Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

A apărut anuarul dedicat investițiilor în comunitățile din România

Agenția The Azores Sustainability & CSR Services a lansat cea de-a treia ediție a anuarului Community Index Magazine (CIM).

Este singura publicație bilingvă în format print din România, care cuprinde rezultatele ranking-ului Community Index 2021, interviuri naționale și internaționale în exclusivitate, studii de caz și articole din domeniul sustenabilității.

Anuarul bilingv conține 260 de pagini de analize, interviuri în exclusivitate cu experți internaționali de renume, articole și interviuri cu profesioniști locali, CEO și experți din domeniul sustenabilității și CSR, cât și numeroase studii de caz ale unor companii care pot fi considerate reper la nivel de sustenabilitate corporativă.

Publicația poate fi deosebit de utilă nu doar pentru profesioniștii din domeniu, ci și pentru membri ai comunităților, organizații nonguvernamentale, universități, agenții de PR și autorități. În premieră, ediția din 2021 a CIM conține interviuri în exclusivitate cu experți recunoscuți la nivel global din domeniul sustenabilității corporative.

Printre aceștia se numără Guillaume Lafortune (Sustainable Development Solutions Network, rețeaua ONU), Virginijus Sinkevicius (European Commission), Rod Judkins (Central Saint Martins College of Art), Leyla Acaroglu (The UnSchool of Disruptive Design), Denise Delaney (Environmental Resources Management), Anita Longley (Institute for Corporate Responsibility & Sustainability), Gerbrand Haverkamp (World Benchmarking Alliance), Marco Matrisciano (CSR Europe).

Editorii contributori care au oferit insight-uri relevante sunt cunoscuți profesioniști locali sau internaționali: Eileen Chen (Radley Yeldar), Simon Graham (De Courcy Alexander), Darren Willman (Garrett Motion), Jozsef Benedek (Universitatea Babeș-Bolyai), Radu Atanasiu (Bucharest International School of Management), Corina Radu (Solutions4Impact), Diana Stafie (futureStation) sau Alexandru Ardelean (Future Banking).

CIM este primul și singurul index al programelor şi proiectelor derulate de companiile din România pentru a investi în comunităţi, lansat în 2019. Ranking-ul este cea mai mare bază de date a proiectelor de CSR din România și reprezintă un instrument de analiză util companiilor, autorităților și comunităților atunci când iau decizii de investiție.

Acesta este parte componentă a ranking-ului Romania CST Index (anterior Romania CSR Index), cea mai importantă analiză a nivelului de performanţă şi transparenţă din perspectiva sustenabilităţii corporative, din țara noastră. Există o mare varietate de inițiative și proiecte pe piață, iar o privire de ansamblu structurată poate oferi informații extrem de relevante care să ajute factorii decizionali să creioneze o strategie bine adaptată la contextul local și național.

Pentru a stabili proiectele care au fost incluse în CIM, au fost analizate 870 de inițiative, proiecte sau programe care au avut loc în România în perioada ianuarie 2020 – decembrie 2020. Score-card-ul pe baza căruia a fost făcută evaluarea a avut șase 6 categorii și 49 de indicatori aliniaţi la 3 dintre cele mai importante standarde sau referinţe internaţionale din domeniul investiţiilor în comunităţi.

Mai puține activități fizice, mai multă digitalizare

Trendurile observate pe parcursul derulării analizei arată faptul că a crescut atât nivelul de transparență, cât și complexitatea informațiilor referitoare la rezultatele proiectelor. A crescut numărul proiectelor care se derulează pe 2-3 ani, iar companiile și-au putut seta, astfel, obiective pe termen lung.

Proiectele au devenit mai incluzive, acordând mai multă importanță implicării stakeholderilor, atât interni, cât și externi în deciziile de investiție. În 2020, proiectele s-au adaptat la restricțiile impuse de pandemie. Astfel, s-au implicat mai puțini voluntari din rândul angajaților companiilor și s-a redus considerabil numărul proiectelor care adunau mulți oameni în același loc pentru diverse activități offline.

A crescut gradul de digitalizare a proiectelor, ceea ce, în alte condiții ar fi fost posibil în 2-3 ani. Nivelul de complexitate a proiectelor de investiții în comunități s-a majorat considerabil în ultimii ani, evoluție susținută și de standardele internaționale care se îmbunătățesc în permanență și aduc în atenție multe exemple de bune practici.

Analizând proiectele din 2020, se observă un interes crescut al companiilor de a ajunge cât mai aproape de publicul țintă, de a avea impact acolo unde contează cel mai mult pentru comunitate. S-a schimbat și felul în care comunică companiile, cu accent pe relevanța pentru membrii comunităților și cu intenția de a avea un dialog constructiv, cu accent pe rezultate și pe a folosi abilitățile fiecăruia în mod inteligent. Rezultatele din 2021 pot fi regăsite atât în anuarul în format print, CIM, cât și online.

