Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Transferoviar și-a dus Bombardierele la Aeroportul Otopeni

Automotoarele VT 643 au început să ruleze pe linii din sudul țării | Foto: România Feroviară

Compania clujeană Transferoviar Călători (TFC) a pus în circulație noile sale achiziții, trenurile Bombardier Talent VT 643 pe trasee din București și Ploiești.

Primul test cu un astfel de tren a fost consemnat pe ruta Ploiești Sud – București Nord, potrivit România Feroviară. “VT 863 început să circule pe ruta București Nord – Aeroport Henri Coandă. Există șanse mari ca începând cu 2023 să avem cadență la 30 de minute pe aceasta rută”, a informat un membru al grupului.

Asemenea automotoare rulează, din decembrie, între localitățile Cluj-Napoca și Aghireș, în planul TFC figurând și trasee de la București la Buzău (128 km), de la Cluj-Napoca la Oradea (152 km), Alba Iulia (121 km), Târgu Mureș (127 km), Baia Mare (193 km). Trenurile VT 643 asigură un grad mai ridicat de confort, sunt prevăzute cu aer condiționat, Wi-Fi, toalete ecologice și au un nivel sporit de siguranță, fiind echipate cu camere de supraveghere. Pentru început au fost achiziționate 15 automotoare, la 1 milion de euro unitatea.

“Chiar dacă automotoarele achiziționate de TFC s-au apropiat de vârsta majoratului, mentenanța exemplară de care au avut parte în Germania nu le lasă să-și arate vârsta. Dinamica demarajului și frânarea sunt atât de eficiente încât se apropie de performanțele unui vehicul rutier (autocar), foarte repede ajung la V.max și la fel de repede frânează până la staționare, se vede că au fost proiectate și construite pentru zone cu opriri dese, în special ca trenuri metropolitane.

Per total sunt o achiziție bună realizată de TFC, mult peste DH2-urile produse la începutul anilor 80′. Vârsta nu și-o arată, silențioase în mers, dotate cu climatizare, toalete noi și panouri pentru afișarea informațiilor despre ruta parcursă”, consemnează specialiștii feroviari. Printre neajunsuri aceștia au semnalat accesul dificil în gările cu peron la înălțime mică; scaune incomode pentru călătorii de peste 45 de minute; geamuri fără jaluzele, perdele sau protecție la radiațiile ultraviolete.

TFC este specializată în transporturi interurbane de călători pe calea ferată, fiind deținută de Remarul 16 Februarie (52%) și Transferoviar Administrare Active (48%). Aceasta avea, în 2020, afaceri de 112 milioane de lei, un profit de 3,2 milioane și 382 de angajați. Principalii săi competitori la nivel național erau CFR Călători București (cifră de afaceri de 1,8 miliarde de lei), Regio Călători Brașov (179 de milioane), Interregional Călători Cluj (50 de milioane), Softrans Craiova (22 de milioane).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Elite în Business 2021. Banat și Transilvania. Județul SIBIU - Top 10 companii cu capital mixt

Articolul următor

Lidl urcă venitul brut al angajaților din România la 1.000 de euro

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share