Consorțiile SA & PE, Drum Inserv și GP Săgeata Prod au depus oferte pentru proiectul de pe A3, estimat la 17 milioane de euro.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a consemnat depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului de proiectare și execuție a nodului rutier Românași, sectorul Poarta Sălajului – Nușfalău.
Până la termenul limită au depus oferte asocierea Drum Inserv – Infra Expert AD (România – Bulgaria), GP Săgeata Prod – Sylc Con (România); SA & PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade (România).
Durata contractului este de 10 luni, din care trei luni proiectarea și șapte luni execuția lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor variază în funcție de durata ofertată de operatorul economic desemnat drept câștigător (60-120 luni).
“Prin realizarea nodului Românași va fi îmbunătățit nivelul de confort al utilizatorilor, întrucât se va asigura descărcarea traficului de pe Autostrada Braşov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, secțiunea 3B Mihăiești – Suplacu de Barcău, subsecțiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului, până la finalizarea subsecțiunii 3B3 Poarta Sălajului – Zalău”, potrivit CNAIR.
Contractul e estimat la 71 milioane lei, fără TVA, iar sursa de finanțare va fi asigurată din fonduri ruropene, prin Planul Național de Redresare și Reziliență. În perioada următoare, comisia de evaluare va analiza ofertele, în conformitate cu prevederile documentației de atribuire și cu legislația achizițiilor publice.
Orașul sălăjean Jibou urmează să fie conectat la A3 pe Drumul Expres (DEx 4) prin nodul de la Românași (traseu 20 km). Construirea nodului urmează să fie terminată până la încheierea investiției pentru tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului al A3, preconizată de constructor pentru sfârșitul lui 2024.
Legătura DN 1F Cluj Napoca – Zalău – Satu Mare – Petea și viitorul DEx 4 Jibou – Românași ar urma să asigure conexiunea la A3. Nodul rutier urmează să fie edificat de CJ Sălaj și să conecteze lotul (construit de grupul UMB) al A3 Zimbor – Poarta Sălajului care ar putea fi deschis în decembrie 2024, deși are termen contractual iulie 2025.
Licitația pentru lotul Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău (41 km) cuprinde un tunel de 2,8 km prin Munții Meseș. Contractul e estimat la 2 miliarde €. CNAIR a prevăzut pentru tronsonul Poarta Sălajului – Nușfalău o durată de execuție de 78 de luni, ceea ce ar însemna că finalizarea este prevăzută până în 2031.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.