Prețurile totale de adjudecare a picturilor exponentului școlii de artă de la Cluj se ridică la 205.000 €.
“Notăm revenirea în centrul interesului colecționistic a lui Adrian Ghenie (cu o adjudecare de 100.000 € în top 5, a „Autoportretului” din 2004, în februarie 2024, urmată de adjudecarea „Vestigiilor memoriei” pentru 60.000 €, în 18 aprilie, apoi de cea a „Cavalerului” din 2001, pentru 45.000 €, în 11 iulie)”, conform Casei de Licitații Artmark.
Adrian Ghenie, absolvent al Universității de Artă și Design Cluj, se bucură de o vastă reprezentare în afara granițelor României. Lucrările lui Ghenie sunt incluse în colecţii muzeale precum cele aflate la Muzeul Georges Pompidou din Paris, Muzeul de Artă Modernă din San Francisco, Centrul de Artă Contemporană din Malaga, The Hammer Museum din Los Angeles și reușesc adjudecări-record și în țară.
Prima parte a anului 2024 concretizează o consolidare de piață de artă românească la Artmark, având tendințe de creștere în volum: +17% în licitații publice, în frecvență: +7,5% în rată de adjudecare, viteză de rotație: +39,4% în vânzări private, de magazin.
Au fost consemnate 5,8 milioane € în licitații publice (față de 5,02 milioane în perioada comparabilă a primului semestru 2023), o rată medie de adjudecare de 74% (fată de rata de 69% a primului semestru 2023), respectiv cu vânzări din magazin (sub marca Dependent de Artă) de aproape 1 milion € (față de vânzări totale de magazin de 651,6 mii de euro în primul semestru 2023),
“Similar anului trecut de piață de artă (septembrie 2022 – iulie 2023), Artmark a organizat același tur de forță de 50 de licitații, acoperind prin diversitatea tematicilor întregul spectru al pasiunilor colecționistice.
Soldate cu un total anual de 10,2 milioane de euro în licitații publice (față de totalul din licitații publice de 9,3 milioane al anului septembrie 2022 – iulie 2023 anterior), anul încheiat marchează un avans de +8,9% în vânzări de artă prin licitație publică, în ciuda perioadei recesionare, de natură să propună o interpretare favorabilă a opticii românilor educați cu privire la natura investițională (ori de instrument de economisire/păstrare a valorii banilor) a cumpărăturii de obiect de artă”, se specifică în analiză.
“Dacă este să ne raportăm strict la licitațiile specializate în artă contemporană, piața de licitații este în vizibilă creștere, față de perioada semestrială similară a lui 2023, cu +67% (de la mai puțin de 1 milion de euro în primul semestru 2023 la 1,6 milioane în primul semestru 2024)”, potrivit Artmark.