Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Parfum de Mediterana la Orobianco Ristorante Târgu Mureș  

O oază de liniște și relaxare în centrul Târgu Mureșului. Poate vi se pare curioasă descrierea Orobianco Ristorante, însă i se potrivește mănușă. Deschis de mai puțin de un an, într-un loc cu istorie și cu un vibe excelent, numai bun pentru cimentarea prieteniilor, restaurantul atrage printr-o listă de meniu aleasă pe sprânceană din bucătăria locală și internațională și o carte de vinuri atent selecționate. Povestea Orobianco, așa cum ne-a mărturisit-o proprietarul Roberto Ghincea, vă invit să o degustați în cele ce urmează.

 

Orice poveste are un început, un moment de declic de unde începe să se construiască. Pentru Roberto Ghincea, proprietarul Orobianco Ristorante, acel moment care l-a marcat a fost decesul tatălui său. Atunci, și-a propus să exceleze în acest domeniu, să fie chiar mai bun decât părintele său, care era extrem de riguros în profesie.

Însă dragul și pasiunea pentru industria ospitalității le dobândise mai devreme, din familie, când, într-o vreme în care bonele nu existau în cotidianul vieții din România, își însoțea părinții la locurile lor de muncă și a cunoscut de la acea vârstă fragedă rutina zilnică dintr-un restaurant.

“Părinții mei lucrau în domeniu, tatăl meu a condus mai multe unități de prestigiu din Brașov, iar mama a fost un bucătar șef renumit. Cred că de la doi ani de zile, eu am crescut printre mese și scaune, fiind luat de către ei tot timpul la restaurant. Mi-a plăcut așa de mult încât la un moment dat mă simțeam parte din echipa lor, ajutam cu lucruri mărunte, de la a așeza o masă la a șterge un tacâm, un pervaz etc.”, își amintește Roberto Ghincea.

Drumul nu a fost unul direct și lin, s-a mai gândit să se îndrepte spre alte domenii, însă nu s-a regăsit în niciunul. A rămas la ceea ce îl atrăgea – industria ospitalității.

 

Primele experiențe

 

Învățat de părinți să nu îi fie frică de nimic și convins că doar de el depinde dacă reușește sau nu, la 17 ani era deja angajat la restaurantul Ambasador din Neptun Olimp. Cu experiența anterioară a ajuns, la 24 de ani, să obțină postul de Head Waiter la restaurantul Hotelului Concordia.

“Un privilegiu pentru mine a fost deschiderea Hotelului Concordia, care era catalogat ca etalon, pe mine impresionându-mă foarte mult dorința și ideea proprietarilor de a duce la un alt nivel partea de gastronomie într-o clădire istorică    de mare ținută. Acolo am regăsit mediul profesionist pe care mi l-am dorit, care mi-a permis să mă dezvolt și să acumulez experiență. În acest domeniu de activitate, poate mai mult decât în oricare altul, doar experiența ne ajută să fim mai buni, să ajungem să oferim excelență”, povestește Roberto Ghincea.

După 6-7 ani a venit momentul să se despartă de colectivul Concordia și nu a fost o alegere ușoară, însă acceptase o altă provocare. A început colaborarea cu echipa Apollo și cu familia Bența, o experiență care i-a dat curajul mai târziu să își deschidă propriul restaurant și să dețină un business în domeniu.

“Am beneficiat de o încredere care mi-a dat forța, aplombul și dăruirea de a ajunge exact unde mi-am dorit eu de la bun început. Ei au venit cu investiția, iar mie mi s-a dat încrederea de a face ce știu. Nu am crezut că mă voi întâlni cu acest privilegiu vreodată, dată fiind natura și grandoarea investiției. În această colaborare am ajuns ca în câțiva ani de zile să devenim, din punctul meu de vedere, reprezentativi pe zona de evenimente în județul Mureș și nu numai, am reușit să pornim de la zero și să facem o echipă care să te facă să fii bucuros, mândru și să te simți exact ca acasă. Este vorba de Centrul de Evenimente RAB (CERAB), care rămâne pentru mine o experiență extraordinară și o poveste de succes”, rememorează proprietarul Orobianco Ristorante.

Până aici e o poveste despre pasiune, perseverență, răbdare și multă muncă.

