Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) și Consiliul Județean (CJ) Sălaj au organizat o ședință de lucru pe tema drumului de mare viteză, în contextul elaborării studiului de fezabilitate.
„Am avut o întâlnire constructivă, în care am purtat discuții lămuritoare cu privire la drumul de mare viteză Baia Mare – Jibou – Dej care va străbate nu mai puțin de 11 unități administrativ-teritoriale (UAT) din județul nostru.
Urmează să fie efectuate vizite în teren pentru identificarea celor mai bune soluții de traversare și de asigurare a accesului către toate UAT-urile, măsurători topografice, studii geotehnice și arheologice, în colaborare cu primăriile și cu cetățenii afectați de construcția drumului.
Am încredere că printr-o foarte bună colaborare între toți factorii implicați vom reuși să implementăm cu succes și în cel mai scurt timp acest proiect important nu doar pentru județul nostru, ci și pentru întreaga regiune”, a declarat Dinu Iancu-Sălăjanu, președintele CJ Sălaj.
La ședința de lucru au fost prezenți, alături de oficialii administrației județene, specialiști din Direcția arhitect șef din CNAIR și de la compania de proiectare, reprezentanți ai instituțiilor publice și ai companiilor de utilități, primari din județele Sălaj și Maramureș ai UAT-urilor traversate de traseul drumului de mare viteză.
11 localități din Sălaj sunt prinse pe traseul drumului de mare viteză care va străbate mai multe județe din Transilvania. Traseul desfășurat în lungul râului Someș va traversa teritoriul a 11 unități administrativ teritoriale: Benesat, Năpradea, Someș-Odorhei, Jibou, Surduc, Băbeni, Letca, Lozna, Ileanda, Rus și Gâlgău”, a precizat Dinu Iancu Sălăjanu, președintele CJ Sălaj.
Proiectul “Autostrada Nordului” Baia Mare – Dej – Bistrița va cuprinde și Centura Bistriței. Drumul expres (DEx) este un drum public cu viteze admise de până la 120 km/h și benzi de circulație mai înguste – fără banda de urgență, cu separator de beton.
Pe autostrăzi se poate circula, în România, cu maximum 130 km/h, acestea fiind înzestrate cu parapet metalic și benzi de accelerare / decelerare. Un DEx este cu 30% mai ieftin decât o autostradă, însă poate ajunge apoi la nivelul superior, în funcție de trafic.