Ambasadorul Elveției, Excelența Sa Massimo Baggi a inclus în cadrul vizitei efectuate la Oradea în 6 septembrie, o întâlnire cu reprezentanți ai Academiei Ohma, o instituție care oferă cursuri de formare profesională în domeniul ospitalității oferită de Winsed.swiss România.
Vizita de săptămâna trecută a Ambasadorului Massimo Baggi la Academia Ohma Oradea a oferit o nouă oportunitate de discuții constructive cu echipa Winsed.swiss asupra perspectivelor educației pentru ospitalitate și a subliniat importanța colaborării internaționale în domeniul educației duale. Dialogul cu Adrian Dumitriu, șeful Ohma de la Winsed.swiss Ohma România și Cheful și antrenorul Bogdan Vandici a evidențiat contribuția parteneriatului Winsed.swiss cu prestigioasa EHL Hospitality Business School (École hôtelière de Lausanne) la consolidarea relațiilor dintre România și Elveția și dezvoltarea inițiativelor educaționale inovatoare.
A doua contribuție a Elveției va fi în educația în sistem dual
Educația și formarea profesională și profesională este unul dintre domeniile în care Elveția susține România în cadrul celei de-a doua contribuții elvețiene. În acest scop, Elveția va aloca României 10 milioane CHF. Programul va fi implementat de Ministerul Educației din România. Obiectivul acestui program este de a consolida sistemul românesc de educație și formare profesională duală, cu implicarea școlilor și a companiilor private.
Academia Ohma
Academia licențiată pentru educație și pregătire vocațională susținută prin parteneriatul dintre Winsedswiss Education Group (WEG) și EHL Group, care include Ecole hôtelière de Lausanne, universitatea de ospitalitate cotată ca fiind numărul 1 la nivel mondial. Instituțiile de învățământ și-au unit forțele pentru a oferi un program de educație și formare profesională (VET) care conduce la o diplomă profesională licențiată de EHL.
Furnizat în România prin Academiile de Management Hotelier vocațional Ohma by winsedswiss, programul VET by EHL reprezintă o șansă pentru ca studenții să își adauge în CV o diplomă recunoscută la nivel internațional în domeniul ospitalității, fără a fi nevoiți să studieze în afara țării.
Oferta educațională Ohma constă într-un model mixt de formare a abilităților bazat pe cadrul elvețian de competențe. Acesta este considerat a fi unul dintre cele mai eficiente modele de educație din lume, caracterizat printr-o abordare concentrată pe rezultatele învățării și o structură orientată către competențele dezvoltate prin aplicarea curriculumului.
Programul postuniversitar Strategic Hospitality Management
Prof. Univ. Dr. Gabriela Tigu, decan al Decan al Facultății de Business și Turism, din cadrul Academiei de Studii Economice București a apreciat relansarea programului Strategic Hospitality Management, în colaborare cu EHL Advisory services, divizia de consultanță a EHL Hospitality Business School (Ecole hôtelière de Lausanne), cu sprijinul winsed.swiss.
„Am arătat că angajatorii își doresc lucrători care să demonstreze bune competențe de comunicare, flexibilitate, adaptabilitate, gândire critică, rezolvare a problemelor și chiar leadership, pe lângă cele de digitalizare. Și, peste toate, pasiunea pentru turism. Asta așteaptă și de la tinerii absolvenți, dar și de la actualii angajați. Toate aceste competențe ale angajaților trebuie însă <valorificate> cu profesionalism și eficiență de echipa managerială, care trebuie să îmbine în mod creativ și totodată eficient metodele moderne de management al resurselor umane cu toate celelalte instrumente manageriale de gestionare a afacerii (operaționale, de marketing, economico-financiare etc.). Altfel spus, profesionalizarea managementului în turism și ospitalitate este o nevoie continuă.” a spus Prof. Univ. Dr. Gabriela Tigu într-un interviu realizat pentru HORECA Romania.
România și industria ospitalității
Industria ospitalității s-a confruntat în ultimii ani cu câteva provocări, care au dus la închiderea unor restaurante, atât în România, cât și în întreaga Europă. Restricțiile impuse de autorități, scăderea numărului de turiști și schimbările în comportamentul consumatorilor au dus la o scădere semnificativă a veniturilor în turism și alimentația publică. În plus, creșterea costurilor operaționale și dificultatea de a adapta afacerile la noile cerințe de igienă și siguranță au pus o presiune suplimentară asupra restaurantelor și hotelurilor. Odată cu redeschiderea completă a economiei, industria ospitalității se confruntă cu noi provocări, precum ajustarea la noile standarde tehnologice și cerințele clienților pentru experiențe personalizate și de calitate superioară.