Producătorul bistrițean de ferestre și uși din profile PVC și aluminiu TeraGlass a înregistrat la finalul anului 2023 o creștere spectaculoasă a livrărilor către Italia cu aproximativ 70% ceea ce îi încurajează să-ți intensifice eforturile pentru a crește și mai mult nivelul tranzacțiilor comerciale cu această țară. În același timp, TeraGlass a păstrat în 2023 nivelul vânzărilor spre alți parteneri europeni din Cehia, Slovacia, Germania și Austria similar cu cel din 2022.
Directorul general Carmen Țîrila spune că volumul producției totale de confecții a companiei a înregistrat o scădere în 2023, raportată la 2022. Confecțiile totale au însumat 3.809 tone în 2023, comparativ cu cele 5.177 tone din anul precedent. Scăderea cantitativă a producției a fost însă echilibrată de o creștere calitativă însemnată, concretizată în complexitatea lucrărilor efectuate și a produselor obținute.
„Întregul proces de export s-a menținut în cote similare cu anul precedent, așadar, cifra totală a rămas constantă în jurul valorii de 10 milioane de euro. Direcția noastră este de menținere a operațiunilor, iar în viitor ne dorim să ne extindem numărul de parteneri reprezentativi pe piața din Italia. În privința exporturilor spre Ungaria, acestea au scăzut cu aproape 50%, pe fondul unei recesiuni accentuate a vecinilor noștri. Cu toate acestea, ne menținem angajamentul față de această piață, urmărind posibilitățile de redresare și evoluție pe termen mediu și lung” – a declarat Carmen Țîrila, director general al companiei TeraGlass Bistrița, citată de Fereastra.ro.
Contractele mari sunt o gură de oxigen pentru TerraGlass
„Anul 2023 a marcat începutul unei noi strategii de vânzări pentru compania TeraGlass, concentrându-se nu doar pe segmentul tradițional de tâmplărie din PVC, ci și pe extinderea în domeniul aluminiului și proiectelor de reabilitare. Această evoluție strategică a fost vizibilă prin finalizarea unor proiecte de amploare, cum ar fi reabilitarea Universității Tehnice din Alba Iulia și construcția unui centru multifuncțional în același oraș. Prin această direcție proactivă de diversificare a portofoliului, compania estimează venituri suplimentare, indicând o evoluție pozitivă pe termen lung“ a completat Carmen Țîrilă.
Investiții în pregătirea tehnică a personalului și automatizarea proceselor de vânzări
Directorul general Carmen Țîrilă s-a preocupat de specializarea personalului, participând în 2023 la programul Digiton, o inițiativă care i-a ajutat să identifice și să aplice soluții de automatizare în procesele de producție. Proiectul a fost cofinanțat din Fondul Social European și a avut o valoare de 50 de mii de euro, iar prin soluțiile identificate, s-a urmărit eficientizarea proceselor de vânzări, obținerea unei imagini clare asupra performanței departamentelor și urmărirea indicatorilor critici de performanță în timp real.
„Suntem de părere că digitalizarea și automatizarea devin esențiale în menținerea competitivității și adaptarea la dinamica și cerințele pieței actuale. Pentru ediția din acest an a Fensterbau/Frontale, ne așteptăm să vedem tot mai multe produse care integrează într-un mod eficient materialele reciclate, profilele PVC, subliniind angajamentul industriei față de sustenabilitate și economie circulară. Concepte precum NZEB vor capta atenția, oferind soluții care nu doar că îndeplinesc cerințele de eficiență energetică, ci contribuie inclusiv la reducerea amprentei de carbon. Pe termen mediu și lung, estimăm o evoluție semnificativă în piață, fapt accentuat tocmai de măsurile și politicile europene de protecție a mediului”.
Tehnologii prietenoase cu mediul
„În acest context, anticipăm că industria va experimenta o tranziție către produse care utilizează tehnologii prietenoase cu mediul. Una dintre direcțiile majore va fi creșterea ponderii materialelor reciclate în producția de ferestre și uși, reflectând angajamentul general către economia circulară și reducerea deșeurilor. Tehnologiile inovatoare vor fi implementate pentru a maximiza confortul termic, reducând, astfel, consumul de energie și optimizând eficiența sistemelor pentru uși și ferestre. În ansamblu, considerăm că piața va evolua către soluții inteligente și sustenabile, iar transformările vor crea oportunități semnificative pentru inovare și colaborare în industrie, conturând un viitor în care confortul se îmbină armonios cu abordarea responsabilă față de mediul înconjurător” a concluzionat Carmen Țîrilă citată de Fereastra.ro.
TeraGlass, producător de ferestre și uși din PVC și aluminiu, are în portofoliu ferestre, uși, geamuri, accesorii, uși de garaj, fațade și terase, precum și feronerie. Compania face parte din Grupul Teraplast, alături de companiile: TeraPlast, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova și Somplast.