Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Consiliul Județean Timiș a câștigat trei milioane de lei pentru o nouă platformă electronică. Cetățenii vor discuta cu un chatbot

Administrația județului Timiș a câștigat un proiect european în valoare de aproape trei milioane de lei, care va oferi o nouă interfață de lucru cu diferite organizații și colaboratori externi ai CJT, dar și pentru populație. Instituția va introduce plățile online și va arhiva electronic 900.000 de pagini de documente. De asemenea, cetățenii vor avea la dispoziție și un chatbot, care le va răspunde la o serie de întrebări.

Proiectul a trecut de etapele de evaluare, pasul următor fiind semnarea contractului de finanțare. Trebuie spus că acesta este complementar proiectului ce prevede digitalizarea proceselor interne ale instituției, aflat deja în lucru și finanțat din surse bugetare proprii.

Soluția informatică de interacțiune digitală cu beneficiarii și partenerii Consiliului Județean are ca scop reducerea timpilor alocați, cât și oferirea unui mediu prietenos de relaționare. O altă componentă importantă prevede retrodigitizarea arhivelor instituției. Mai exact, vor fi scanate și arhivate electronic aproximativ 900.000 de pagini, adică 180 metri liniari de arhivă.

Funcționalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, cum ar fi cetățeni, primării, instituții subordonate, deconcentrate, universități. Fiecare tip de user va avea contul optimizat după nevoile de colaborare cu instituția județeană, acestea nefiind aceleași pentru toți. După logare, fiecare user va avea la dispoziție documentele dedicate.

De asemenea, utilizatorul va putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot. lnteroperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituției va permite, prin operatori dedicați, plata online a taxelor, impozitelor, cât și alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.

Proiectul depus este efortul unei echipe multidisciplinare care a lucrat sub coordonarea „Modulul colaborativ interinstituțional va permite lucrul la proiecte comune cu alte instituții, evitând astfel transferul informațiilor pe hârtie între acestea. Toate documentele intrate și ieșite prin platforma vor fi indexate cu metadate, pentru a putea fi identificate cât mai facil și a putea fi reutilizate. De asemenea, va fi creată și o componentă prin care se vor depune și monitoriza proiectele pe bugetul participativ. Este un sistem complex, care răspunde multor nevoi identificate prin muncă de echipă”, a spus administratorului public al județului, Marian Constantin Vasile.

Proiectul are capacitatea de a fi multiplicat la nivelul altor UAT-uri, asigurând în prima fază posibilitatea acestora de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare cu aceasta.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Terasele din Timișoara vor funcționa pe baza unui nou regulament

Articolul următor

11 firme și asocieri de firme vor să facă centurile din Zona Metropolitană Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Distribuție Energie Electrică România (DEER) Cluj, cel mai mare distribuitor național de profil, a organizat proiectul educativ “Școala Altfel cu Micul Energetician”, proiect care face parte din campania sa educativă.
Citeste mai mult

DEER predă energetica viitoarelor generații

3.000 de elevi din ciclul primar de învățământ învață despre energie în cadrul proiectului educativ. Distribuție Energie Electrică…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share