Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Rolul Transilvania Executive Education în formarea managerilor și antreprenorilor din România

Asociația Transilvania Executive Education (TEE) reprezintă de peste un deceniu un pilon esențial în educația managerilor și antreprenorilor din România. Programele educaționale ale asociației oferă cursanților un mediu propice pentru dezvoltarea gândirii critice, precum și oportunitatea de a face parte dintr-o comunitate de profesioniști cu interese similare, provenind din diverse domenii de activitate.



Rețeaua internațională de experți, atent selectată, care contribuie la predarea programelor TEE, aduce expertiza necesară pentru dezvoltarea afacerilor locale. Fiecare concept teoretic este însoțit de exerciții practice, studii de caz și muncă în echipă, oferind noi perspective și idei cursanților. Se folosesc concepte precum: gândirea critică, managementul sistemic, învățarea în buclă dublă și inovația. Procesul de învățare se desfășoară atât în direcția profesor-student, cât și între studenți (peer learning).

În cadrul programelor TEE sunt invitați adesea profesioniști români din companii de top și alumni din comunitate cu scopul de a evidenția modul în care se pot implementa în realitate noutățile învățate. TEE a creat de-a lungul anilor un ecosistem de educație în care oferă cursuri pre și post MBA, dar și contexte pentru proiecte de cercetare și publicare de cărți.

Asociația Transilvania Executive Education oferă în acest moment patru programe pre-MBA și post-MBA în Cluj-Napoca:

Dintre acestea, pentru primele trei programe, înscrierile sunt deschise până la finalul lunii septembrie.

Cursul Strategie pentru o economie digitală a ajuns la cea de a 6-a ediție, având peste 60 de absolvenți. A fost conceput ca o experiență unică de învățare prin intermediul căreia într-un interval de timp scurt (3 luni), cei interesați pot obține cunoștințele și instrumentele necesare pentru a crea valoare și a-și dezvolta strategia de afaceri într-o economie digitală.

Horațiu Pop, Business Group Manager la AROBS, a absolvit acest curs în 2021, iar în 2023 s-a alăturat programului Executive MBA. Iată ce spune acesta despre experiența sa: „Timpul petrecut la acest curs nu a fost un cost, ci o adevărată investiție în mine, personal și profesional, datorită nivelului elevat al lectorilor, conceptelor și instrumentelor prezentate. Având în vedere timpul scurt pe care îl am la dispoziție între muncă și activitățile personale, acest program m-a ajutat să învăț rapid principii care pot adăuga valoare activității mele.”

Despre programul de Strategie pentru o economie digitală a povestit și Daniela Savan, Business Development Director în cadrul Euformatics, absolventă a programului în 2023: “Acest curs a fost organizat și livrat într-un mod excelent. Andrew Taylor este bine informat, carismatic, cu multă experiență practică și cu un interes real pentru educație, lucru pe care l-am apreciat în mod deosebit. Pe lângă materialul predat, diversitatea cursanților și a invitaților a permis discuții captivante și a făcut o diferență majoră. Personal, acest curs a schimbat modul de a gândi despre strategie și leadership, m-a împins să-mi pun întrebări și să privesc organizația mea dintr-o perspectivă diferită.”

Programul Economie comportamentală în practică este primul și singurul training pentru executivi din România bazat pe știința comportamentală aplicată, cu scopul de a-i sprijini în a face schimbări și a-și dezvolta afacerea. Creat de către TEE în parteneriat cu agenția daneză de consultanță iNUDGEyou, dezvoltatorul cunoscutei metodologii BASIC© pentru intervențiile de schimbare a comportamentului adoptate de către OCDE în 2019, trainingul este validat de Universitatea Buckingham din UK, cea care oferă și diploma de absolvire. A doua grupă de cursanți începe trainingul în 4 octombrie.

Radu Orghidan, Global SVP Data & AI Strategy în cadrul companiei Endava, absolvent al programului EMBA promoția 2018, a revenit la TEE pentru a participa la acest training de economie comportamentală. Acesta a relatat experiența sa: „Pentru mine, titlul acestui curs a fost captivant deoarece încerc să înțeleg mecanismele de bază ale comportamentului uman și să observ dacă există vreo legătură cu inteligența artificială generativă în toate aceste sisteme inteligente care apar și care, brusc, demonstrează capacități emergente. Cred că principalele atracții ale acestui curs sunt discuțiile pe care le purtăm, activitățile pe care le desfășurăm împreună și sesiunile de brainstorming din timpul modulelor.”

