Bihor Comunitate Fonduri Europene Infrastructura Slider Transport Ultimele stiri

A fost aleasă varianta pentru Centura Beiușului

În urma analizei celor trei trasee propuse pentru Varianta de Ocolire Bei, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) a decis realizarea Variantei 1. Aceasta ar urma să fie împărțită în două sectoare: sectorul 1, care ocolește Beiușul, și sectorul 2, care ocolește celelalte localități de pe traseu.

Prima etapă presupune executarea unui traseu cu o lungime de 7,3 kilometri care se va desprinde din DN76 (E79) la kilometrul 120+019 și revine la kilometrul 124+940 al drumului național. Traseul traversează râul Crișul Negru și Drumul Comunal 231, apoi printr-o curbă la dreapta își continuă traseul paralel cu drumul național, ocolind pe la vest Beiușul. În continuare, traseul traversează o cale ferată și râul Crișul Negru, apoi printr-o curbă la dreapta merge aproximativ perpendicular pentru a reveni în DN76. Proiectul șoselei prevede construirea a două poduri peste Crișul Negru și trei pasaje supraterane.

Varianta 1 a fost aleasă datorită procedurilor avansate de exproprieri, fiind deja stabilit un culoar liber de sarcini pentru viitoarea centură. Proiectul este finanțat din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare- POIM 2014-2020.

Consiliul Județean Bihor va actualiza în următoarea perioadă indicatorii tehnico-economici din proiectul tehnic aferent etapei I, documentație veche din 2010. După actualizarea documentației, care estimăm că va dura trei luni, urmează lansarea licitației pentru execuția lucrărilor. Dacă lucrurile merg bine, lucrările ar putea începe în această toamnă, astfel încât la finalul anului 2023 să se poată circula pe noul drum care ocolește municipiul Beiuș”, a declarat Ilie Bolojan, președintele CJ Bihor.

Al doilea sector, în lungime de 20 de kilometri, ar putea fi realizat în viitoarele programe de finanțare UE.

Proiectul inițial, vechi de zece ani, presupunea realizarea Variantei de ocolire Ștei cu o lungime de 27,2 kilometri. Contractul de execuție a fost semnat în 5 octombrie 2016, valoarea acestuia ridicându-se la 257.413.161,24 Lei fără TVA. Termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor era iulie 2019. Vechiul contract a fost reziliat în octombrie 2019, la un stadiu fizic de 0%.

Related posts

Businessmenii germani sărbătoresc 10 ani în ritm simfonic

Nora Dumitrescu

Record de vizitatori pentru Salina Turda

Stefana Muresan

Orange anunță o nouă versiune a Business Internet Security Threatmap

Ligia Voro

Laserul de la Măgurele, cea mai mare putere din lume. Proiect finanțat cu 311 mil. euro din fonduri europene

Stefana Muresan

Umbrărescu, ”kamikaze”. Lucrează în pierdere pe Autostrada Lugoj – Deva și înregistrează cel mai mare progres pe Centura Bacău

Stefana Muresan

Acces mai ușor la intrarea și ieșirea din Oradea spre Cluj prin centura Oșorhei

Traian Dan

TapTasty: „Fiecare afacere ar trebui să își permită o aplicație de mobil!”

Traian Dan

Investiţie de 70 mil. lei pentru modernizarea a 35 km de drumuri judeţene în Sibiu

Stefana Muresan

Eșalonări pe 12 luni la plata taxelor, pentru firmele afectate de criza COVID

Traian Dan

Producătorii de medicamente, despre stocurile necesare luptei împotriva COVID-19: Capacitatea poate fi suplimentată cu 10% la cererea autorităților

Papuc Irina

Două noi loturi din Autostrada Transilvania, scoase la licitație: 25 km, 240 mil. €

Stefana Muresan

Pasaj rutier subteran şi reabilitarea Podului Dacia, două proiecte noi ale Primăriei Oradea

Stefana Muresan

Patronii din Sălaj au bătut palma cu județul: acord pe cinci ani

Nora Dumitrescu

Ministerul Muncii: peste 1 milion de contracte au fost suspendate și peste 200.000 – încetate, de la începutul crizei Covid-19. Distribuția pe domenii

Papuc Irina

LOT va conecta Cluj-Napoca cu Polonia și întreaga lume

Transilvania Business

Programul „Plata cu PET-ul” se extinde la Oradea

Traian Dan

Canadienii de la Bombardier, cifră de afaceri de peste 17 mil. euro, în creștere cu 27%

Stefana Muresan

Operații gratuite la Timișoara, proiect transfrontalier România – Serbia, în valoare de un milion de euro

redactia

Directorul general Bosch din Blaj, în vizită la UMFST Tîrgu Mureș

redactia

OKOSH –  un nou concept de Smart Home se lansează pe piața din România

redactia

Decarbonizarea economiei: provocare pentru România, oportunitate pentru ROMGAZ

Ligia Voro

Polonezii de la Impro, cu fabrici la Timişoara şi Cluj, estimează afaceri de 90 mil. lei, dublu faţă de 2017

redactia

Sibiul, premiat pentru al treilea an consecutiv la Gala Municipiilor din România

Papuc Irina

Clujul va avea un buget de 353 de milioane de euro

Nora Dumitrescu

Leave a Comment