Cele mai populare destinații din România pentru delegații individuale sunt București, Cluj-Napoca și Timișoara, conform unui studiu al agenției de turism.
Statisticile Eximtur relevă că, pentru primele nouă luni ale anului, cifra de vânzări a agenției a crescut cu 20%, ajungând la 40 de milioane de euro. Creșterea se datorează portofoliului de clienți corporate, care şi-au intensificat deplasările ȋn scop de business şi au reluat organizarea de evenimente de tip team-building, incentive şi formare profesională, în ţară şi străinătate.
Vânzările Eximtur pe segmentul business travel au crescut cu 30% în perioada ianuarie – septembrie 2023, față de același interval din 2022. Consultanții agenției au emis 14.000 de bilete de avion pentru călătorii de afaceri. 50% au fost pentru destinații europene, 30% pentru zboruri intercontinentale, 20%, pentru rute interne.
Bugetul, factorul determinant pentru evenimente
Principalele criterii pentru clienţii corporate atunci când aleg destinaţia şi locaţia unui eveniment sunt bugetul, durata deplasării, dotările şi facilităţile locaţiei. Cele mai apreciate destinații externe pentru evenimentele de tip incentive (de recompensare, n. red.) sunt Turcia, Elveția, Italia și Grecia. Irlanda și Canada au fost printre cele mai căutate destinații pentru evenimentele de tip training, conferință sau congres.
În funcție de pachetul de servicii de călătorie rezervat, clienții corporate au fost dispuși să cheltuie bugete între 400 și 3.200 de euro de persoană. Numărul de participanți a variat între 15 și 100 de persoane pe eveniment. Cele mai populare destinații din România pentru delegațiile individuale au fost București, Cluj-Napoca și Timișoara.
Aceste orașe se remarcă prin multiple oportunități de afaceri și diverse evenimente culturale. La nivel național, unitățile de cazare clasificate la 4* au înregistrat cea mai mare cerere, reprezentând 50% din totalul de 11.000 de nopți de cazare rezervate. Prețul mediu pentru o cameră la 4 stele a fost de 80 de euro pe noapte, cu mic dejun și taxe incluse.
Topul stațiunilor de team-building: Cheile Grădiștei, Covasna, Băile Felix
Pentru evenimentele de team-building organizate în România, clienții au ales stațiuni precum Cheile Grădiștei, Covasna și Băile Felix. În sezonul estival, clienții au ales în special Mamaia, Năvodari și Olimp. Numărul de participanți la evenimentele corporate în România a fost între 40 și 150 de persoane.
Bugetul minim alocat a fost de 1.600 de lei, plus taxa pe valoarea adăugată de persoană pentru un sejur de două nopți cu pensiune completă, activități de team-building și organizarea unei petreceri cu DJ. Clienţii business travel mai pretențioşi preferă evenimente ȋn locaţii cu servicii premium, cu servicii de conferinţe, experienţe gastronomice deosebite, Spa & Wellness.
În cei 30 de ani de existență, Eximtur a deservit 4 milioane de călători și 500 de companii pentru călătorii de afaceri, a vândut 1 milion de bilete de avion și 2 milioane de vacanțe. Principalii săi competitori din Cluj sunt Amara Tour, Alis Holidays, Adeo Invest și Sfara 1999.