Procesatorul bistrițean de polimeri integrează soluții digitale complexe în fluxul său de procese și își propune să își digitalizeze majoritatea proceselor logistice.
TeraPlast va adopta accelerat și pe scară largă soluții de digitalizare, în acord cu strategia la nivel de grup. Conducerea companiei estimează ca, într-un an, 80% dintre procesele operațiunilor logistice să fie derulate prin intermediul unor softuri care cresc eficiența și reduc timpii necesari de livrare.
“Ritmul de dezvoltare a afacerilor noastre accentuează nevoia de automatizare a proceselor logistice; în vârfuri de sezon, în TeraPlast, se procesează și se livrează zilnic un număr foarte mare de comenzi”, potrivit companiei.
Procesul de digitalizare presupune construirea unui ecosistem integrat de soluții digitale, care ține cont de specificul operațiunilor și nevoile TeraPlast și care concentrează mai multe soluții digitale care duc la interoperabilitatea datelor. Cel mai recent proiect vizează analiza și ofertarea.
Renunță sistemul în format Excel
Pentru optimizarea procesului, a fost implementat un program care permite atât o analiză rapidă a cererii, raportând prețul solicitat la costurile înregistrate, cât și acces la istoricul prețurilor de vânzare pentru produsele în cauză. Structura softului este gândită și personalizată de echipa TeraPlast, fiind realizat și implementat de către Cicada Technologies Cluj.
Creșterea vitezei de răspuns la solicitări a fost posibilă prin dotarea echipei de vânzări cu echipamente IT care permit acces rapid și în timp real la informații legate de prețuri, stocuri și oferte. Programele software înlocuiesc sistemul anterior de administrare a logisticii și ofertelor, bazat pe un format Excel, care, din cauza volumului uriaș de date, nu mai răspundea cerințelor actuale.
Tranziție spre Industry 4.0
„Adoptarea soluțiilor de digitalizare este parte din obiectivul nostru de eficientizare a timpilor și eliminare a probabilității greșelilor în contextul unui volum ridicat de muncă. Dimensiunea grupului este în creștere constantă.
Suntem cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est, iar nevoile logistice trebuie adaptate la noile realități. Soluțiile implementate au ținut cont de dinamica, diversitatea și complexitatea proceselor comerciale, sunt personalizate industriei în care activăm.
Cu această soluție, volumul de muncă se procesează mult mai rapid, viteza de obținere a rezultatelor și șansele de eroare scad foarte mult, iar echipa dedicată acestor operațiuni rămâne aceeași. Avem șapte depozite proprii și o rețea de peste 350 de distribuitori.
Vom continua să extindem soluțiile digitale necesare pentru a fi pregătiți și competitivi, deoarece acum facem tranziția către noua eră, cea a industriei 4.0” a afirmat Ovidiu Gurău, directorul comercial al TeraPlast.
Apelează la giganții informaticii
„Digitalizarea și automatizarea permit accelerarea operațiunilor, creșterea rezilienței lanțului de aprovizionare la stres și reducerea până la eliminare a erorii umane. Accesul rapid la diverși parametri monitorizați permite o mai mare flexibilitate a operațiunilor interne. Beneficiile țin de productivitate, optimizarea forței de muncă, siguranță, utilizarea eficientă a spațiilor, management integrat al stocurilor.
Pe lângă utilizarea celei mai recente versiuni SAP pentru analiza bonității clienților este folosit un robot RPA de la UiPath. Analiza performanțelor de vânzări se face prin intermediul Business Intelligence, dezvoltat pe platforma Qlik.
TeraPlast are în vedere, pentru perioada următoare analiza, găsirea de soluții pentru dezvoltarea și implementarea softurilor de logistică; finalizarea platformei de comerț business to business; continuarea dezvoltării aplicațiilor de WMS, astfel încât echipele din depozite să aibă posibilitatea de a face operațiunile necesare cât mai ușor și mai repede, fără greșeli”, a informat managementul companiei.
Grupul este compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack și Somplast. Din 2008, TeraPlast este listată la Bursa de Valori București. Acțiunile companiei sunt incluse în mai mulți indici de referință locali și internaționali.