O nouă categorie: companii care au dat sprijin în perioada de urgență

Indexul a fost structurat în funcție de 18 dintre cele mai importante comunități în care se investește în România: o viață activă, antreprenoriat, artă / cultură / tradiții, raising awareness, educație pentru carieră, educație pentru elevi, educație – tehnologie în școli, educație financiară, mediu – managementul deșeurilor, mediu – sustenabilitate, medii defavorizate, orașe sustenabile, protecția animalelor, sănătate, nutriție / wellbeing, tech 4 good, women empowerment.

Luând în considerare contextul pandemiei, în 2021 a fost inclusă o nouă categorie, Emergency Relief, unde au fost analizate proiectele companiilor care și-au oferit sprijinul în perioada de urgență.

Misiunea CIM este de a evidenția proiectele de CSR cu o performanţă ridicată care pun mai mult accent pe aspecte precum dialogul cu stakeholderii, sustenabilitatea proiectelor şi măsurarea impactului pe termen mediu şi lung. În plus, indexul are scopul de a evidenția acele proiecte care pot fi considerate bune practici la categoria lor și care pot fi folosite drept exemplu în stabilirea strategiei unui proiect nou.

„Sustenabilitatea este un domeniu care evoluează foarte rapid, pe măsură ce începem să apreciem mai mult ca niciodată capitalul natural, să acordăm mai multă atenție întregului lanț valoric și să creștem așteptările privind rolul companiilor în dezvoltarea comunităților.

Să devii sustenabil nu se întâmplă peste noapte, este un proces îndelungat și e nevoie de mulți pași mici, dar și de un fir roșu și de adaptarea strategiei pe parcurs. Cele mai bune proiecte de investiții în comunități aparțin companiilor care și-au aliniat strategia de business cu strategia de sustenabilitate și cu prioritățile de dezvoltare ale comunităților.

Este nevoie de o coordonare mai bună între sectorul privat, sectorul public și comunități și aceasta este contribuția pe care ne-am asumat-o prin acest anuar, și anume de a aduce laolaltă toți acești actori, în speranța de a încuraja un dialog constructiv”, a declarat Alina Liciu, Managing Partner la The Azores Sustainability.

Dezvoltarea durabilă, tendință în creștere

„Prin materialele incluse în CIM, ne-am propus să oferim un ghid de bune practici și perspective globale care să îi ajute pe cititorii anuarului să privească ideea de sustenabilitate dintr-o perspectivă holistică. Contribuim la popularizarea celor 17 obiective de dezvoltare durabilă, ținte care oferă o direcție extrem de clară către un nou model social și economic: curat, sănătos și regenerativ.

În ultimii doi ani, a crescut în mod vizibil gradul de conștientizare și voință al fiecăruia dintre noi, așa că avem oportunitatea unică de a transforma redresarea post-pandemică într-o repliere a cărei esență să fie echitatea intergenerațională. Putem începe prin a ne alege un obiectiv”, a spus Ioana Marin, Deputy Editor-in-Chief al CIM.

Anuarul este contribuția agenției The Azores Sustainability la dezvoltarea domeniului sustenabilității corporative din România. Pe lângă know-how și conținut autentic, acesta contribuie în mod concret la popularizarea conceptului de sustenabilitate în rândul mediului de business: o parte din anuare va fi oferită, în mod gratuit, companiilor care au peste 500 de angajați (700 de companii).

Pentru tipărirea publicației a fost folosită doar hârtie certificată FSC, din surse sustenabile. Revista nu oferă doar informații valoroase, ci și o experiență autentică în sine, din punct de vedere vizual. Coperta revistei este creată de Ovidiu Solcan (collage artist), fiind un colaj sustenabil din reviste reciclate, reprezentându-l pe George Enescu la împlinirea a 66 de ani de la moartea legendarului compozitor român.

Agenţie de consultanță, înființată în 2013, cu scopul de a sprijini companiile din România în integrarea sustenabilității corporative în strategia de business, The Azores Sustainability & CSR Services are o abordare axată pe rezultate pe termen lung, utilizarea tehnologiei IT pentru un nivel ridicat de acuratețe a indicatorilor de sustenabilitate și activități de research care să sprijine decidenții din companii în definirea strategiei privind responsabilitatea corporativă.

Cel mai important și complex proiect al agenției este Romania CST Index (în trecut Romania CSR Index), ranking lansat în 2016 şi este singurul din România care evaluează indicatorii de sustenabilitate ai companiilor. Indexul este lansat în fiecare an în cadrul conferinţei Best Practices in Romanian CSR.

În 2019, agenția a lansat Community Index, cel mai cuprinzător ranking al proiectelor corporate de investiții în comunități și un centralizator al celor mai bune campanii de CSR derulate în fiecare an de companiile din România. Rezultatele sunt publicate anual în CIM, singurul anuar bilingv dedicat investițiilor în comunități derulate de companiile din România.

Total
16
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior

Fundația M&V Schmidt și “Die Johanniter” au adus “Camionul de Crăciun” în Transilvania

Articolul următor

Automate de bilete inteligente, instalate în Zona Metropolitană Cluj

Citește și:
Citeste mai mult

ATP Group a luat avânt!

În 2019 ATP Group prezenta pentru prima dată noua sa divizie ATP Trucks,  producătorul de autovehicule de transport…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
16
Share