 

Pe cont propriu

 

Ajuns în momentul în care a conștientizat că a dat tot ce a putut pentru CERAB și  simțind că a sosit momentul pentru o nouă provocare antreprenorială care să îi aducă alte experiențe și împliniri, a luat decizia să își deschidă propriul restaurant, un loc în care tot ce a învățat și trăit până acum să prindă viață. Așa a apărut de mai puțin de un an, Orobianco Ristorante, în Piața Bernándy György nr. 2, într-un spațiu pe care l-a considerat potrivit din prima clipă, conștient, de asemenea, că locația este una dintre cheile reușitei în industria ospitalității.

În această aventură îl are ca partener pe Raul Tripon, un tânăr de 25 de ani, cu care a colaborat de ani buni, un tânăr foarte implicat în meserie și cu o capacitate extraordinară de anticipare a nevoilor oaspeților.

Parteneri, Raul Tripon și Roberto Ghincea

”Ce mi-am dorit dintotdeauna a fost ca ceea ce fac să aibă amprenta mea, să fie despre mine ca om, despre valorile în care cred și pe care mama mea – care a fost mereu izvorul meu de energie și sprijin necondiționat, le-a cultivat în mine. Și să reușești să faci lucrul acesta în industria ospitalității, într-o țară ca România, nu e lucru ușor. E nevoie să fii prezent acolo mai tot timpul pentru a te asigura că fiecare detaliu e așa cum ți-l dorești. Să fii un exemplu! Ori eu sunt foarte conștient că fără sprijinul soției mele Anca, nu aș fi putut face nimic din toate astea. Și nu mă refer aici doar la faptul că aproape tot ce ține de casă, de școală și activitățile extracurriculare ale copiilor sunt pe lista ei, ci mai ales la faptul că mă sprijină necondiționat, că mă cunoaște și înțelege cât e de important pentru mine ca Orobianco să fie exact așa cum mi l-am imaginat și că pentru asta e nevoie să fiu aici, în locație, 10-12 ore pe zi, cel puțin acum la început de drum. O apreciez enorm pentru asta și sunt recunoscător să am așa un partener de viață!”, adaugă acesta.

Filosofia Orobianco Ristorante pare simplă, după cum o explică Roberto Ghincea: “Întotdeauna mi-am dorit un restaurant micuț, unde lumea să vină și, pur și simplu, să uite de tot ce înseamnă rutina și problemele zilnice, unde să se bucure de o atmosferă prietenească și de servicii impecabile, unde să se regăsească și să aibă parte de o experiență unică. Niciodată nu am văzut partea de restaurant doar locul unde te duci să servești masa, ci l-am văzut ca pe un loc unde te relaxezi, te încarci, la fel ca atunci când mergi să vezi o piesă de teatru.”

În practică, chiar dacă nu a fost ușor de transpus, filosofia e materializată în fiecare obiect care decorează sau servește restaurantului și e însușită de fiecare membru al echipei.

Alături de Ștefan Bercea
Alături de Ștefan Bercea

“Tot ceea ce este aici, în acest restaurant, de la florile proaspete la mobilier este viziunea mea, am ales lucruri care sunt simple, dar îți oferă un confort, inclusiv vizual. Fiecare colt, fiecare parte din restaurant a avut o poveste, de la alegerea tapetului la tablouri, draperii, la mese, la aranjarea lor, l-am văzut ca pe un living într-o casă nobilă unde ai posibilitatea să te bucuri de tot ce înseamnă experiența noastră în industria ospitalității. În activitatea mea de peste 20 de ani în domeniu, am avut ocazia să lucrez cu oameni extraordinari, adevărați profesioniști cu care am relații de colaborare extraordinare și în ziua de astăzi. Ștefan Bercea – Președintele Asociației Naționale a Bucătarilor și Cofetarilor din Turism (ANBCT), este unul dintre acești oameni. Un alt profesionist cu care lucrez împreună de aproape 20 de ani și care este astăzi Bucătarul chef al Orobianco, e omul care a dobândit experiență lucrând pe lângă Executive Chefi renumiți din Europa și nu numai. Și mă bucur mult să pot să spun că azi am în echipă oameni alături de care am lucrat ani buni, oameni pe care i-am admirat, de la care am învățat și unii pe care eu i-am format. Suntem o echipă cu experiență în domeniu, dar suntem în același timp o echipă care s-a sudat în timp. Meniul restaurantului Orobianco este o selecție din gastronomia internațională, chiar dacă numele te-ar duce doar la o zonă mediteraneeană, o selecție gastronomică foarte atent făcută și chiar coroborată cu o carte de vinuri spectaculoasă din punctul meu de vedere, începând cu vinurile noastre locale, cu care chiar mă mândresc, și mergând spre Republica Moldova, Italia, Franța, Spania, Noua Zeelandă, Argentina”, își continuă Roberto Ghincea povestea.

