Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

ABSL: Impactul digitalizǎrii asupra pieței muncii din Braşov

Asociația Business Service Leaders în România (ABSL) a organizat pe 3 octombrie la Braşov workshop-ul cu tema „Acceptarea schimbării în industria serviciilor pentru afaceri”, la care au participat peste 60 de specialiști din industria locală. Brașovul ocupă un loc important în industria serviciilor de afaceri, datorită culturii sale de business solide, apropierii de București și a numeroșilor vorbitori de limbă germană.

În cadrul acestui eveniment, companiile au discutat despre evoluția sectorului din anul acesta și perspectivele de anul viitor, efectele ultimelor modificărilor legislative și fiscale asupra pieței muncii, modul în care companiile se implică în comunitate și în a crea condiții pentru o stare de bine și sănătate a angajaților. Unul dintre cele mai importante subiecte de pe agenda întâlnirii a fost cel legat de tehnologie în contextul pieței muncii.

„Într-o industrie globală tot mai competitivă, avem nevoie să dezvoltăm în România servicii tot mai complexe, cu valoare adăugată mare, bazate pe digitalizare și utilizarea celor mai noi tehnologii, inclusiv soluții de inteligență artificială. Pe măsură ce nevoile de pe piața muncii evoluează, competențele digitale vor deveni la fel de importante precum creativitatea, munca în echipă, proactivitatea și adaptabilitatea, toate acestea fiind esențiale pentru a răspunde provocărilor viitorului”, explică Ciprian Dan, Președinte ABSL.

Serviciile de resurse umane, finanțe şi contabilitate, precum şi cele de operațiuni clienți sunt cel mai frecvent oferite de către companiile din industria serviciilor de afaceri la Braşov, potrivit raportului ABSL de la finalul anului trecut. Evoluția angajaților care oferă aceste servicii este strâns corelată cu evoluția tehnologiei, acest aspect oferind numeroase perspective de dezvoltare profesională.

Cei care doresc o carieră în HR, în industria serviciilor de afaceri, vor avea tot mai multă nevoie de competențe digitale sporite, o serie de procese precum ștatele de plată, managementul beneficiilor, evaluarea performanțelor angajaților sau chiar procesul de recrutare urmând să fie complet automatizate sau să utilizeze din ce în ce mai mult soluții care implică tehnologie.

Serviciile financiare vor avea un trend ascendent, iar acest lucru va determina o creștere a numărului de angajați din acest domeniu. În următorii ani, cererea pentru analiști financiari specializați în analiza datelor va lua amploare. De asemenea, se așteaptă ca majoritatea pozițiilor din departamentele financiare să necesite cunoștințe solide despre tehnologia blockchain, care în prezent nu este atât de răspândită.

Serviciile de operațiuni clienți rãmân în topul serviciilor oferite de industrie, însã automatizarea proceselor a dus la o transformare profundã a acestora, prin rezolvarea mai rapidã a cererilor şi eficientizarea proceselor.

Conform Institutului Național de Statistică, digitalizarea și tehnologizarea sporesc nevoia de forță de muncă înalt calificată, astfel că între 2018-2030 va exista o creștere cu 60% a numărului de persoane calificate. 42% din orele de muncă vor fi efectuate cu ajutorul automatizării/ digitalizării și 1 din 2 angajați va avea nevoie de o reconversie profesională.

„Cercetările noastre au arătat că până la 40% dintre orele de muncă din toate domeniile, de la business și operațiuni financiare, până la management, vor fi afectate de transformarea creată de inteligența artificială generativă. De aceea, dezvoltarea abilităților legate de AI devine absolut esențială. Vor exista și ocupații complet noi, în domenii precum controlul calității AI sau prompt engineering. Recent, am putut observa apariția unor roluri de transformare de procese de business folosind inteligența artificială. În cadrul Accenture, oferim programe de reskilling și upskilling pentru a ne asigura că toți angajații noștri sunt pregătiți pentru revoluția Gen AI”, spune Raluca Burghelea, Country Managing Director Accenture Romania.

Conform raportului ABSL, pentru piața serviciilor pentru afaceri din Brașov se estimează anul acesta o creștere de minimum 10% a numărului de angajați.

„În Brașov, recrutãm în perioada 2024-2025 în special roluri din zona de finanțe, contabilitate și HR. La nivel național, pe lângă rolurile menționate, recrutăm în domeniile de vânzări operațiuni și achiziții, dar și în IT și Digital Engineering”, adaugã Raluca Burghelea, Country Managing Director Accenture România.

Conform ABSL, aproximativ 200.000 de angajați lucrează în prezent în industria serviciilor pentru afaceri, din care peste 3% se află în Brașov.

Asociaţia Business Service Leaders în România (ABSL) este cea mai importantă organizație care reprezintă sectorul de business services, adunând în componența sa peste 80 de companii care își desfășoară activitatea în domenii precum Shared Services Center (SSC), Business Process Outsourcing (BPO), Information Technology Outsourcing (ITO), Research and Development (R&D).

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Hi-Tech „Made in Transilvania”

Articolul următor

Global Vision anunță dezvoltarea unei platforme ESG bazată pe AI

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Citeste mai mult

CNIPMMR devine IMM România

Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) își lansează noua identitate vizuală. În urma…
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share