Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

A doua intervenție a Elveției va aduce României 10 milioane CHF

Ambasadorul Elveției, Excelența Sa Massimo Baggi a inclus în cadrul vizitei efectuate la Oradea în 6 septembrie, o întâlnire cu reprezentanți ai Academiei Ohma, o instituție care oferă cursuri de formare profesională în domeniul ospitalității oferită  de Winsed.swiss România. 



Vizita de săptămâna trecută a Ambasadorului Massimo Baggi la Academia Ohma Oradea a oferit o nouă oportunitate de discuții constructive cu echipa Winsed.swiss asupra perspectivelor educației pentru ospitalitate și a subliniat importanța colaborării internaționale în domeniul educației duale. Dialogul cu Adrian Dumitriu, șeful Ohma de la Winsed.swiss Ohma România și Cheful și antrenorul Bogdan Vandici a evidențiat contribuția parteneriatului Winsed.swiss cu prestigioasa EHL Hospitality Business School (École hôtelière de Lausanne) la consolidarea relațiilor dintre România și Elveția și dezvoltarea inițiativelor educaționale inovatoare.

A doua contribuție a Elveției va fi în educația în sistem dual

Educația și formarea profesională și profesională este unul dintre domeniile în care Elveția susține România în cadrul celei de-a doua contribuții elvețiene. În acest scop, Elveția va aloca României 10 milioane CHF. Programul va fi implementat de Ministerul Educației din România. Obiectivul acestui program este de a consolida sistemul românesc de educație și formare profesională duală, cu implicarea școlilor și a companiilor private.

Academia Ohma

Academia licențiată pentru educație și pregătire vocațională susținută prin parteneriatul dintre Winsedswiss Education Group (WEG) și EHL Group, care include Ecole hôtelière de Lausanne, universitatea de ospitalitate cotată ca fiind numărul 1 la nivel mondial. Instituțiile de învățământ și-au unit forțele pentru a oferi un program de educație și formare profesională (VET) care conduce la o diplomă profesională licențiată de EHL.

Furnizat în România prin Academiile de Management Hotelier vocațional Ohma by winsedswiss, programul VET by EHL reprezintă o șansă pentru ca studenții să își adauge în CV o diplomă recunoscută la nivel internațional în domeniul ospitalității, fără a fi nevoiți să studieze în afara țării.

Oferta educațională Ohma constă într-un model mixt de formare a abilităților bazat pe cadrul elvețian de competențe. Acesta este considerat a fi unul dintre cele mai eficiente modele de educație din lume, caracterizat printr-o abordare concentrată pe rezultatele învățării și o structură orientată către competențele dezvoltate prin aplicarea curriculumului.

Programul postuniversitar Strategic Hospitality Management

Prof. Univ. Dr. Gabriela Tigu, decan al Decan al Facultății de Business și Turism, din cadrul Academiei de Studii Economice București a apreciat relansarea programului Strategic Hospitality Management, în colaborare cu EHL Advisory services, divizia de consultanță a EHL Hospitality Business School (Ecole hôtelière de Lausanne), cu sprijinul winsed.swiss.

 

 


„Am arătat că angajatorii își doresc lucrători care să demonstreze bune competențe de comunicare, flexibilitate, adaptabilitate, gândire critică, rezolvare a problemelor și chiar leadership, pe lângă cele de digitalizare. Și, peste toate, pasiunea pentru turism. Asta așteaptă și de la tinerii absolvenți, dar și de la actualii angajați. Toate aceste competențe ale angajaților trebuie însă <valorificate> cu profesionalism și eficiență de echipa managerială, care trebuie să îmbine în mod creativ și totodată eficient metodele moderne de management al resurselor umane cu toate celelalte instrumente manageriale de gestionare a afacerii (operaționale, de marketing, economico-financiare etc.). Altfel spus, profesionalizarea managementului în turism și ospitalitate este o nevoie continuă.” a spus Prof. Univ. Dr. Gabriela Tigu într-un interviu realizat pentru HORECA Romania.

România și industria ospitalității

Industria ospitalității s-a confruntat în ultimii ani cu câteva provocări, care au dus la închiderea unor restaurante, atât în România, cât și în întreaga Europă. Restricțiile impuse de autorități, scăderea numărului de turiști și schimbările în comportamentul consumatorilor au dus la o scădere semnificativă a veniturilor în turism și alimentația publică. În plus, creșterea costurilor operaționale și dificultatea de a adapta afacerile la noile cerințe de igienă și siguranță au pus o presiune suplimentară asupra restaurantelor și hotelurilor. Odată cu redeschiderea completă a economiei, industria ospitalității se confruntă cu noi provocări, precum ajustarea la noile standarde tehnologice și cerințele clienților pentru experiențe personalizate și de calitate superioară.

Una dintre cele mai mari dificultăți cu care se confruntă industria ospitalității din România este lipsa personalului specializat. Migrația forței de muncă către țări vest-europene, unde salariile și condițiile de muncă sunt mai atractive, a dus la un deficit acut de personal calificat, în special în domenii precum bucătărie, servicii de ospitalitate și management hotelier. Formarea insuficientă și fluctuația ridicată a angajaților agravează această problemă, lăsând multe afaceri fără capacitatea de a oferi servicii de înaltă calitate.

Soluțiile pe termen lung ar putea include programe de formare profesională mai eficiente și investiții în păstrarea angajaților, dar și măsuri care să facă industria mai atractivă pentru forța de muncă din România. Cum la nivelul Ministerului Educației nu au fost demarate mecanismele necesare adaptării la nevoile din piața muncii, prin transformarea unor unități de învățământ cu performanțe educaționale scăzute în unități care să pregătească forță de muncă specializată pentru industria ospitalității la nivelul necesarului din România, astfel de instituții, cum este Academia Ohma de la Oradea pot să acopere măcar o parte din nevoile acestei ramuri în expansiune pentru România.

4o




Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Acum șase ani am pornit cu un capital de 4,5 milioane de euro, prin ROCA urmărim un model românesc de private equity prin care adresăm adevăratul potențialul de explozie al economiei românești prin companii care sunt la Reghin, Bistrița, Hârșova și pe care nu se bate nimeni să le cumpere. 

Fabricile de materiale de construcții din Ardeal se vor campioane ale Europei

Articolul următor

Ce oportunități oferă sloturile online din prezent?

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share