Această alcătuire a meniului a fost dusă la un nivel de artă, jumătate de an echipa experimentând și testând îmbinările de arome.

“Timp de șase luni de zile am discutat doar aceste lucruri, am tăiat, am mai pus câte un preparat, am mai pus un condiment, am mai scos ceva, am făcut testinguri, am împărtășit testingurile cu prietenii noștri și inclusiv cu potențialii oaspeți și cred că alegerea meniului, coroborată cu atmosfera și serviciile oferite, cu atenția la detaliu care este o prioritate pentru noi, ne-a dus, la șase luni după deschidere, la nivelul acesta de succes”, consideră proprietarul Orobianco Ristorante.

Ieșitul la restaurant trebuie să fie o experiență mai mult decât plăcută de fiecare dată. Iar pentru asta e nevoie și de ospătari care să știe să te îndrume pentru a face cele mai bune alegeri culinare, asezonate cu cea mai potrivită băutură.

“Eu consider că un ospătar, într-un restaurant ca al nostru, trebuie să aibă abilități de comunicare, să fie intuitiv, să se simtă confortabil în a vorbi cu oamenii, să fie capabil să ducă o minimă conversație în 2-3 limbi străine, să poată să se adapteze oricărui tip de situație, să găsească mereu soluții la cerințele clienților, iar din punct de vedere gastronomic nivelul de cunoștințe trebuie să fie peste medie deoarece în astfel de restaurante majoritatea oaspeților au o cultură și o experiență foarte bogate”, crede Roberto Ghincea.

Pentru viitor, antreprenorul își dorește să surprindă în continuare și să vadă zâmbete pentru ca fiecare oaspete care iese din restaurant să aibă o poveste de spus, o experiență de împărtășit.

“Ceea ce îmi doresc eu, este ca atunci când te gândești la Orobianco să te gândești la locul despre care știi sigur două lucruri: unu – că preparatele și servirea vor fi excelente și doi, că nici o experiență nu va fi identică cu alta!”, conchide Roberto Ghincea.

Nu putem decât să vă îndemnăm să trăiți voi înșivă experiența Orobianco Ristorante.

 

De ce Orobianco?

 

“Orobianco pentru mine este sinonim cu sentimentul de a fi împreună, cu familia, cu prietenii și o să vă și spun de ce. Așa cum știu toți cei care lucrează în domeniu, pentru noi perioada de concediu e inevitabil off season. Lucru care mie nu îmi displace. Așa pot să îmi iau familia, să explorăm locuri frumoase care nu mai sunt pline ochi de turiști și putem să ne bucurăm în tihnă de experiențe culinare inedite. Așa am ajuns să descoperim un loc de poveste în Spania, un restaurant – Orobianco, care de cum am pășit în el mi-a dat sentimentul că timpul se scurge altfel, mai încet și mai îngăduitor. Din prima clipă atmosfera relaxantă dar în același timp sofisticată și elegantă, m-a făcut să mă simt acasă, iar faptul că împărtășeam experiența asta cu cei dragi mie, m-a făcut să mă simt fericit. Din acest motiv,  locul acesta mi-a intrat iremediabil la suflet și mi-am promis atunci că exact așa se vor simți și oaspeții mei! Mi-am zis că dacă pot să aduc sentimentul acesta de bună dispoziție, combinația asta de relaxare și eleganță, acasă, în restaurantul meu, atunci mă pot considera un antreprenor împlinit!”, ne mărturisește proprietarul Orobianco Ristorante.

 

Ligia VORO

Articol publicat în ediția TB 106, noiembrie 2021

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Care sunt problemele mediului de afaceri din IT și automotive? Rectorul Politehnicii timișorene a discutat cu managerii din domeniu.

Articolul următor

Centre medicale de urgență în Munții Apuseni

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share