Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

TeraPlast a ieșit pe pierdere în primul semestru

Investițiile recente în extinderea portofoliului de business-uri și achizițiile grupului Wolfgang Freiler și a Palplast Moldova, împreună cu creșterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru grupul TeraPlast.
Compania bistrițeană se așteaptă la rezultate mai bune din semestrul 2 | Foto: TeraPlast

Afacerile grupului s-au majorat cu 34% față de aceeași perioadă a anului trecut, însă rezultatul net este pe minus.

“Investițiile recente în extinderea portofoliului de business-uri și achizițiile grupului Wolfgang Freiler și a Palplast Moldova, împreună cu creșterile organice au adus rezultate robuste în primul semestru din 2024 pentru grupul TeraPlast.

Acestea reflectă eficiența strategiei de extindere și întărire a afacerilor noastre. Suntem pe drumul cel bun spre a ne transforma dintr-un lider regional, în unul european, în acord cu viziunea noastră pe termen lung” a afirmat Alexandru Stânean, director general al TeraPlast.

„Contextul economic nu este ideal, iar piețele pe care activăm resimt acest lucru și manifestă un mix de tendințe: construcțiile inginerești avansează în timp ce sectorul rezidențial este în contracție. Inflația afectează puterea de cumpărare pe retail. Rezultatele firmelor nou achiziționate sunt influențate de evoluția sub așteptări a piețelor vestice.

Abordarea noastră orientată spre extindere geografică, reducerea dependenței de o singură piață, agilitatea în adaptarea la contextul pieței și identificarea de oportunități sunt principalele avantaje competitive care reduc semnificativ impactul negativ pe care perioadele volatile îl pot avea asupra performanței grupului TeraPlast” a adăugat Stânean.

Profitul, așteptat din trimestrul III

Grupul a înregistrat, în primul semestru din 2024, o creștere cu 34% a cifrei de afaceri, la 428 de milioane de lei, în comparație cu 320 de milioane în același interval al anului trecut. Volumele au crescut cu 57%, iar vânzările internaționale s-au dublat, reprezentând 23,5% din total. Achizițiile strategice și extinderea geografică continuă să întărească poziția grupului pe piață, susține conducerea TeraPlast.

“Strategia de extindere a amprentei geografice a grupului a avut ca rezultat dublarea vânzărilor în afara României în S1/2024 față de S1/2023. Ponderea acestora în cifra de afaceri consolidată a ajuns la 23,5% în primul semestru din 2024, față de 15% în S1/2023. Activitatea susținută a grupului pe piețele din Europa crește reziliența afacerilor și ajută la reducerea dependenței de piața din România.

Rezultatul net negativ este cu 1,7 milioane de lei mai mare decât cel preconizat, pe fondul cheltuielilor nerecurente de 3,8 milioane de lei și a ramp-up-ului accelerat al business-ului de folie stretch Opal. În acord cu țintele bugetate, se așteaptă intrarea în teritoriu pozitiv a rezultatului net începând cu trimestrul III”, se menționează în raportul semestrial al grupului.

Construcțiile rezidențiale, în scădere 

Cifra de afaceri a urcat de la 320 la 428 de milioane de lei (+34%), comparativ cu S I/2004, iar rezultatul net negativ, de la 0,9 la 6,6 milioane. Pe segmente de producție, creșteri s-au înregistrat la ambalaje (+125%), instalații (+33%), granule (+14%), mai puțin la ferestre (-6%).

La instalații, “deși evoluția este pozitivă, există în continuare neajunsuri precum întârzieri în emiterea ordinelor de începere a lucrărilor pentru contractele finanțate prin programele mari (atât europene, cât și Anghel Saligny). Accelerarea lucrărilor finanțate prin programul Anghel Saligny observată în T2/2024 se va tempera în T3/2024, în contextul în care sumele disponibile au fost alocate aproape integral.

Contracția consumului privat de materiale de construcții a determinat încetinirea lucrărilor de reparații curente și de întreținere. În același timp, construcțiile rezidențiale au cunoscut o scădere de 21,6% în intervalul ianuarie-mai comparativ cu aceeași perioadă din 2023.

În astfel de condiții, cererea de la distribuitori și rețele de bricolaj stagnează sau se reduce, așadar pentru moment, motorul cererii pentru segmentul de Instalații rămân lucrările publice de infrastructură”, se precizează în raportul TeraPlast.

Grupul TeraPlast este cel mai mare procesator de polimeri din Europa de Sud-Est. Acesta e compus din companiile TeraPlast, TeraGlass, TeraPlast Recycling, TeraBio Pack, Palplast Moldova, companiile Wolfgang Freiler și Somplast.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Impactul programului Executive MBA al Transilvania Executive Education: testimonialele absolvenților

Articolul următor

Andrea Bocelli va susține un concert extraordinar la Oradea

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Apel comun al mediului de afaceri

Mediul de afaceri din România, reprezentat de organizațiile semnatare, atrage atenția într-o voce comună asupra deteriorării accelerate a…
Investiții
Infrastructură
Turism
CNIPT
Citeste mai mult

Peregrinări prin Țara de Jos a Călatei

Centrul Național de Informare și Promovare Turistică (CNIPT) Zalău va promova această zonă a județului Sălaj printr-un tur…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share