Mai multe mărci create la Cluj au obținut premii în cadrul galei BrandRO 2024, de la București.
Înainte de prezentarea clasamentului și premierea ocupanților primelor locuri din fiecare categorie analizată, conferința BrandRO a adus o sesiune aplicată cu ce contează în branding, ce fac companiile de succes, ce-și doresc consumatorii.
Vorbitori au fost Radu Bozocea – Partner Weizmann Ariana & Partners, Radu Savopol – cofondator 5 to Go & Cereal Crunch, Eliza Calciu-Șerban – director de marketing la FrieslandCampina România, Ayako Funatsu – fondatoare Origami & Paper Flowers Natsuko, Alison Mutler – director Universul.net și Luca Militello – CEO Spitalul Monza, fondatorul Asociației VERA.
Topul BrandRO 2024 a fost precedat de dezvăluirea studiului “Noul val BrandRO”, dedicat brandurile românești tinere, care în ultimii ani și-au demonstrat potențialul de a se impune în fața consumatorilor. Trofeele sunt realizate de Alexandru Boeriu, artist care îmbină designul, pictura şi sculptura.
„Mărcile românești demonstrează o reziliență extraordinară dar și o capacitate mare de inovație. BrandRO oferă un tablou complet al unor businessuri responsabile care pun România în mișcare și care oferă lecții utile tuturor celor care vor să aibă succes pe o piață cu o concurență tot mai intensă și provocări la tot pasul”, consideră Marta Ușurelu, proprietar Biz, organizator al galei.
Studiul BrandRO măsoară puterea mărcilor româneşti din perspectiva investiţiei de încredere şi afectivitate care le este acordată de către consumatori fără a lua calcul indici financiari și comerciali. Acesta are la bază 600 de interviuri online şi este reprezentativ la nivel urban, la nivel de regiune, grad de urbanizare, împărţire pe sex şi vârstă a populaţiei între 18 şi 55 de ani.
Performanţa mărcilor româneşti este măsurată în baza a trei indicatori: importanța mărcii, gradul de utilizare și notorietatea ei. Importanţa unei mărci pentru consumator a fost măsurată cu ajutorul metodologiei MaxDiff (Maximum Differentiation Scaling) și toate analizele au fost realizate la nivel de categorie, în total având 10 categorii de produse.
Respondenţii au realizat alegeri între calupuri de mărci, respectiv au ales care este cea mai importantă și cea mai puțin importantă marcă pentru ei. Aceștia au făcut alegeri multiple între combinații unice de mărci. În urma acestor alegeri a fost calculat un indice de preferinţă pentru fiecare marcă, care ulterior a fost analizat împreună cu indicele de importanță al fiecărei categorii în parte, obținându-se topul final.
O marcă este cu atât mai puternică din perspectiva românismului cu cât reuşeşte să-şi menţină poziţia în top, indiferent de fluctuaţiile socio-economice specifice ultimilor ani. Clasamentul celor mai puternice branduri românești este realizat de 15 ani de Biz și Unlock Market. Biz Agency înglobează revistele Biz, Haute Culture Magazine by Biz, Biz Events, Biz Storymakers, Biz Market View.
Cine a luat premiile
- Primul loc în Topul BrandRO 2024 este ocupat de două branduri românești puternice: Borsec și eMag.
- Trofeul BrandRO a fost primit de compania Borsec, prin Mihaela Drăghici, PR Director Romaqua, fiind înmânat de Elena Filip, Owner EF Words.
- eMag a primit trofeul prin intermediul lui Mircea Tomescu, Chief Marketing Officer, fiind înmânat de Alina Minu, Brand & Marketing Communication Director SAMEDAY Group.
- Categoria BrandRO Fresh a fost adjudecată de Lăptăria cu Caimac, premiul fiind înmânat de Alin Copîndeanu, cofondatorul Tudor Tailor, către directorul general Cornel Dănilă.
- Trofeul Legacy of the Year a mers la Farmec, fiind primit pe scenă de Dragoș Plopeanu, Manager național vânzări IKA la Farmec, de la Cornelia Pleșoianu, Coordonator Marketing BCR.
- FAN Courier a primit trofeul BrandRO Innovation Leader Award, fiind reprezentant la Gala BrandRO 2024 de Adriana Manu, Marketing & Communication Director FAN Courier. Premiul i-a fost înmânat de Mihai Bonca, Senior Consultant la Brand Architects.
- Cris-Tim a fost recompensat cu BrandRO Innovation Leader Award, Ligia Smadu, Marketing Director, primind premiul de la Simona Dobrescu, SPA Manager THAIco SPA.
- În categoria BrandRO Market Influence Award, trofeul a fost adjudecat de Napolact, reprezentat la gala de Eliza Calciu-Șerban, Marketing Director, FrieslandCampina România. Premiul a fost înmânat de Adriana Ilioiu, Marketing Director Sarantis Group.
- În categoria BrandRO Digital Transformation Award, campionul acestei ediții este Banca Transilvania.
- Arctic a luat titlul BrandRO Sustainability Champion Award. Premiul a fost înmânat lui Gabriel Eremia, Marketing and Product Management Director Arctic de Andrei Stoica, Senior Brand Manager Nespresso.
- Regina Maria a primit BrandRO Community Impact Award. Alina Vintilă, PR & Internal Communication Coordinator Regina Maria a primit trofeul, pe scena Galei BrandRO 2024, de la Alex Lăpușan, CEO & Founding Partner Zitec.
- Aqua Carpatica a primit BrandRO Design and Aesthetics Award. Trofeul a fost primit de Valentina Vesler, Director de Comunicare & PR Valvis Holding, de la Liliana Bock, Marketing Director Maresi.
- BrandRO Heritage Award a mers la Mărgăritar. Premiul i-a fost înmânat lui Sorin Soroceanu, director de marketing și vânzări Agrana România, de Luiza Dumitru, Communication & Marketing Director al Oscar Downstream.
- Titlul BrandRO Visionary Brand Award a fost înmânat de Andra Novițchi, campioană mondială la karate, brandului Edenia, trofeul fiind ridicat de Camelia Manoil, Senior Brand Manager Edenia.
- Dero a primit BrandRO Excellence Award. Carmen Gheorghe, Brand Manager Dero, a primit premiul de la Felix Tătaru, Președinte-fondator GMP Group.
- BrandRO Game Changer Award a ajuns la Salt Bank. Viorel Ruse, Director Marketing si Comunicare, a primit trofeul de la Mădălina Uceanu, Managing Partner CareerAdvisor.
- BrandRO Rising Star Award a mers către Heidi. Suzana Popescu, Brand Manager Heidi Chocolat, a primit trofeul de la Alina Donici, Founder Artesana.
- 5 to Go a primit BrandRO Visionary Brand Award. Proprietarul Radu Savopol a primit trofeul pe scena Galei BrandRO 2024, de la Marinela Neacșu, Marketing Director Agrii Romania.