Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

BEI creditează cu 300 milioane € “TGV”-ul Cluj – Episcopia Bihor

Aprobăm finanțarea a două mari proiecte feroviare începute, de 320 km, susținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), electrificarea - reabilitarea liniei Cluj – Oradea - Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș –  Arad.

Guvernul României a dat undă verde cofinanțării necesare pentru linia ferată pe care să circule trenuri de mare viteză.

“Aprobăm finanțarea a două mari proiecte feroviare începute, de 320 km, susținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), electrificarea – reabilitarea liniei Cluj – Oradea – Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș –  Arad. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții (BEI), de 600 milioane euro”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu.



Executivul a aprobat contractarea unui împrumut de 300 milioane € pentru a asigura cofinanțarea la proiectul privind modernizarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor. Proiectul cuprinde patru loturi, de 160 km. Implementarea a început în ianuarie 2023, încheierea acestuia fiind estimată pentru sfârşitul lui 2027. Banii sunt necesari pentru asigurarea cofinanţării aferente Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.

„Guvernul a aprobat începerea negocierilor cu BEI pentru asigurarea finanţării sumei de 300 milioane € pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Consiliul de Administraţie al BEI a aprobat această finanţare în februarie. Proiectul e estimat la 1,9 miliarde € (cu TVA și achiziţia de trenuri), alocarea aferentă din PNRR fiind de 1,1 miliarde de euro, iar diferenţa va fi acoperită de statul român”, a transmis Guvernul României.

Dialogul executivului cu BEI vizează un pachet de asistenţă financiară de 2 miliarde €, ce include proiecte de infrastructură rutieră – Autostrăzile A3 şi A7; feroviară – electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Episcopia Bihor, modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad, metrou – magistrala I Cluj şi magistrala 4 Bucureşti – secţiunea Gara de Nord – Filaret.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
La finalul lui 2021 am început prima faza a proiectului de modernizare a Hotelului Ensana Sovata.

Cum arată după modernizare Hotelul Ensana Sovata

Articolul următor
Municipalitatea băimăreană a anunțat parafarea finanțării pentru proiectul de modernizare a Pieței Revoluției, din reședința de județ a Maramureșului.

Piața Revoluției din Baia Mare, modernizată pe fonduri UE cu 8 milioane €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share