Paul Cipcigan ocupă funcția de Head of Growth Management în compania Accesa și a făcut parte de asemenea din prima grupă a acestui program. Paul a descris astfel experiența sa: „Ce am învățat din acest program a fost cum să identific un tipar comportamental și cum să construiesc strategii pentru a schimba un comportament. Sunt, de asemenea, mult mai conștient de prejudecățile pe care le am. A fost o oportunitate fantastică de a întâlni oameni extraordinari, de la care am învățat foarte mult. Recomand acest curs.”

Din experiența anilor de predare a unui program Executive MBA aici în Cluj-Napoca, Asociația Transilvania Executive Education a ajuns la concluzia că antreprenorii și managerii care doresc să își dezvolte afacerea și să creeze valoare prin produsele/serviciile lor au nevoie de cunoștințe cât mai practice în domenii precum leadership, economie, marketing, strategie și finanțe. Cu această idee, asociația a dat startul Academiei de Management – un program format din cinci cele mai apreciate module ale programului TEE Executive MBA, cu informații practice și clare pe care participanții pot să le pună în practică imediat după curs.

Andrew Taylor, directorul programelor TEE și inițiatorul Academiei de Management a declarat: „TEE se dovedește a fi un pilon de bază în dezvoltarea profesională a managerilor și antreprenorilor din România, oferind programe educaționale care sunt atât adaptate la nevoile locale, cât și fundamentate pe tendințele internaționale. Fiecare modul aduce studii de caz, instrumente experiențiale și interacțiuni de grup pentru a ne asigura că învățarea este interactivă și relevantă pentru fiecare participant.”

Doru Șupeală, consultant în marketing și business și EMBA alumni este lector al Academiei de Management pentru modulul de Marketing. Doru declară: „Ca să fii un manager bun, în zilele noastre, trebuie să explorezi cu curaj și curiozitate spațiul tot mai complex și volatil în care îți întâlnești competitorii. Atât în zona comercială, cât și în piața muncii, trebuie să știi să formulezi o propunere de valoare puternică, durabilă și atrăgătoare, ca să construiești relații sănătoase și profitabile cu clienții și cu membrii echipei tale. Vom descoperi împreună, într-o experiență interactivă bazată pe aplicații practice, drumul corect spre un marketing eficace și un brand puternic. Modulul de Marketing din programul Management Academy îți va oferi claritate și consistență în gândirea strategică și câteva instrumente esențiale pentru a lua decizii corecte în viitor.”

Alin Băiescu, expert în economie comportamentală, EMBA alumni și lector, ne povestește despre rolul pe care modulul de economie îl are în Academia de Management: „Cursul este construit în conformitate cu un citat celebru care afirmă că „esențele puternice se păstrează în sticle mici”. Astfel, acest training intensiv de 5 zile este conceput pentru a sprijini dezvoltarea accelerată a managerilor ambițioși în parcursul lor profesional. Inițial, pornind ca specialiști, cei mai talentați, harnici și cu obiective clare accesează poziții superioare în cadrul organizațiilor lor. Și acesta este momentul pentru un „zoom out”, când cunoștințele despre alte domenii funcționale ale companiei sprijină înțelegerea modului de funcționare al întregii organizații”.

Cu o ofertă variată de programe și o abordare integrată, Asociația Transilvania Executive Education continuă să joace un rol important în educația managerială din România, contribuind la formarea liderilor capabili să facă față provocărilor actuale și viitoare. Programele TEE care încep în această toamnă au prețuri speciale până la finalul lunii august, iar detaliile sunt disponibile pe website-ul asociației.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

VIDEO: Galele de premiere The Voices of Business, ecouri naționale în jurnalul Ardeal TV

Articolul următor

Injecția de fonduri nerambursabile ADR Centru atrage alte 43,7 milioane lei în investiții publice

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share