Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

“Aspiratorul” de producători locali. Cum au pătruns aceștia în hipermarketuri

Auchan
Marile rețele comerciale se orientează tot mai mult către producătorii autohtoni | Foto: TB, Auchan

Mai mulți întreprinzători din Banat și Transilvania reușesc să își comercializeze produsele în rețeaua Auchan, inclusiv peste granițele României.

“Am avut ca obiectiv lactatele sănătoase, deoarece clienții caută tot mai mult etichete “curate”, tot mai dificil de găsit. Încercăm să facem produse naturale al căror gust să fie cât mai autentic, să amintească de copilărie, dar de calitate superioară: brânză burduf, brânzeturi cu nucă, smântână de casă cu 40% grăsime.



Am început businessul în familie, eu, soțul și copiii, apoi ne-am extins: în noiembrie anul trecut am deschis primul nostru magazin, în Piața Mărăști în decembrie următorul, în Piața Ion Meșter. Am debutat cu produse simple, la prețuri modeste, pentru că am vrut să înțelegem pe toată lumea, apoi ne-am diversificat până la 30 de sortimente. Colectăm laptele de la fermieri din județul Cluj și avem un punct de procesare.

Am avut o fermă, dar am renunțat; nu le puteam face pe toate numai cu familia. În comparație cu alte produse, termenul nostru de valabilitate e mai mic – multă lume ne întreabă de ce. Lactatele sunt foarte sensibile și nu ne permitem să dăm un termen mai mare, deoarece nu punem deloc aditivi în produse, iar aceste produse au văzut laptele de vacă”, spune Daniela Pleșa, de la Sanelact Șoimeni (Cluj).

Mai mulți întreprinzători din Banat și Transilvania reușesc să își comercializeze produsele în rețeaua Auchan, inclusiv peste granițele României.

Se merge pe ambalaje eco

“Suntem o companie de familie din Țara Silvaniei, județul Sălaj, care face doar agricultură ecologică. Acum cultivăm 2.200 ha, am ajuns la 2.000 de bovine, fiind cel mai mare producător de lapte ecologic din România, avem și procesare de carne.

La Auchan am început acum doi ani, cu produse din carne, ideea fiind să punem pe raft tot ceea ce putem scoate din animal, în așa fel încât să limităm foarte mult pierderile, dacă am ales sistemul ecologic, o agricultură mai greu de făcut.

Vrem să fim constanți și consecvenți cu calitatea: controlăm foarte strict traseul, având lanț integrat: lucrăm pământurile, creștem animalele, avem o presă de ulei presat la rece care ne asigură șrotul – sursa principală de hrană a animalelor, dar îl și comercializăm”, arată Ionuț Coste, director de producție la Silvania.Bio.

“Suntem o echipă tânără, de 150 de oameni, însă a fost greu să repornim în Sălaj cu tot ce înseamnă industrie alimentară, pusă la pământ, să ne găsim tehnologi, oameni cu experiență, ingineri tineri care să ducă mai departe meseria. Șimleu Silvaniei avea abator care s-a închis, am adus foști angajați din satul Cehei.

La noi totul e deschis, nu facem nimic cu perdelele trase: oricine poate să vină în fermă să vadă cum se face agricultură ecologică, cum fabricăm produsele. În primul an la Auchan aveam un alt tip de ambalare: scotea în evidență toate defectele cărnii de vită, care fiind cu mult fier și mioglobină se oxidează rapid.

Am găsit o metodă în vid care să îi păstreze prospețimea și să poată sta mai mult la raft. Acum avem un ambalaj 100% reciclabil: folia se aruncă la plastic, cartonul merge la zona hârtie. Vrem mereu să inovăm, să rezolvăm problemele, nu să le dosim, metoda perfectă de colaborare între procesator și retailer”.

Lanț tehnologic strict

“Noi preparăm haioșe și cornulețe după o rețetă tradițională, ambele umplute cu magiun de prune și nucă, dar și foi de cremșnit, ingredientul nostru secret fiind osânza de porc mangaliță, care dă frăgezimea și gustul de altădată. Sunt produse naturale, făcute cu grijă și atenție”, explică antreprenoarea Cristina Alexe – Delicii din Apuseni, cu unitate de producție în comuna Câmpeni (Alba).

