Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Blocaj pe Via Transilvanica. Drumul care unește, rupt în Caraș Severin

Nu este alt loc pe Via Transilvanica în care să fi investit mai mult decât în Poarta de Fier a Transilvaniei, la granița dintre Hunedoara și Caraș-Severin.
Familia Toma a încercat să străbată întregul traseu, pornind din Suceava, dar avut probleme în zona Caraș | Foto: Crinu Toma – ATS

Inițiatorii traseului turistic recent pus în funcțiune amenință că vor ocoli județul dacă administrațiile locală și județeană nu îi vor acorda sprijin pentru deblocarea tronsonului Sarmizegetusa – Oțelul Roșu.

“Nu este alt loc pe Via Transilvanica în care să fi investit mai mult decât în Poarta de Fier a Transilvaniei, la granița dintre Hunedoara și Caraș-Severin. Bugetul nostru inițial de 1.000 euro/km a fost depășit de câteva ori bune. Am văzut fotografiile postate de către Crinu Toma pe grupul oficial Via Transilvanica. Plecat de la Putna, înaintarea acestuia în zonă a fost imposibilă.



De la Sarmizegetusa Ulpia Traiana și până la Oțelul Roșu, traseul este închis temporar. Un ticălos, care s-a împroprietărit abuziv pe terenul aparținând CFR-ului, a blocat calea, deși noi avem contract de închiriere și plătim pentru terasamentul fostei căi ferate la CFR Infrastructură.

Ar trebui cosit și pus un macadam ca strat de uzură pentru că pietrele de pe terasament sunt prea mari și fac imposibilă înaintarea cu bicicleta sau pe jos. Până la Băuțar, pe toată porțiunea, se ard deșeuri pentru a se extrage fierul vechi, se depozitează gunoaie. Dacă sunt lemne de exploatat imediat se găsesc soluții.

Din păcate, pentru Via Transilvanica autoritățile nu au niciun pic de atenție. Ba da, se merge la vânătoare pe traseul deschis de noi. Un exemplu de cea mai necooperantă unitate administrativ teritorială de pe Via Transilvanica este tot acolo. E vorba de comuna Zăvoi, de unde traseul trebuie mutat în totalitate”, arată Asociația Tășuleasa Social (ATS).

Traseu alternativ sau ocolirea județului

Conducerea ATS caută acum resurse pentru a rezolva situația, însă acestea depășesc puterea organizației în acest moment. “Acolo este nevoie de 2.000 t de material, pe care să-l punem pe o lățime de 70 cm și o lungime de 20 km. Romeo Dunca, președintele județului Caraș-Severin, ne-a promis că încearcă să sprijine Via Transilvanica în interesul județului și să medieze cooperarea cu comuna Zăvoi, să găsim alt traseu.

Dânsul a fost pe Via Transilvanica în ultima vreme și ne punem speranțele că a înțeles că este vorba despre un proiect de relevanță internațională. Mai știe că, dacă nu vom găsi nicio soluție, va trebui să ajungem la Drobeta Turnu Severin prin ocolirea județului Caraș Severin. Pentru că nu mor caii când vor câinii.

Dacă sunteți de prin zonă și știți cum să influențați pozitiv această situație, vă rugăm să ne contactați. Până atunci vă rugăm să ne votați la European Heritage Awards, fiindcă este un juriu care apreciază Via Transilvanica ca aparținând patrimoniului mai mult decât unele comunități prin care trece și aduce beneficii.

Vă avertizăm că mersul pe asfalt este periculos. Dacă doriți să parcurgeți integral traseul, porțiunea poate fi făcută cu autobuzul. Fiind o situație neprevăzută, vom adăuga ulterior ștampilele la Carnetul Drumețului”, a precizat ATS.

Onorat cu premiul Europa Nostra

Primul traseu de drumeție de lungă distanță din România, care se întinde pe 1.400 km, în 20 de regiuni etnice și culturale diferite din țară și 400 de comunități, prezentând 12 situri din patrimoniul mondial UNESCO, a câștigat Premiul European pentru Patrimoniu 2023 Europa Nostra. Câștigătorii vor fi sărbătoriți la ceremonia de decernare a premiilor europene pentru patrimoniu de la Veneția.

Via Transilvanica, o inițiativă a lui Alin Ușeriu, președintele ATS, reprezintă un traseu de 1.400 km prin 400 de localități și 10 județe (Suceava, Bistrița-Năsăud, Mureș, Harghita, Brașov, Sibiu, Alba, Hunedoara, Caraș-Severin, Mehedinți), împărțit în șapte ținuturi cultural-istorice. Amenajarea sa a durat patru ani și jumătate, cu o investiție de 1,6 milioane de euro și sprijinul a 8.000 de voluntari.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Primul weekend la Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu: A fost miraculos!

Articolul următor
A fost o onoare să participăm, cu ocazia vizitei președintelui Republicii Federale Germania, Frank-Walter Steinmeier, la o masă rotundă organizată de AHK România (Camera de Comerţ şi Industrie Româno-Germană).

Managerul UiPath Cluj s-a întâlnit cu președintele Germaniei

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
RebelDot
Citeste mai mult

RebelDot își face debutul în Formula 1

Dezvoltatorul de software din Cluj clasat în top 1% al companiilor tehnologice globale în funcție de satisfacția clienților…
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share