Compania de tehnologie Continental a achiziționat o participație minoritară la start-up-ul germano-american Recogni. Compania lucrează la o nouă arhitectură de cipuri pentru recunoașterea obiectelor în timp real, bazată pe inteligență artificială (AI). Procesoarele viitorului sunt destinate utilizării pe computerele performante ale Continental pentru vehicule, printre alte aplicații, unde vor efectua procesarea rapidă a datelor senzorilor pentru conducere automată și autonomă. În calitate de investitor strategic, Continental contribuie atât prin angajamentul său financiar, cât și prin expertiza sa în domeniul inteligenței artificiale, al senzorilor vehiculelor și al sistemelor avansate de asistență a conducătorului auto pentru a continua dezvoltarea proiectării cipurilor. Experții companiei anticipează că producția la scară largă a noului cip ar putea începe încă din 2026. În mod figurativ, noile procesoare foarte specializate servesc ca un amplificator de date ultraeconomic: cu un consum minim de energie, acestea permit computerelor vehiculelor să aibă o imagine rapidă a împrejurimilor imediate ale mașinii, creând astfel baza pentru conducerea automată și autonomă.
Ambele companii au fost de acord să nu dezvăluie valoarea participației.
„Fără microcipuri cu o viteză de procesare crescută nu vor exista sisteme de interconectare, automatizări și conducere autonomă a vehiculelor. Prin propriile noastre cercetări în domeniul noilor modele de cipuri, parteneriatele noastre strategice cu mari producători precum NVIDIA și investiția noastră în Recogni, facem primul pas către satisfacerea viitoarei nevoi de procesoare ultraspecializate pentru module de senzori și unități de control pentru computerele noastre puternice și performante”, subliniază Frank Petznick, managerul departamentului Advanced Driver Assistance Systems (ADAS) din cadrul Continental.
„Sprijinul Continental reprezintă o susținere puternică a abordării Recogni de a rezolva cele mai dificile provocări pentru conducerea autonomă”, spune R K Anand, director executiv al Recogni. „Oriectarea spre noua tehnologie a Recogni ne permite să rezolvăm provocarea de a procesa percepțiea prin construirea celui mai performant sistem de inferență AI din lume la cel mai mic consum de energie, prin dezvoltarea ASIC pentru algoritmi de inferență de ultimă generație”, adaugă acesta.
Nevoia de putere de calcul al sistemelor electronice din mașini crește constant
Nevoia de procesoare optimizate pentru cerințele specifice AI este în creștere. În timp ce doar câțiva megaocteți de date pe senzor pe secundă trebuiau analizate acum câțiva ani, cifra respectivă va crește la câțiva gigaocteți pe secundă în următorii ani. Și, în timp ce un sistem de avertizare de ieșire a benzii de circulație obișnuia să necesite doar o simplă cameră alb-negru, vehiculele autonome ale viitorului vor folosi, în unele cazuri, mai mult de 20 de senzori de înaltă rezoluție pentru vehicul, precum radar, cameră și lidar simultan.
Cunoștințe de sistem cu capital de risc
Colaborarea dintre Continental și Recogni a fost inițiată de propria organizație de start-up Continental, co-pace. Echipa mondială de experți în tehnologie a luat cunoștință de Recogni și cele două au lucrat îndeaproape în ultimele 18 luni pentru a asigura cea mai mare fezabilitate tehnică posibilă și, mai presus de toate, eficiența teoretică a noului design de cip. „Deși totul este încă teoretic, simulările noastre arată că ne putem aștepta la o analiză exponențial mai rapidă a datelor senzorilor noștri odată ce începem să folosim cipurile Recogni”, explică Annika Ratte-Front, directorul Artificial Intelligence în cadrul ADAS al Continental.