Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

S-au montat primele grinzi la noul pod peste Pârâul Peța din Oradea

Lucrările începute în februarie la noul pod peste Pârâul Peța avansează cu rapiditate, astăzi fiind montate primele șase grinzi, fiecare cu o lungime de 16 m.

„În total vor fi 12 grinzi, ultimele șase urmând să fie montate în cursul zilei de mâine. După această etapă va urma montarea armăturilor, betonarea plăcii, realizarea hidroizolației, lucrările de protecție a hidroizolației, iar în final așternerea celor două straturi de asfalt. Noul pod va lega strada Radu Enescu și strada Trotușului, asigurând atât legătura auto, cât și cea pietonală și a bicicliștilor între cele două zone. Astfel, circulația în zonă va fi mult ușurată prin realizarea acestei legături, locuitorii din această parte a cartierului Ioşia având posibilitatea să ajungă prin cartierul Veteranilor spre Sântandrei”, a precizat primarul Florin Birta.



Lungimea efectivă a traseului nou creat între strada Radu Enescu și strada Trotușului este de 109 m, din care aproape 17 m reprezintă lungimea podului, iar 92 m este lungimea străzii nou create.

Etapele construcției

Lucrările sunt executate de Porr Construct și presupun următoarele etape: lucrări de terasamente; de demolare și desfacere construcții existente (trotuare și accese existente); execuția trotuarelor; realizare pod, lucrări de amenajare a albiei; lucrări de siguranța circulației (marcaje, indicatoare rutiere, parapet metalic); lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale prin intermediul canalizări pluviale; lucrări de consolidare a rampelor și de amenajare și aducere la starea inițială a terenului.

Prin proiect se va realiza și iluminatul stradal cu corpuri de iluminat cu LED pe toată lungimea podului și a traseului nou creat.

Elementele geometrice ale străzii care definesc dimensiunile drumului în profil transversal sunt: platformă drum: 12,00 – 13,80 m; parte carosabilă: 7,00 m, pista de biciclete și trotuare 1×1,50 m.

Prețul contractului de lucrări este de 2.147.778,77 lei fără TVA (proiect+execuție). În ceea ce privește structura podului, acesta va fi realizat din grinzi prefabricate pe infrastructură din beton armat.

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Studenții străini de la Universitatea Oradea au învățat să împistreze ouă

Articolul următor

Încă un pas spre conectarea Nord-Vestului României cu autostrăzile europene

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share