Organizația Mobilitate Cluj-Napoca (MCN) propune utilizarea intensivă a garniturilor de tramvai în oraș, în condițiile în care acestea, deci nu poluează, sunt acum puțin folosite.
MCN a menționat că flota de tramvaie din Cluj-Napoca s-a reînnoit simțitor în ultimii ani. Aceasta a ajuns la 28 de tramvaie moderne, de 30 m și cu podea joasă, conform MCN.
“Dintre acestea, în ora de vârf circulă simultan 12 tramvaie, obținându-se un coeficient de utilizare a flotei de 42% pentru vehicule care costă peste 2 milioane de euro fiecare.
Deși rețeaua este modernizată iar flota reînnoită integral, tramvaiele din municipiul Cluj-Napoca circulau la frecvențe mai bune pe vremea liniilor vechi și a flotei de tramvaie arhaice.
Dacă s-ar folosi 22 din cele 28 de tramvaie active, intervalul de succedare din ora de vârf s-ar reduce de la 12 minute la 5-6 minute. Achiziția și mentenanța a 28 de tramvaie noi pentru 12 vagoane la stradă în ora de vârf este nesustenabilă, ineficientă”, se menționează în analiza MCN.
Tramvaiele pictate au fost casate
Pe de altă parte, din 2016, cinci tramvaie Kt4d au fost pictate de diverși artiști, colorând flota de tramvaie a orașului de pe Someș. Contrar ambițiilor afirmate public, toate aceste tramvaie au fost casate în ultimul an, devenind istorie. Niciun tramvai pictat nu s-a păstrat la Cluj-Napoca, nici măcar ca exponat static.
”Dorința mea este ca aceste tramvaie să poată fi vizitate, chiar dacă vom avea tramvaie noi. Poate transformăm o parte din depou într-un muzeu. În plus, în weekend-uri, le putem scoate pe traseu, să le admire turiștii”, spunea Liviu Neag, director general al Companiei de Transport Public Cluj-Napoca.