Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Grupul ATP a scos primul autobuz 100% electric românesc

Asociația Română pentru Smart City a prezentat imagini cu primul autobuz 100% electric românesc, produs în Maramureș.

Mircea Cirț, președintele ATP Group, a inclus, în cadrul conferinței “Viitorul transportului public. Focus: România”, o prezentare cu autobuzul UpCity, produs de ATP Bus, cu o capacitate de 90 locuri, cu 26 de scaune, podea joasă, trei uși și o autonomie de 200 km, care poate fi extinsă până la 360 km.

Componentele sunt achiziționate de la furnizori consacrați, iar provocarea majoră a fost alegerea bateriei. Alegerea a mers către un furnizor aflat în topul internațional. Structura autobuzului electric este gândită pentru a putea extinde autonomia până la 360 km.

Prototipul va fi omologat la nivel european și prezentat inclusiv în orașele românești, într-o manieră inedită. Unicitatea produsului și alte elemente tehnice vor fi dezvăluite la începutul lunii mai, când vor avea loc o serie de teste.

Grupul ATP, înființat ca afacere de familie, se ocupă cu importul și distribuția de piese de schimb pentru camioane. În prezent acesta activează în trei sectoare principale: piese pentru camioane, dealership auto, transport și servicii de expediere de mărfuri. Diviziile sale sunt Automotive, Motors şi Transit.

Cristian David, coordonator academic al Academia Primarilor, a subliniat că în București viteza medie de deplasare a autobuzelor este de 12 km/h, în condițiile în care sistemul public de transport este utilizat zilnic de două milioane de persoane, din care jumătate merg cu autobuzul. Parcul auto al capitalei depăşeşte 1.100 de unităţi, iar două treimi (870) au motoare cu standard de poluare Euro 3.

„Smart mobility nu este numai despre mijloacele de transport, ci şi despre căile de deplasare într-un oraş. Problemele de fluidizare a traficului au de-a face cu semafoarele, cu modul inteligent de gestionare a parcărilor, cu modul în care sunt puse în mişcare toate elementele şi toate vehiculele care ţin de transportul public din Bucureşti. Nu doar traficul în sine este soluţia, ci un pachet integrat care să asigure un parc auto ecologic, orientat spre economia verde”.

Temele abordate în cadrul dezbaterii au făcut referire la transportul public din România – starea de fapt, tipuri de transport alternativ, tendințe și priorități în transportul public din țara noastră, autobuzele electrice.

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Premieră: BT și CEC Bank lansează plățile interbancare, folosind numărul de telefon în loc de IBAN

Articolul următor

Filarmonica de Stat Sibiu, în cursa pentru Timbrul Monumentelor Istorice

Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Total
1
Share