Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

BEI creditează cu 300 milioane € “TGV”-ul Cluj – Episcopia Bihor

Aprobăm finanțarea a două mari proiecte feroviare începute, de 320 km, susținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), electrificarea - reabilitarea liniei Cluj – Oradea - Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș –  Arad.

Guvernul României a dat undă verde cofinanțării necesare pentru linia ferată pe care să circule trenuri de mare viteză.

“Aprobăm finanțarea a două mari proiecte feroviare începute, de 320 km, susținute prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), electrificarea – reabilitarea liniei Cluj – Oradea – Episcopia Bihor și modernizarea liniei feroviare Caransebeș –  Arad. Vom avea asigurată o parte din cofinanțare de la Banca Europeană de Investiții (BEI), de 600 milioane euro”, a anunțat premierul Marcel Ciolacu.



Executivul a aprobat contractarea unui împrumut de 300 milioane € pentru a asigura cofinanțarea la proiectul privind modernizarea căii ferate Cluj – Episcopia Bihor. Proiectul cuprinde patru loturi, de 160 km. Implementarea a început în ianuarie 2023, încheierea acestuia fiind estimată pentru sfârşitul lui 2027. Banii sunt necesari pentru asigurarea cofinanţării aferente Mecanismului de Redresare şi Rezilienţă.

„Guvernul a aprobat începerea negocierilor cu BEI pentru asigurarea finanţării sumei de 300 milioane € pentru electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor.

Consiliul de Administraţie al BEI a aprobat această finanţare în februarie. Proiectul e estimat la 1,9 miliarde € (cu TVA și achiziţia de trenuri), alocarea aferentă din PNRR fiind de 1,1 miliarde de euro, iar diferenţa va fi acoperită de statul român”, a transmis Guvernul României.

Dialogul executivului cu BEI vizează un pachet de asistenţă financiară de 2 miliarde €, ce include proiecte de infrastructură rutieră – Autostrăzile A3 şi A7; feroviară – electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Episcopia Bihor, modernizarea liniei feroviare Caransebeş – Timişoara – Arad, metrou – magistrala I Cluj şi magistrala 4 Bucureşti – secţiunea Gara de Nord – Filaret.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
La finalul lui 2021 am început prima faza a proiectului de modernizare a Hotelului Ensana Sovata.

Cum arată după modernizare Hotelul Ensana Sovata

Articolul următor
Municipalitatea băimăreană a anunțat parafarea finanțării pentru proiectul de modernizare a Pieței Revoluției, din reședința de județ a Maramureșului.

Piața Revoluției din Baia Mare, modernizată pe fonduri UE cu 8 milioane €

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Citeste mai mult

Top 10 firme din Bihor în 2024

Primele 10 firme din județul Bihor în anul 2024, în funcție de cifra de afaceri, au derulat afaceri…
Infrastructură
Citeste mai mult

Incursiune în istoria Inteligenței Artificiale

„Aducem 𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥𝐢𝐠𝐞𝐧𝐭̗𝐚 𝐀𝐫𝐭𝐢𝐟𝐢𝐜𝐢𝐚𝐥𝐚̆ mai aproape, în Regiunea Vest” a fost sloganul impus de ADR Vest, aceștia reușind ca…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share