Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Fără trenuri pe ruta Cluj – Oradea. Se închide total pentru electrificare

Societatea CFR Infrastructură a semnalat Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) necesitatea închiderii totale a tronsoanelor de pe linia Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.
Lucrări de întreținere efectuate de administratorul căilor ferate publice din România | Foto: Asociația Pro Infrastructură

Traseul Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor va fi total nefuncțional pe durata modernizării.

Societatea CFR Infrastructură a semnalat Autorității pentru Reformă Feroviară (ARF) necesitatea închiderii totale a tronsoanelor de pe linia Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor, conform Oradea în Direct. Există premise favorabile certe asupra scurtării termenelor de execuție, prevăzuți în contractele de lucrări, potrivit CFR Infrastructură.

Motivul îl reprezintă lucrările de modernizare sau reînnoire a infrastructurii feroviare demarate în viitoarea perioadă pe unele linii, incluse în planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020-2030.

ARF a continuat seria de întâlniri împreună cu administratorul infrastructurii feroviare, CFR Infrastructură, și operatorii de transport feroviar (OTF) de călători și marfă. Intenția declarată este de a identifica din timp cele mai bune soluții de asigurare a continuității traficului feroviar de călători și marfă, dar și a limita disconfortul creat călătorilor de aceste lucrări.

Ținând cont de stadiul mai avansat al contractelor încheiate cu firmele de proiectare și construcție, a fost ales ca proiect pilot respectiva linie de cale ferată cu patru tronsoane: Cluj-Napoca – Aghireş, Aghireş – Poieni, Poieni – Oradea, Oradea – Episcopia Bihor.

Proiectul vizează electrificarea și reabilitarea liniei Cluj – Episcopia Bihor. Ședințele au ca obiectiv găsirea celor mai convenabile variante de desfășurare a activității de transport feroviar de călători și de marfă, în condiții speciale, generate de închiderea totală sau parțială a tronsoanelor.

Operatori afectați: CFR Călători, Transferoviar, Interregional

Conducerea ARF a amintit faptul că, din acest an, odată cu aprobarea contractelor de servicii publice pentru perioada decembrie 2022 – decembrie 2032 în transportul feroviar public de călători, există cadru normativ pentru înlocuirea serviciului prin unul alternativ, cum ar fi transportul auto cu autobuze, în situația efectuării lucrărilor de mentenanță, modernizare sau reînnoire a infrastructurii feroviare.

Legislația prevede ca în cazurile în care OTF nu pot presta serviciile contractate sau în volumul convenit ca urmare a acestor lucrări la infrastructura feroviară, să comunice ARF soluția adoptată: furnizarea serviciului pe o rută ocolitoare sau a unui serviciu de transport alternativ (dar fără a se limita la, transport de călători cu autocar, autobuz).

Reprezentanții CFR Infrastructură au semnalat necesitatea închiderii totale a tronsoanelor de pe linia Cluj-Napoca– Episcopia Bihor, cu premise favorabile certe asupra scurtării termenelor de execuție, prevăzuți în contractele de lucrări.

Din această perspectivă, au fost analizate măsuri de organizare a activităților pe care CFR Infrastructură și OTF (CFR Călători, Transferoviar Călători, Interregional Călători) care operează pe această linie, ar trebui să le întreprindă pentru ca la momentul declanșării lucrărilor să fie pregătiți și adaptați la noua situație.

Propunerile din cadrul ședinței

  • Rutele ocolitoare să fie aduse la un standard acceptabil de funcționare
  • Stațiile de frontieră Curtici și Valea lui Mihai să fie pregătite să preia transportul de marfă
  • Stabilirea unor staţii predictibile de transbordare, care să fie semnalizate corespunzător
  • Operatorii să își prevadă activitățile legate de programarea turnusurilor, a stațiilor de revizie
  • Implicarea Informatică Feroviară SA cu privire la actualizarea sistemelor informatice adaptate la situația din teren, astfel încât călătorii să nu fie afectați.

Sursa: ARF

Proiect de 2,2 miliarde de euro

Participanții au convenit ca aceste discuții să continue, astfel încât principalii actori implicați să ajungă la un mod de lucru eficient, care să diminueze, atât cât se poate, din neajunsurile generate de aceste lucrări. Electrificarea magistralei feroviare Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este un proiect de 2,2 miliarde de euro gestionat de CFR Infrastructură.

Toate cele patru contracte semnate au ca sursă de finanțare Planul Național de Redresare și Reziliență și însumează 9,36 miliarde de lei, fără taxa pe valoarea adăugată. Prin electrificarea și reabilitarea liniei de 166 km se vor asigura condiții tehnice pentru circulaţia cu viteze superioare, creşterea gradului de confort şi de siguranţă a traficului feroviar.

După reabilitare și electrificare, distanța Cluj-Napoca – Oradea ar urma să fie parcursă în 1:45 ore în loc de 3 ore în prezent. Va fi realizat și pasajul de cale ferată Tăietura Turcului, din Cluj-Napoca, având impact pentru decongestionarea traficului în zonă.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Fotbalistul Sepsi László investește în V FLOOR & DECOR: Un nou capitol în lumea amenajărilor interioare de lux.

Articolul următor

Un nou proiect turistic cu finanțare din fonduri europene pentru județul Bihor

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

Luna mai e Luna Maramureșului

Luna Maramureșului este o inițiativă ce își propune să aducă în prim planul vieții culturale, comorile acestui județ.…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share