Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Se mișcă proiectele Autostrada Nordului și Someș Expres

Stadiul marilor proiecte de infrastructură din zona Transilvaniei a fost prezentat de către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) unui grup de parlamentari din județele de nord ale României.

“Pentru Someș Expres (drumul expres Oar – Turda, care se suprapune pe Autostrada Nordului, de la granița cu Ungaria până la Dej), în maximum o lună de la adoptarea bugetului în Parlament vor fi semnate contractele pentru loturile Bistrița – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Suceava, lucrări ce au un termen de finalizare a studiului de fezabilitate de 18 luni.

Centura Dejului este inclusă în contractul de studiu de fezabilitate lot 2 (Baia Mare – Bistrița), așa cum este inclus și nodul de mare viteză din zonă. Centura se va reproiecta pe profil de drum expres: două benzi pe fiecare sens, absolut necesare unui oraș în plină dezvoltare, ca Dejul”, a precizat deputatul Viorel Băltărețu.

La Autostrada Nordului, următoarele trei săptămâni sunt alocate alegerii variantei pentru sectorul Oar – Satu Mare, după care, în termen de patru luni, se estimează finalizarea studiului de fezabilitate. Aceasta este un drum de mare viteză pe traseul Oar, Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei, Suceava.

“Am decis să formăm grupuri de lucru ce cuprind reprezentanți ai diverselor instituții (CNAIR, mediu), parlamentari și specialiști implicați (proiectanți, constructori) pentru a optimiza procedurile de lucru și urgenta lucrările de proiectare.

Am fost de acord că studiile de fezabilitate bine realizate sunt o condiție esențială pentru bunul mers al lucrurilor (evitarea creșterii nejustificate a costurilor sau vicii de construcție, ca în cazul autostrăzii Sibiu). Adrian Udeanu, din partea CNAIR lucrează la un ghid de realizare a studiilor de fezabilitate, ce se află acum în dezbatere publică”, a precizat parlamentarul clujean.

Din Autostrada Transilvania (A3) dintr-un total de 274 km, în prezent este dat în folosință 36% din traseu. Tronsonul Târgu-Mureș – Ungheni (9,2 km) este în stadiul de execuție și va fi dat în folosință în noiembrie. Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii (semnat în 2016) este într-un stadiu de execuție de doar 37%, iar firma contractantă are probleme financiare.

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a dat un ultimatum CNAIR pentru stabilirea deciziei de continuare sau reziliere a contractului și lansarea unei noi licitații pentru bucata nefinalizată. Se mai așteaptă, totuși, din partea contractantului, o ultimă propunere coerentă și realistă pentru continuarea acestui contract.

Tronsonul Nădășelu – Mihăiești se dorește a fi un șantier etalon. Aici au început lucrările de execuție într-un ritm alert, iar așteptările sunt ca acest contact să fie finalizat cu un an înainte de termenul stabilit în contract. Este important ca autoritățile statului să asigure front de lucru pentru acest proiect (hotărâri de guvern pentru exproprieri, plata celor expropriați, avize, autorizații diverse).

Situația micului tronson de Drum Expres A3 – Mărtinești este de mare interes pentru turdeni, pentru că ar devia traficul din oraș. S-a discutat posibilitatea obținerii unui acord de mediu în procedură de urgență, astfel încât să înceapă procedura referitoare la licitația pentru proiectare și execuție în următoarele două luni. Sunt șanse ca acest tronson să devină realitate și să devină circulabil încă de la începutul anului următor, în funcție de progresele cu debirocratizarea.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

ELITE ÎN BUSINESS. Top 20 companii românești din Județul Maramureș

Articolul următor

VGP NV: Commits to be Carbon Neutral by 2025

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share