România participă zilele acestea la SIAL Paris, o reprezentativă expoziție de inovație alimentară, după unii cea mai importantă la nivel mondial. SIAL marchează anul acesta o ediție aniversară cu ocazia împlinirii a 60 de ani, care se desfășoară în perioada 19-23 octombrie 2024, la Parc des Expositions, Paris Nord Villepinte. SIAL Paris 2024 reunește peste 7.500 de expozanți din peste 130 de țări, iar România are aici reprezentanți de frunte ai industriei.
Transilvania și Banatul are, ca de fiecare dată, reprezentanți de frunte ai industriei alimentare, care s-au alăturat celorlalți producători cuprinși în participarea țării noastre cu un stand de excepție. Asociatia pentru Promovarea Alimentului Romanesc – APAR, organizația care aduce împreună un număr important de actori pe piața alimentară din România, a fost prezentă la Paris, alături de producătorii din standul României.

Ce companii din Transilvania și Banat participă la SIAL Paris?
COSM FAN CARMANGERIE Moldovan nu este singurul participant din județul Cluj. USAMV Cluj-Napoca este prezentă la expoziția mondială SIAL Paris 2024, dedicată industriei internaționale a băuturilor și alimentelor, cu vinurile produse în 2022 și 2023 la Stațiunea viticolă Vinea Apoldia Maior – USAMV Cluj-Napoca, precum și cu lactatele Bio și preparatele din carne de la Ferma Cojocna – USAMV Cluj-Napoca, prin Gourmeticus Academicum. De asemenea, producătorul de apă alcalină AquaVia de la Bologa, Mariflor, producătorii de mezeluri de la Gherla.
Orădenii de la Distri Fresh International și-au demonstrat abilitatea de a produce gustos, după model italian, Doripesco Prod Brașov au dus la Paris Delta din Carpați, Dry Fruits Trasnsilvania, sibienii de la Pan Food, Prefera Foods din Alba, cu conservele lor la borcan, Romaqua Group Borsec, Sam Mills Satu Mare, Scandia Foods Sibiu, Vladalex Impex din Târgu Mureș și fructele lor de pădure, colegii lor mureșeni de la Apiprodex, cu miere și produse apicole.

Povestea SIAL
SIAL începe la jumătatea secolului trecut, considerată un punct de cotitură de-a dreptul revoluționar în industria alimentară. A cincea decadă, marcată de ieșirea din penuria cauzată de cel de-al Doilea Război Mondial a însemnat pentru țările din vestul Europei recuperarea capacității anterioare de producție, datorită Politicii Agricole Comune (PAC), activă pe principalele țări agricole de pe piața comună.
Obiectivul inițial PAC era atingerea autosuficienței alimentare, dar acest obiectiv a fost extins pentru a include o dimensiune comercială, cu vânzări pe piețele interne și internaționale. În unele țări, industria alimentară a devenit esențială pentru balanța comercială.
În 1961, Franța a creat SOPEXA (Société pour la Promotion et l’Expansion des Produits Agro-Alimentaires – Companie pentru promovarea și extinderea produselor alimentare), marcând o conștientizare tot mai mare a importanței promovării produselor franceze la nivel internațional.
Au crescut importurile a fost necesară satisfacerea nevoilor unei industrii alimentare în plină expansiune, a unui sector de distribuție în plină revoluție și a unei tendințe de consum care se îndreaptă din ce în ce mai mult către catering-ul în afara casei. Fiind cel mai mare producător agricol din comunitate, Franța nu a putut rămâne pe margine și astfel a fost lansată târgul SIAL Paris, cu Philippe Le Coq de Kerland ca prim Director General.
1964-2024
„Săptămâna Internațională a Alimentației din 1964 a însemnat prima ediție a SIAL Paris. Găzduită în centrul de convenții CNIT din Paris La Défense și cu o suprafață de 13.000 mp, a primit 602 expozanți, dintre care 340 din afara Franței, în 27 de pavilioane. Acest lucru a fost încă modest, dar a definit și implementat principiile fundamentale ale evenimentului: o expoziție internațională deschisă produselor străine, desfășurată o dată la doi ani la Paris. Un eveniment cheie în industria alimentară mondială, la care participă producători, importatori, cumpărători și retaileri pentru a iniția și încheia relații de afaceri. Companiile au ales SIAL Paris pentru a-și lansa noile produse și pentru a-și dezvolta afacerea.
CNIT a găzduit primele trei ediții ale SIAL Paris până în 1968, dar odată cu extinderea rapidă a acestui eveniment de doi ani, a fost obligată să se mute în zona expozițională Porte de Versailles în 1970” spun freprezentanții SIAL Paris.