Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

O asociere condusă de Concelex a construit Terminalul Schengen al Aeroportului  Timișoara

Lucrările de construcție la noul terminal Schengen al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara au fost realizate de o asociere de firme, Concelex Engineering – Concrete & Design Solutions – Metroul SA, având ca antreprenor general compania Concelex, una din cele mai importante companii românești de construcții integrate.

 

Inaugurat oficial vineri, 29 martie, în prezența Premierului Marcel Ciolacu, președinților celor două camere ale Parlamentului, a ministrului Transportului, Sorin Grindeanu, ministrului Investițiilor și Proiectelor Europene, Adrian Câciu, și unui număr important de oficiali guvernamentali, noul terminal are o suprafață construită de 12.000 mp și beneficiază, între altele, de 6 filtre de securitate pentru pasageri, 18 ghișee check-in și opt porți de îmbarcare.

 

Structură

Terminalul este dimensionat să deservească un trafic de pasageri de 1.554 persoane (în același timp) pe cele 2 fluxuri, respectiv plecări externe și sosiri externe. Capacitatea de procesare a bagajelor este de 1.600 bagaje/oră pe fluxul de plecări externe, în timp ce pe fluxul de sosiri externe facilitățile existente permit procesarea a trei curse concomitent, cu o durată de 15 minute pentru recuperarea bagajelor de pe benzile transportoare. Terminalul asigură cel mai înalt grad de securitate și siguranță a persoanelor și activităților din aeroport, în acord cu reglementările europene și naționale în domeniul transportului aerian, oferind totodată un  grad sporit de confort pasagerilor.

„Ne bucurăm că am reușit să finalizăm cu succes și într-un timp destul de scurt – 655 de zile în total, din care 166 zile a durat proiectarea iar 489 de zile construcția propriu-zisă – unul din cele mai moderne obiective de infrastructură aeroportuară din România. Pe tot parcursul proiectului, ne-am bucurat de o colaborare foarte strănsă cu toate entitățile implicate în proiect, inclusiv cu cele care urmează să opereze în acest terminal, acestea fiind implicate direct atât în etapa de proiectare cât și în cea de execuție. Am reușit, astfel, să încorporăm toate cerințele în soluții tehnice de ultimă oră, ceea ce a contribuit la succesul implementării. Vreau să le mulțumesc tuturor partenerilor, angajaților și colaboratorilor noștri în acest proiect pentru întreg efortul depus și pentru implicare”, spune dl. Daniel Pițurlea, fondatorul și președintele Concelex, antreprenorul general al lucrărilor de construcție la noul terminal.

Dat fiind că lucrările de construire au fost inițiate pe timp de iarnă, specific acestui proiect este faptul că s-a utilizat o tehnologie de ultimă oră pentru realizarea fundațiilor, folosind piloți din beton armat, turnați în sit până la 11 m adâncime.

Valoarea totală a contractului semnat cu compania de construcții Concelex, Antreprenorul General al lucrărilor, a fost de 115,13 milioane de lei (fără TVA).

 

Date tehnice

Terminalul Schengen al Aeroportului Internațional „Traian Vuia” din Timișoara în cifre:

 

  • Suprafața construită desfășurată = 12.000 mp
  • Înălțimea construcției                                 = 13,50 m
  • Dimensiunile exterioare ale construcției     = 170 m (lungime) x 72 m (lățime)
  • Dimensiunile pentru cea mai mare sală: cate 1.209 mp (sala check-in și sala așteptare îmbarcare)
  • Suprafața fațadelor = 10.853 mp
  • Greutatea structurii metalice = 740 t
  • Lungimea cablurilor instalate = 172.000 în total din care 102.000 m cabluri curenți tari, 40.000 m fibra optică, 30.000 m cabluri date
  • Număr zile proiectare = 166 zile (17.05.2022 – 30.10.2022)
  • Numărul zile de construcție = 489 zile (01.11.2022 – 04.03.2024)

Proiecte de succes

Cu o experiență de peste 30 de ani, grupul Concelex deține în portofoliu numeroase proiecte de infrastructură în domeniul rutier, aeroportuar, energetic, spitalicesc etc fiind în prezent implicată în realizarea unor obiective mari de interes public precum: construirea unui corp nou care va găzdui Departamentul „Sănătatea mamei și copilului” la Spitalul Clinic Județean de Urgență „Sf. Apostol Andrei” din Constranta”, proiectarea și execuția centurii Municipiului Bârlad („Varianta de ocolire a Municipiului Bârlad”), relocarea și modernizarea secției de oncologie, cu înființarea unui compartiment de cardiologie intervențională, la Spitalul județean de urgență Alba Iulia, construirea unui centru de arși și reorganizarea fluxurilor medicale ale spitalului pentru o mai bună poziționare și conectare a departamentelor urgență, ATI și chirurgie pentru Spitalul Clinic de Urgență pentru copii „Grigore Alexandrescu” din București.

În domeniul infrastructurii aeroportuare, cele mai importante proiecte ale companiei vizează: extinderea și modernizarea terminalului de pasageri la Aeroportul Internațional Maramureș, extinderea și modernizarea terminalului de pasageri, a platformei de îmbarcare-debarcare și a căii de rulare și construirea unei platforme dedicate activităților de degivrare/antidegivrare aeronave la aeroportul „Delta Dunării” din Tulcea. Aflate în prezent în derulare, ambele proiecte au Concelex drept Antreprenor General.

Compania face eforturi constante și continue în direcția protejării mediului înconjurător. Din 2016, Concelex evaluează în fiecare an, printr-un partener independent, impactul activității sale asupra mediului prin măsurarea emisiilor de carbon și compensează acest impact prin finanțarea direct proporțională a unui proiect verde.

 

Despre Concelex

Concelex este o companie de construcții integrate, prezentă pe piață din 1994. Cu un apetit puternic pentru perfomanță și inovație, ecosistemul Concelex este format dintr-o echipă de peste 1.100 de angajați în construcții, responsabili pentru proiecte de clădiri, inginerie civilă, infrastructură și energie, pentru clienți din sfera publică și privată. Concelex activează pe întreg teritoriul României, dar și în țări UE precum Germania și Austria.

Prioritatea companiei rămâne livrarea proiectelor de top la timp și în concordanță cu cerințele clientului, având la bază trei principii-cheie: pasiunea, experiența și ambiția de a folosi cele mai noi tehnologii.

 

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
2023 a fost un an dificil, cu secetă pedologică severă, iar producțiile de floarea-soarelui la nivel național nu au fost cele scontate de fermieri la începutul campaniei de semănat.

P64LE162 – hibridul de floarea-soarelui cel mai adaptat provocărilor meteo

Articolul următor
Majoritatea directorilor de aerogări din Banat și Transilvania au fost prezenți la conferința Aviation-Event, potrivit unui raport al Asociației Aeroporturilor din România (AAR).

Șefii aviației din Transilvania și Banat s-au întâlnit la Cluj

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share