A fost atribuit cel mai scump contract de infrastructură rutieră din România.
“Cu o valoare de 6,62 miliarde de lei (fără TVA), acest contract prevede și construirea tunelului Meseș (2,89 km), care va fi cel mai lung de pe o autostradă din România. Asocierea de firme turcești care a câștigat contractul are la dispoziție 78 de luni (18 luni proiectare, 60 de luni execuție) pentru construcția celor 41 de km ai secțiunilor Poarta Sălajului – Zalău și Zalău – Nușfalău din Autostrada Transilvania.
Pe traseul acestui sector al A3 vor fi construite inclusiv 65 de viaducte, poduri și pasaje, în lungime totală de 13 km. Procedura pentru semnarea contractului, finanțat prin Programul Transport, va putea începe în termen de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații”, a informat ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu.
Licitația pentru lotul cu tunel de 2,8 km prin Munții Meseș a fost lansată în 10 februarie 2023, în august fiind depuse șapte oferte. Liderii de asociere de la licitație erau Makyol, SA & PE, WeBuild, Ictaș, Mapa, Nurol, Tekfen.
Contractul era estimat la 2 miliarde €, iar Makyol (Turcia) obținea cel mai bun punctaj. Lotul Meseș era ultimul sector necontractat din A3. Evaluarea a durat mai bine de un an, fiind șapte amânări succesive.
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.