Termenul de finalizare a lucrărilor de modernizare și electrificare a Căii Ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este luna august 2026. Dar după cum se derulează lucrările este greu de crezut că acest termen va putea fi respectat, cel puțin pe toate cele patru tronsoane.
Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș
Stadiul fizic al lucrărilor pe lotul1 Cluj Napoca – Aghireș (30,411 km), la sfârșitul lunii iunie, potrivit analizei CFR Infrastructură care monitorizează proiectele, este de 8%, în timp ce stadiul financiar este de 10,86%. Lucrările sunt efectuate de către Asocierea Railworks, formată din Alstom Transport și Arcada Company SA.
Lucrările au început în 30.01.2023 și au ca termen de finalizare luna august 2026. Valoarea totală a investiției se ridică la 1.611,48 milioane de lei fără TVA.
Lotul 2 Aghireș – Poieni
Dintre toate cele patru loturi, lucrările pe segmentul Aghireș – Poieni (36,530 km) au stadiul cel mai avansat de realizare – 15%, în timp ce stadiul plăților este de 13,69%. Lucrările pe acest lot sunt executate de aceeași asociere Railworks, ca și pe lotul 1. Termenul de finalizare este august 2026, iar valoarea totală a lucrărilor este de 1.535,20 milioane de lei.
Lotul 3 Poieni – Aleșd
Procentual, stadiul cel mai redus al lucrărilor este pe lotul 3 Poieni – Aleșd (52,74 km) – 1,64%, iar stadiul financiar este de 3,08%. Lucrările sunt executate de Asocierea FCC Construccion Gulermak CCN, formată din FCC Construccion (lider) – Gulermak Agir Sanayi Insaat Ve Taahhut AS – CNN Altyapi Yatimirlari Ve Anonim Sirkety. Termenul de finalizare a lucrărilor în valoare 2.117,17 milioane de lei este luna august 2026.
Lotul 4 Aleșd – Frontiera cu Ungaria
Pe acest lot în lungime de 46,744 km, stadiul fizic al lucrărilor este de 3%, iar stadiul lucrărilor de 3,71%. Lucrările au ca termen de finalizare luna august 2026 și sunt executate de Asocierea Webuild SPA – Impresa Pizzarotti & C SPA – Salcef SPA.
Foto: Marin Marian