Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Delia Ungur, manager EBM-PAPST: Tot mai multe companii vor aplica strategia „local-for-local”

În contextul scumpirilor de pe piața energiei și a crizei semiconductorilor și a plasticului, precum și a războiului din Ucraina, companiile din Automotive sunt obligate să adopte din mers noi strategii. Despre acestea, a vorbit pentru Transilvania Business Delia Ungur, Managing Director EBM-PAPST Automotive & Drives Romania.

 Cum v-a afectat criza materiilor prime, a semiconductorilor, a energiei, afacerile și cum ați răspuns acestor provocări?

Delia Ungur

Delia Ungur: Dacă în 2020 aveam o celulă internațională de criză pentru gestionarea pandemiei, în 2021 am înființat-o pe cea de-a doua pentru gestionarea problemelor din lanțul logistic. A început cu criza semiconductorilor, dar au urmat criza plasticului, a metalelor și mai nou a ambalajelor, toate dublate de întreruperi în fluxurile logistice. Nefiind un consumator mare de energie, creșterea prețurilor la electricitate și gaz nu a avut un impact major. Au crescut în schimb considerabil și pentru noi costurile cu transportul mărfurilor.

Prioritatea pentru noi în toată această perioadă a fost să asigurăm continuitatea afacerii noastre, a clienților și furnizorilor noștri. Și pentru asta, ne-am asumat costuri suplimentare pe care nu le-am transferat imediat în prețurile la clienți. E important ca atunci când analizăm cum a făcut față crizei o companie să ne uităm la starea ei la începutul crizei. Noi ca grup aveam o situație financiară bună și ne-am permis să susținem aceste costuri crescute.

Ne-a ajutat foarte mult faptul că la nivel de grup avem parteneriate de afaceri pe termen lung atât cu clienții cât și cu furnizorii. De asemenea, avem o echipă logistică foarte experimentată, care înțelege foarte bine cum funcționează întreg lanțul logistic. Pentru că provocările au fost și sunt încă în tot lanțul logistic: începând de la furnizorii-furnizorilor noștri, la companiile care încarcă-descarcă și transportă marfa și până la clienți care își anulau comenzile în termen scurt din lipsa altor componente de la alți furnizori.

Astfel, în Oradea am reușit să nu oprim nici o zi activitatea fabricilor și nu numai că am păstrat întreg personalul, dar chiar am crescut. A fost o perioadă foarte volatilă în care momentele când comenzile de la clienți erau mult sub previziuni alternau cu momente în care trebuia să recuperăm în ritm accelerat producția pierdută. Am folosit timpii morți în producție ca să devenim mai buni. Atunci cînd nu nu lucrau, angajații noștri au avut stagii de pregătire profesională. Am reușit astfel să avem o flexibilitate foarte mare a personalului și să fim capabili să reacționăm foarte repede la schimbări.

Boardul EBM-PAPST Automotive

Pe scurt, prioritățile au fost: asigurarea continuității activității (nu maximizarea profitului); păstrarea parteneriatelor strategice cu clienții și cu furnizorii; creșterea capacității companiei de reacție rapidă la schimbări prin investiții în primul rând în oameni.

Care sunt soluțiile în opinia dvs. pentru ca astfel de episoade să nu se mai repete?

Delia Ungur: Sunt voci care spun că pandemia a marcat începutul sfârșitului globalizării, iar războiul din Ucraina înseamnă chiar sfârșitul. Cred că aceste opinii sunt extreme. Pe de o parte, istoria ne-a arătat că lumea are memorie scurtă. Pe de altă parte, globalizarea a fost o consecință a progreselor tehnologice care vor continua și vor oferi noi soluții pentru problemele de azi.