“E foarte simplu ca să intri în rețeaua noastră, chiar într-o lună. Producătorii locali nu au niciun cost suplimentar. Testăm produsele înainte, le gustăm, avem un responsabil de calitate, facem audit pentru că trebuie să asigurăm o calitate ridicată și constantă. Dacă nu păstrează procesul tehnologic, tot lanțul cap-coadă, de la materii prime, ingrediente până la produsul finit, nu putem garanta, la rândul nostru, calitate.

Principalul criteriu al unui producător local, de filieră, este respectarea și verificarea lanțului tehnologic pe tot parcursul produsului finit. Avem 85 de filiere, legume-fructe, roșii, ardei, vinete, plante aromatice, cireșe și mere în sezon”, a menționat Corina Terheș, managerul Auchan Cluj.

Unii ajung să facă export

“Orice producător local are putere de livrare la două magazine din Cluj; în schimb, dacă are o putere mai mare, îl putem lista la nivel național. Am început să aducem mai demult roșii de la ferme din Timiș, producătorul ne-a demonstrat că verifică produsul pe tot parcursul lanțului.

Am făcut o verificare de la sămânța plantei și modul în care aceasta este tratată, până la ambalaj. Acum am generalizat ambalajul ecologic: nu mai folosim caserole. Respectând acest criteriu – verificarea lanțul de la sămânță la produs finit – producătorul și-a arătat intenția de a se dezvolta, l-am sprijinim în toate proiectele.

Încet, încet produsul a ajuns în toate magazinele noastre din țară. Cei de la Artesana, din Tecuci, au început cu fabricarea produselor în propria gospodărie. Pe ei i-am găsit noi, am zis să dezvoltăm producția, fabrica a ajuns să facă export, e drept că a fost o cale foarte lungă. Produsele lor se găsesc în prezent în toate lanțurile de hipermarketuri, dar s-au dezvoltat datorită nouă”.

Printre produsele locale care au intrat în rețeaua comercială franceză se mai numără cireșele de la Ferma Steluța, petuniile de la Serele Mihăiești, dulceața de la Berind (județul Cluj), zacusca de la Șomcuta Mare (Maramureș), crăciunițele de la Dalia Prod (Covasna) sau roșiile cherry de la Serele SupeR (Timiș),

Auchan România, rețea cu 18 ani de existență, dispune de 440 de unități Auchan, ATAC, MyAuchan, Simply și Auchan Go (magazin autonom). Hipermarketurile comercializează 50.000 de produse (1.300 marcă proprie, dintre care 1.000 cu producători locali), 90% dintre cele alimentare provenind din țară. În România grupul are 7.000 angajați, afacerile ridicându-se, în 2023, la la 1,6 miliarde €.

Localități selectate în filiera Auchan  (Transilvania, Banat):

  • Biled (Timiș) – roșii cherry
  • Cincu (Brașov) – mere
  • Alba Iulia (Alba) – pere
  • Cluj-Napoca (Cluj) – cireșe
  • Crișeni (Sălaj) –vită bio, ulei eco
  • Ighiu (Alba) – mezeluri
  • Valea Crișului (Covasna) – flori
  • Șomcuta Mare (Maramureș) – zacuscă





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Accesoriile de interior, piese auto online care isi vor dovedi rapid utilitatea!

Articolul următor

Beiușenii scapă de traficul greu. De duminică se deschide Centura Beiușului

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Citeste mai mult

Angajări în domeniul feroviar

Târgul de Carieră Feroviară în România revine în luna iunie cu cea de-a X-a ediție și aduce în…
Turism
Citeste mai mult

Crama Jelna a luat bronzul la Top Hotel Awards

Pentru a treia oară consecutiv vinarii bistrițeni se clasează pe podiumul competiției destinate industriei ospitalității din România. „Suntem…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share