Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Care vor fi megatendințele de business ale anului 2024

Agenția de consultanță Valoria a sintetizat tendințele majore din mediul de afaceri și aspectele esențiale care vor modela lumea de business în noul an.
Munca de la distanță a devenit o alegere deliberată pentru multe companii | Foto: Deposit Photos – Double.Dphoto

Transformarea digitală, automatizarea și robotizarea ne pregătesc pentru provocările și oportunitățile pe care le aduce inteligența artificială (AI).

Agenția de consultanță Valoria a sintetizat tendințele majore din mediul de afaceri și aspectele esențiale care vor modela lumea de business în noul an.

“Parcursul impresionant al evoluției AI a marcat un avans impetuos în 2023. Se conturează perspective uluitoare pentru un viitor bazat pe asistenți virtuali AI, chiar dacă prognoza acestor asistenți virtuali depinde în mod direct de resursele și eforturile pe care le investim în antrenarea lor ca să ne fie parteneri digitali.

În paralel cu această evoluție se profilează și o nouă identitate virtuală, un alter ego digital alimentat de interacțiunile noastre cu acest asistent. Pe acest fond de evoluție tehnologică, speranțele și temerile se intersectează în mediul de afaceri.

Transformarea digitală, automatizarea și robotizarea din ce în ce mai accelerate ne pregătesc pentru provocările și oportunitățile pe care le aduce inteligența artificială în 2024”, consideră Constantin Măgdălina, expert tendințe și tehnologii emergente la Valoria.

“Megatendințele anului 2024 remodelează mediul de business și prezintă provocări pentru companiile cu abordări conservatoare sau oportunități pentru companiile care se adaptează.

Pe măsură ce companiile își conturează strategiile de dezvoltare, capacitatea de a inova, de a accepta schimbarea și de a promova o cultură a învățării continue vor fi cruciale pentru a beneficia de pe urma acestor megatendințe”, conform Valoria.

Reziliența economică urcă în topul priorităților

Discontinuitățile din lanțul de aprovizionare observate la nivel global în ultimii ani au determinat companiile să își reevalueze dependența de lanțurile globale de producție și distribuție. Conform studiilor realizate de marile companii de consultanță, 75% dintre companii au avut astfel de situații în ultimii doi ani. Tendințele de regionalizare și chiar de localizare s-au intensificat în ultimii ani, dar 2024 va fi definitoriu pentru consolidarea rezilienței economice.

Companiile încep să aibă un portofoliu de furnizori tot mai diversificat, adoptând producția locală și construind sisteme de aprovizionare mai robuste și mai flexibile. Această abordare nu doar atenuează riscurile asociate tensiunilor geopolitice, cum se întâmplă acum, ci contribuie și la dezvoltarea unor economii la nivel de țară mai durabile și mai reziliente.

Sustenabilitatea devine imperativ de afaceri

Aceasta nu mai este doar o obligație morală, ci devine un imperativ strategic pentru afaceri. În 2024, consumatorii și investitorii vor trece din ce în ce mai mult la decizii bazate pe angajamentul unei companii față de practicile de afaceri sustenabile. Concluziile unui sondaj realizat la în 2023 de Valoria și CSRMedia.ro, 72% dintre Top 300 companii din România au implementat deja un management eficient al resurselor ca practică esențială de ESG (factori de mediu, sociali și de guvernanță corporativă, n. red.).

De la sursele de energie regenerabilă la ambalaje prietenoase cu mediul, afacerile își aliniază operațiunile cu inițiativele verzi pentru a atrage consumatori tot conștienți și mai preocupați de mediu. Această schimbare reflectă un angajament față de responsabilitatea socială corporativă și servește drept factor diferențiator într-un mediu în care sustenabilitatea devine sinonimă cu succesul.

Securitatea cibernetică trece în prim plan

Pe măsură ce companiile adoptă transformarea digitală, mediul amenințărilor cibernetice se extinde, făcând din securitatea cibernetică o prioritate în 2024. Odată cu creșterea frecvenței și sofisticării atacurilor cibernetice, companiile investesc în măsuri de securitate pentru a-și proteja activele digitale, datele clienților și proprietatea intelectuală.

Integrarea AI și învățării automate în strategiile de securitate cibernetică permite organizațiilor să identifice și să gestioneze proactiv potențialele amenințări. Blockchain-ul ar putea avea aici un rol foarte important. Natura descentralizată și transparentă a blockchain-ului abordează problemele de încredere și securitate în diferite industrii, deschide calea pentru procese mai eficiente și mai fiabile.

Munca la distanță devine parte din bunăstare

Creșterea ponderii acestui stil de muncă impus de pandemie a modificat fundamental modul în care companiile își desfășoară activitatea. În 2024, modelul de lucru la distanță nu este doar o reacție la factori externi, ci o alegere deliberată pentru multe companii. Tehnologia facilitează colaborarea fără probleme.

Accentul este pus pe crearea unor medii de lucru flexibile care contribuie la bunăstarea angajaților, implicarea și productivitatea lor. Transformarea cea mai profundă are loc acum cu privire la natura muncii în sine. Angajații vor ca timpul petrecut lucrând să aibă un scop relevant pentru viața lor și pentru comunitate.

Atunci când angajatorii oferă programele de wellness bazate pe recunoașterea performanței, angajaților le crește de 9-10 ori sentimentul apartenenței la organizație. Angajații care primesc apreciere publică, în fața colegilor, sunt de trei ori mai încrezători că se află la cel mai potrivit loc de muncă pentru ei. Încurajate de aceste date, echipele de management fac demersuri pentru a crește nivelul de satisfacție, implicare și motivare ale angajaților.

Nevoia de perfecționare a angajaților crește

Ritmul rapid al schimbărilor tehnologice aduce o schimbare a seturilor de abilități necesare forței de muncă. În 2024, afacerile vor pune un accent deosebit pe programele de dezvoltare și perfecționare a forței de muncă pentru a se asigura că angajații lor rămân echipați cu competențele necesare pentru a reuși.

Companiile de succes își mențin angajații motivați oferindu-le oportunități de formare și dezvoltare profesională. Dacă acest lucru nu se întâmplă, angajații pot lua în calcul schimbarea locului de muncă, lucru care poate deveni costisitor pentru companie.

Echipele de management au înțeles că a avea angajați bine pregătiți, motivați și entuziasmați de experiențele trăite la locul de muncă este o necesitate pentru fiecare companie de succes. Învățarea pe tot parcursul vieții devine noua normă, iar tot mai multe companii investesc în programe de formare care încurajează literația digitală (abilități în mediul digital, n. red.), adaptabilitatea și creativitatea.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Cegeka finalizează cu succes oferta de cumpărare pentru Computer Task Group, Incorporated

Articolul următor
De exemplu, lipsa combaterii din cultura de floarea-soarelui a buruienilor precum  ambrozia, cânepa, știrul sălbatic, spanacul sălbatic, poate duce la pierderi de producție de 20-70%.

Corteva Agriscience România, recunoscută la Gala Premiilor Business Press Agricol 2023

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share