Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Nu te supăra, frate! Tunelul Meseșului mai are de așteptat

Foto credit: Lucian Milaș

Precum în jocul din copilărie, Nu te supăra, frate, ne întoarcem la visul cu tunelul Meseșului doar la faza lui de desen. Dacă tunelul de pe lotul Curtea de Argeș-Tigveni al autostrăzii Sibiu-Pitești, botezat Daniela înaintează cu succes în pântecul de piatră al muntelui, visul sălăjenilor și al sătmărenilor de a străbate pe dedesubtul Meseșului în drum spre centrul țării se prelungește. 

Pe tabla de joc unde sunt desenate viitoarele autostrăzi ale României există un punct de la care te întorci spre start. Pentru locuitorii dezamăgiți din Sălaj, Satu Mare și o parte din Bihor, tunelul care ar fi trebuit să ușureze accesul spre autostradă și să evite urcarea și coborârea Meseșului a rămas doar pe planurile constructorilor. Potrivit CNAIR, contractul ar fi trebuit să fie semnat în martie 2023, dacă nu existau contestații. Cum acestea sunt mai mult decât posibile, rămâne să așteptăm începutul lui septembrie 2024 pentru a afla decizia CNAIR.

Foto credit: Lucian Milaș

Frate, nefrate, brânza-i pe bani

Județ mic, cu ambiții mari, tunelul care ar urma să aibă lungimea de 2,89 km ar urma să fie cel mai lung tunel rutier din România. Ei bine, deși e  bine să visezi amplu, uneori socoteala de acasă nu se potrivește cu cea din târg. Pentru tronsonul de autostradă A3 Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău), licitația demarată de patru ani, adică din anul 2020 pare să fie una complicată. E adevărat, pentru o valoare estimată la aproximativ 800 de milioane de euro, jocurile sunt strânse.

Se apropie termenul limită

CNAIR este în continuare în etapa de evaluare a ofertelor, deși termenul limită era 30 august 2024 atât pentru evaluarea calificării și a celei tehnice, precum și a evaluării financiare. Contează experiența deținută de inginerul proiectant de poduri.

Inginerul proiectant de tuneluri este Stăpânul inelului

Deși există algoritmi și pentru evaluarea managerului de proiect (6,00 %), al inginerului proiectant de drumuri(4,00 %) și cel de poduri (4,00 %), experiența cea mai relevantă este a inginerului proiectantul de tuneluri (7,00 %).

Algoritm necesar evaluării ia în calcul mai mulți factori. Participarea la proiectarea de lucrări de infrastructură de transport rutier e importantă, dar diferența o face experiența în excavarea în subteran.

Participarea expertului propus în poziția de Inginer proiectant de tuneluri sau similar în contract/contracte în cadrul căruia/cărora au fost elaborate și/sau actualizate și/sau revizuite studii de fezabilitate și/ sau proiecte tehnice pentru construcție nouă și/sau modernizare și/ sau lărgire de infrastructură de transport rutier (drum expres/drum național/autostrada) și/ sau infrastructura de transport feroviar (inclusiv metrou) care au inclus galerii de tunel realizate prin excavație în subteran cu o lungime minima de 500 m fiecare, se va puncta diferit.

Pentru 2 galerii cu o lungime de minim 500m fiecare: 2,5 puncte;

Pentru 3 galerii cu o lungime de minim 500m fiecare: 5 puncte;

Pentru 4 sau mai multe galerii cu o lungime de minim 500m fiecare: 7 puncte.

Punctajul se va acorda în funcție de numărul de galerii, cu o lungime de minim 500 m fiecare, aferente unor tuneluri realizate prin excavație în subteran, indiferent de numărul de contracte în care aceste lucrări de artă au fost realizate.

Nu vor fi luate în considerare următoarele tipuri de galerii: galerii de urgență/ de evacuare/edilitare/de legătură pietonale/ de legătură ce permit accesul auto/galerii de legătură între galeriile tunelului.

Foto credit: Lucian Milaș

Inginerul proiectant de poduri

Algoritmul după care este evaluată experiența inginerului proiectant de poduri este unul complex, care ține seama de mai mulți factori.

Participarea expertului propus în poziția de Inginer proiectant de poduri si/ sau Inginer proiectant structuri si/ sau Inginer Lucrări de Artă în contract/contracte în cadrul cărora au fost elaborate și/sau actualizate și/sau revizuite studii de fezabilitate și/ sau proiecte tehnice pentru construcție nouă și/sau modernizare și/ sau lărgire de autostrăzi și/sau drumuri naționale și/sau drumuri expres și/sau drumuri județene și/sau străzi urbane care au inclus poduri și/ sau pasaje și/ sau viaducte cu o lungime de minim 175 metri fiecare, se va puncta în mod concret.

Pentru 2 poduri și/ sau pasaje și/ sau viaducte cu o lungime de minim 175 metri fiecare: 1 punct;

Pentru 3 poduri si/ sau pasaje si/ sau viaducte cu o lungime de minim 175 metri fiecare: 2 puncte;

Pentru 4 poduri si/ sau pasaje si/ sau viaducte cu o lungime de minim 175 metri fiecare: 3 puncte;

Pentru 5 sau mai multe poduri si/ sau pasaje si/ sau viaducte cu o lungime de minim 175 metri fiecare: 4 puncte.

Nota 1: Ofertanții vor depune un Curriculum Vitae și documente relevante/ recomandări emise de Beneficiar (Beneficiarul final al contractului) și/sau Angajator pentru fiecare contract prezentat, din care sa rezulte elementele necesare acordării punctajului. Nota 2: In vederea acordării punctajului vor fi luate in considerare si Proiectele Tehnice elaborate in cadrul unor contracte de proiectare si execuție. Nota 3 : Punctajul se va acorda în funcție de numărul de poduri/pasaje/viaducte, cu o lungime de minim 175 metri fiecare, indiferent de numărul de contracte în care aceste lucrări de artă au fost realizate.

Prețul corect

Algoritm de calcul  în ceea ce privește prețul conține un punctaj care se acorda astfel:

a) Pentru cel mai scăzut dintre preturi se acorda punctajul maxim alocat; b) Pentru celelalte preturi ofertate punctajul P(n) se calculează proporțional, astfel: P(n) = (Preț minim ofertat / Preț n) x punctaj maxim alocat.

Autoritatea contractantă acordă punctaj pentru ofertarea unei perioade de garanție a lucrărilor suplimentara față de perioada de garanție minim acceptată de 60 de luni

Proiectul Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: POARTA SĂLAJULUI – ZALĂU, KM 25+500 -KM 40+600, INCLUSIV TUNEL RUTIER LA PROFIL DE AUTOSTRADĂ ÎN ZONA MESEȘ ȘI SUBSECȚIUNEA 3B4: ZALĂU – NUȘDFALĂU prevede, pe lângă tunel, un tronson de autostradă de 41 de kilometri, 65 de viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostradă, în lungime totală de aproximativ 13 km.

 

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Sfaturi privind monitorizarea consumului, oferite de specialistii unui depozit de panouri fotovoltaice

Articolul următor

Transylvania Insurance Days 2024 revine la Cluj-Napoca pe 9 și 10 octombrie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share