Cred totuși că cei care doresc să facă afaceri pe termen lung au învățat ceva din experiența anilor de criză. În perioada următoare vom asista la o retragere a companiilor din zone „nesigure” pentru investitori. Țările care vor demonstra că pot să asigure un climat investițional sigur și stabil vor avea de câștigat. Tot mai multe companii vor aplica strategia „local-for-local”. Iar asta va presupune pe lângă apropierea de client și dezvoltarea unei baze de furnizori în proximitate. Pentru România se deschide acum (din nou) o fereastră de oportunitate extraordinară în atragerea investițiilor străine și dezvoltarea afacerilor românești. Ce trebuie să facem pentru asta? Să utilizăm numeroasele fonduri europene exclusiv pentru investiții publice care aduc dezvoltare: infrastructură (rutieră și feroviară, dar și de rețele edilitare unde sunt deficitare), investiții în operaționalizarea portului Constanța (care devine de importanță strategică în zonă) și investiții în educație și sănătate. De asemenea, foarte importante sunt (și nu costă nimic) asigurarea stabilității legislative și reducerea birocrației inutile.

V-a impactat recentul război dintre Ucraina și Rusia afacerea. Dacă răspunsul este da, în ce fel și cum ați făcut față acestei noi provocări?

Delia Ungur: În Ucraina și Rusia avem birouri de vânzări. Pierderile grupului din afacerile din cele două țări au fost evaluate și asumate deja. Din punct de vedere al afacerii, acolo nu se mai întâmplă nimic, dar noi continuăm să plătim salariile angajaților noștri. Acum, prioritatea pentru noi este să asigurăm acolo securitatea angajaților noștri și să îi sprijinim pe ei și familiile lor. De asemenea, la nivel de grup avem un program umanitar pentru Ucraina care implică trimiterea de ajutoare (bunuri și medicamente) cu ajutorul partenerilor noștri din Oradea și sprijin pentru refugiații ucraineni.

În Oradea nu avem nici clienți nici funizori din Ucraina. Așadar nu suntem impactați în mod direct în prezent. Urmărim însă ce se întâmplă cu fluxurile logistice și cum vor fi acestea afectate de război. De asemenea, urmărim ce se întâmplă cu resursele naturale din aceste două țări. Și avem deja 11 colegi ucraineni care lucrează în cele două fabrici ale noastre din Oradea și continuăm să angajăm.

Cum vă adaptați strategia de business pentru a implementa legislația derivată din strategia europeană Pactul Verde European?

Delia Ungur: Produsele noastre economisesc energie și contribuie la reducerea emisiilor de carbon. Motoarele și ventilatoarele noastre sunt cunoscute pentru eficiența lor semnificativ mai mare: o mai bună utilizare a energiei primare (până la 75% economii de energie la unele modele) și durată foarte mare de viață. Tehnologia noastră GreenTech reflectă o filozofie simplă, dar clară, care revine la principiul companiei noastre: „Fiecare produs nou pe care îl dezvoltăm trebuie să fie mai bun decât predecesorul său din punct de vedere economic și ecologic.”

Totodată, la nivel de grup avem în implementare un program de reducere a emisiilor de carbon care vizează ambalajele și materiale de transport, logistica și serviciile pentru clienți, precum și iluminatul și echipamentele utilizate în producție. Și noi în Oradea avem în fiecare an obiective de mediu derivate din acest program pe care trebuie să le realizăm.

 

 

 

Total
1
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Articolul anterior
Un grup de profesori ai Liceului Tehnologic Mihai Viteazul (LTMV) a fost pus la curent cu noile tehnologii folosite la fabrica TenarisSilcotub.

Profesorii școlilor din Sălaj, aduși în halele Silcotub

Articolul următor
Proiectul parcului industrial public programat în comuna clujeană Feleacu poate fi repus pe tapet printr-o asociere cu un investitor privat, susține consilierul local Răzvan Trif.

Propunere de pe Feleac: parcul industrial, gestionat de un privat

Citește și:
Citeste mai mult

Start-up Nation aproape de start

Ministerul Antreprenoriatului și Turismului a publicat vineri, 24 iunie 2022, procedura finală de implementare a programului pentru stimularea…
Zi de Zi știri ecoomice:
Total
1
Share