fie săraci, nefericiţi şi bolnavi”

redactia

Ședinţă ordinară a Consiliului pentru Dezvoltare Regională Vest; oportunități de finanțare încă disponibile

Stefana Muresan

Finanțare nerambursabilă pentru SC Secoplan SRL

A. I.

Cum a fost la HR Summit Cluj-Napoca 2018

Stefana Muresan

ABSL Romania announces the 6th edition of the Annual Conference: Romania at the Forefront of Innovation. Entering the Gates of Tomorrow

redactia

Primăria Hunedoara, încasări de peste 1 milion de euro din Castelul Corvinilor

Stefana Muresan

Germanii de la Ertex Internațional vor să construiască o fabrică la Codlea

Stefana Muresan

S-a încheiat campania de solicitare a subvențiilor APIA: în 2020 sunt mai puține cereri, dar pentru o suprafață agricolă mai mare

Ion Surdu

Schimbare de acționar la Armax Gaz. Vine Hodiș, pleacă Vescan

Nora Dumitrescu

econet meetings #3 Green Buildings

Ionut Oprea

Organizatorii de evenimente, librăriile și editurile primesc bani de la Guvern

Traian Dan

Tax & Finance Forum se mută în online! Aflați totul despre noul context legislativ și fiscal pe 17-18 iunie 2020

Papuc Irina

Un antreprenor din Brașov a investit 100.000 de euro într-o linie de producție de biocide: Fabrică dezvoltată cu bani prin Programul IMM Invest

Ion Surdu

Aliz Kosza şi dimensiunile echilibrului în leadership

redactia

Se anulează marile festivaluri ale Clujului: Untold, Electric Castle, Jazz in the Park

Nora Dumitrescu

Tinerii din Transilvania, instruiți să facă ecoturism de Fundația Noi Orizonturi

Traian Dan

Piaţa apelor minerale din România valorează un miliard de euro, dar cifra se poate tripla

Papuc Irina

Rețelele de supermarketuri se extind în Banat și Transilvania

Nora Dumitrescu

Ion Țiriac vrea să organizeze la Cluj cel de-al doilea turneu WTA din România

redactia

Managerii din domeniul industriei, comerţului şi serviciilor sunt optimişti

Traian Dan

Leave a Comment