Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Stadiul lucrărilor pe Autostrada A3 între Gilău și Borș, filmat cu drona

O analiză obiectivă (cu informații și termene) a lucrărilor pe loturile Autostrăzii A3 Transilvania a fost realizată de către profesorul de engleză Cristian Marius Man din Zalău, care are și un canal de youtube. Acesta a folosit în partea a doua a prezentării și imagini filmate de Marin Marian.

„Am observat că mulți utilizatori ai canalului, în special cei noi, preferă să pună întrebări aici, pe canal, în loc să caute informații. Din motive variate, comoditatea fiind cap de listă. De aici mi-a venit ideea de a pune informațiile cap la cap și de a prezenta situația cum e acum, la final de august 2024. Atenție: e multă informație comasată în 8 minute”, spune Cristian Marius Man în preambulul filmării.

 

Stadiul loturilor

Subsecțiunea 3A1: Gilău – Nădășelu (9,47km), constructor UMB, a fost deschisă circulației în 2018. 8,7 km au fost terminați de UMB și recepționați în 2017. Podul peste Someș a fost construit separat de Tirrena Scavi, care l-a finalizat în 2018.

Subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăilești (16,8 km) și Subsecțiunea 3B1: Mihăilești – Zimbor ( 13,26 km) au constructor UMB, ambele fiind în lucru.

Cele două subsecțiuni au un procent fizic de execuție de 73,88%, fiind pregătite pentru asfalt în cea mai mare parte. Termenul de finalizare, după prelungiri repetate este iulie 2026.

Nădășelu – Mihăilești

Puncte critice: pentru a fi terminate este nevoie de trei structuri metalice. La km 1+550 km nu este asamblată sau ridicată nici o grindă metalică.

La km 4 + 350, Sâncrai: toate grinzile sunt asamblate iar circa 25% ridicate.

La km 7 toate grinzile sunt asamblate, iar circa 80% sunt ridicate.

Nădășelu i Mihăilești

Potrivit informațiilor din interior, asfaltarea celor două subsecțiuni ar putea începe în această toamnă.

Viaductul peste cimitirul din Nădășelu (1,2 km) și Viaductul DN1F lângă Topa Mică (2 km) au fost scoase din proiect.

Constructorul desemnat este Ozaltin. Contractul a fost semnat în iunie 2024. Se așteaptă avize, exproprieri și ordinul de începere al lucrărilor, cel mai probabil în această toamnă. După aceea, termenul de proiectare este de 9 luni, iar cel de execuție de 18 luni. Cel mai optimist pronostic pentru deschiderea circulației pe acest tronson este vara lui 2027.

Subsecțiunea 3B2: Zimbor – Poarta Sălajului (12,24 km) este în lucru, constructorul fiind UMB. Stadiul fizic al lucrărilor este 45,85%, iar termenul de finalizare decembrie 2026. Toate grinzile sunt ridicate, atât pe acest lot, cât și pe loturile 3A2 și 3B1.

Dealul de la Zimbor

Punctul critic pe acest lot este dealul de la Zimbor, unde volumul de muncă este mare și anumite zone trebuie aruncate în aer datorită rocilor.

Nodul de la Românași nu are desemnat constructor, fiind în stadiul de evaluare a ofertelor depuse la licitație. Au depus oferte: UMB, Drum Inserv și  Săgeata & Sylc Con, desemnarea câștigătorului urmând a fi făcută în 28 august. Câștigătorul va avea la dispoziție 3 luni de proiectare și 7 luni pentru execuție.

Lucrările ar putea fi terminate la sfârșitul lui 2025 – începutul lui 2026, în funcție dacă vor fi sau nu depuse contestații.

Profesorul Cristian Marius Man estimează că pe lotul Topa Mică – Zimbor – Poarta Sălajului (26 km) cu cu descărcare în nodul de la Românași și descărcare provizorie la intrarea în Topa Mică se va putea circula la finalul anului 2026.

Subsecțiunile 3B3: Poarta Sălajului – Zalău (15,14 km) și Subsecțiunea 3B4: Zalău – Nușfalău (25,84 km) se află în stadiul de desemnare a constructorului. După mai multe licitații anulate de CNAIR se zvonește că în 30 august ar putea fi desemnat constructorul. Acesta ar putea fi Makyol & Ozaltin.

Nușfalău – Suplacu de barcău

Subsecțiunea 3B5 – Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,55 km), cu descărcare provizorie la Marca, fost data în circulație în 2023.  Lucrarea a fost efectuată cu o mica întârziere de către turcii de la Nurol.

Construcții Erbașu a început organizarea de șantier

Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) va fi executată de către Erbașu, care așteaptă de la CNAIR eliberarea autorizației de construire. Erbașu a început deja organizarea de șantier, lucrările urmând să înceapă cel mai probabil în septembrie. Sunt prevăzute 18 luni pentru execuție.

Bechtel a lăsat lucrările la un stadiu fizic de circa 50%.

Subsecțiunea 3C2: Chiribiș – Biharia (28,55 km) are constructor desemnat asocierea Precon Transilvania – Citadina 98, care se află în așteptarea ordinului de începere a lucrărilor. Constructorul a fost desemnat în iunie 2023, dar contractual a fost semnat în martie 2024, iar ordinal de începere al lucrărilor a fost dat pentru mai 2025.

Lotul Biharia – Vama Borș

Subsecțiunea 3C3: Biharia – Vama Borș (5,35 km) a fost executată de către Trameco fiind deschisă traficului în septembrie 2020. Aceasta leagă Autostrada Transilvania de Autostrada M4 din Ungaria.

Filmare lui Cristian Marius Man, combinată cu cea a lui Marin Marian poate fi vizionată aici: https://www.youtube.com/watch?v=meg4KpJA6fA&t=9s

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Euroma Sport și-a relocat fabrica, de pe fosta platformă Carbochim, într-o nouă locație modernă

Articolul următor

AGROMALIM îi așteptă pe fermieri, și nu numai, la Expo Arad în 5 – 8 septembrie

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

CNIPMMR devine IMM România

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) își lansează noua identitate vizuală. În urma…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share