Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Mierea de Maramureș a convins juriul The Great Taste 2024

Mierea Roua Maramureșului a obținut trei premii la competiția internațională anuală Great Taste Awards, ediția 2024. Câștigătorul este Petru Tivadar din Sighetul Marmației, care a fost răsplătit pentru o miere și două tipuri de faguri cu miere. Toate trei sunt certificate ecologic.



Chiar dacă Franța și Italia își dispută supremația culinară, Londra a fost în aceste zile capitala mondială a gustului. Great Taste Awards 2024, organizat de Guild of Fine Food a dovedit că este pregătit să-și onoreze poziția unuia dintre cele mai prestigioase evenimente de acreditare pentru alimente și băuturi la nivel global. Rezultatele au fost anunțate în 16 noiembrie 2024, marcând punctul culminant al sesiunilor riguroase de degustare oarbă desfășurate de arbitri experți între martie și iunie. Au fost evaluate peste 13.500 de înscrieri din 115 țări, reflectând standardele înalte și diversitatea acestei competiții.

Mierea din Maramureș a adus aroma florilor de salcâm și tei la Londra

Fagure ecologic de salcâm, Fagure ecologic de tei și miere ecologică de salcâm sunt cele trei produse cu care Petru Tivadar din Sighetu Marmației a obținut distincțiile mult râvnite, cu două stele, care aduc menționarea Outstanding ( Remarcabil) produselor câștigătoare.

Roua Maramureșului, prezent la retailerii de produse dedicate celor care iubesc și caută natura în alimentație are o gamă largă de produse apicole de cea mai înaltă calitate, ambalate într-un mod atractiv, potrivit cu darul albinelor, în care timpul, răbdarea și parfumul florilor din Maramureș devin în fiecare an gust și energie.

Great Taste Awards 2024 la miere

Câștigătorul final al categoriei miere la Great Taste Awards 2024 a fost Authentiko Cretan Thyme Honey, produs de Melicreta-Leontarakis din Grecia. Această miere a câștigat atât titlul de Campion Suprem, cât și o Furculiță de Aur pentru Grecia la ceremonia desfășurată la Battersea Arts Centre din Londra. Produsul a fost celebrat pentru profilul său unic de aromă, pe care arbitrii l-au descris ca având o „intensitate dulce, note florale delicate și un finisaj distinctiv de cimbru”. Echilibrul său de aciditate și prospețime a creat o experiență gustativă remarcabilă, asigurându-și locul ca un remarcabil printre cele 13.672 de înscrieri în competiție, potrivit Greek reporter, care titrau „Mierea grecească a câștigat Oscarul Alimentar Mondial”.

Sursa foto: Greek reporter

„Acum, la punctul culminant, prin anunțarea Golden Forks îi sărbătorim pe cei mai buni producători; cei care au grijă să se asigure că produsele lor ating reperele de materii prime de încredere, metode simple de producție și alimente și băuturi care au personalitate, dar care, în cele din urmă, au un gust grozav”, a declarat John Farrand, director general al Guild of Fine Food, citat de Greek reporter.

Producătorii Giannis și Eleni Leontarakis, câștigătorii cu mierea cretană și-au atribuit succesul pasiunii pentru metodele tradiționale și ingredientele de înaltă calitate, subliniind angajamentul lor de a oferi un produs de clasă mondială. Acest câștig evidențiază excelența mierii grecești pe scena internațională și este de așteptat să stimuleze exporturile pentru marcă.

The Guild of Fine Food

Sub umbrela The Guild of Fine Food se desfășoară în fiecare an două competiții: Great Taste și The World Cheese Awards. Lor li se adaugă publicația Fine Food Digest. Din 1995, The Guild of Fine Food susține comercianții independenți de alimente și băuturi și producătorii, angrosistii și distribuitorii care le furnizează.

Angajați să sprijine și să încurajeze afacerile din sector, aici se pledează cauza și nevoile independenților, sărbătorind excelența și construind o rețea de relații între retaileri, producători și iubitor de alimente și băuturi gustoase.

Competiția Great Taste este celebrată și pentru incluziunea sa, oferind burse micilor producători cu resurse limitate, asigurând o șansă corectă pentru talentele emergente de a străluci.

România la The Guild of Fine Food 2024

România și-a arătat încă o dată talentul culinar, cu câștigători de seamă, inclusiv producători artizanali, excelând în categorii precum miere și brânzeturi tradiționale. Produsele românești s-au remarcat prin calitate și autenticitate, întărind prezența țării în cercurile gourmet globale. Câștigătorii beneficiază de o vizibilitate sporită și de oportunități pentru parteneriate pe piețele internaționale, premiile acționând ca o poartă către o mai mare recunoaștere pentru micii producători.

În această perioadă, când producătorii de miere din România trebuie să facă față nu doar mierii contrafăcute, ci și celei din Ucraina, care a invadat piața din regiune, iar ei se confruntă cu stocuri și prețuri mici oferite de retailerii specializați, orientarea spre calitate în dauna cantității, spre certificarea ecologică, spre efortul de a obține sortimente cât mai variate de miere, dar și de combinații de miere cu alte ingrediente pare a fi soluția salvatoare a apiculturii din România.

Poate că ne lipsește un strop de îndrăzneală, surse curate de flori pentru albine, care să nu mai fie amenințate de chimizarea excesivă a agriculturii, ambalaje adecvate, promovare inteligentă și, de ce nu, susținere din partea consumatorilor din România, care din snobism, sunt gata să cheltuiască sume mari pentru produse la modă, precum ciocolata Dubai, dar nu iau în considerare valențele superioare ale mierii din România, care mai are suficiente suprafețe de floră spontană, care pot aduce în gustul mierii arome inedite, pe gustul celor mai rafinate palate.

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Managerii companiilor din Polonia s-au conectat la Cluj cu mediul de afaceri din Nord-Vestul României, fiind puși la curent cu oportunitățile din regiune.    

Polonezii și-au adus investitorii în Ardeal. Trimiși pe urmele lui Bathory

Articolul următor
Producătorul de bijuterii din materiale recuperate Precious Circuit și organizația Ateliere fără Frontiere au lansat campania From Waste to Art (FWA).

Campanie de reciclare creativă, demarată la Cluj și București

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share