Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

„Uleiuri presate la rece – Tradiție din inima Transilvaniei”: Un proiect pentru comunitate

În inima Transilvaniei, în satul Luncani din județul Cluj, proiectul „Uleiuri presate la rece – Tradiție din inima Transilvaniei” a fost creat pentru a susține agricultura locală, micii fermieri și produsele autentice. Mai mult decât o simplă afacere, inițiativa reprezintă un model de parteneriat local și o pledoarie pentru un stil de viață sănătos, conectând munca fermierilor din zonă cu nevoile consumatorilor moderni.

Finanțat cu fonduri europene prin Programul Național de Dezvoltare Rurală, proiectul promovează un lanț scurt de aprovizionare, prin care fiecare produs este obținut din semințe cultivate local, procesate și comercializate pe o rază de 50-75 km². Proiectul a luat naștere într-un parteneriat pe care producătorul de uleiuri presate la rece Luna Solai, în calitate de procesator, l-a încheiat cu fermieri și cu Agro Transilvania Cluster în calitate de suport în tot ce presupune promovarea și dezvoltarea contextului și cadrului de dezvoltare.

Colaborarea strânsă cu fermierii locali este elementul central al acestei inițiative. De la achiziția directă a semințelor de floarea-soarelui și a altor culturi, până la valorificarea lor, „Uleiuri presate la rece – Tradiție din inima Transilvaniei” este un exemplu de parteneriat care aduce beneficii reale comunității.

„Uleiuri presate la rece – Tradiție din inima Transilvaniei” nu doar că sprijină fermierii, dar revitalizează și o tradiție specifică zonei Transilvaniei, iar povestea Luna Solai își are rădăcinile în această tradiție începută după 1990, și chiar înainte, când multe comune din această regiune aveau mici prese de ulei, iar localnicii produceau ulei pentru propriul consum din semințele cultivate în gospodării.

O legătură strânsă cu tradițiile locale

La baza succesului acestei inițiative stau brandul Luna Solai și Felicia Tulai, antreprenoarea care a transformat o idee de familie într-un exemplu de bună practică în afaceri. Povestea începe în 1998, când familia Tulai a creat primele uleiuri pentru consum propriu și pentru micii fermieri din zonă. Astăzi, Luna Solai produce o gamă variată de uleiuri – de la cel tradițional de floarea-soarelui la uleiuri de dovleac, cânepă, nucă sau rapiță – toate obținute prin tehnologia presării la rece. Această metodă păstrează intacte valorile nutriționale ale produselor, oferind consumatorilor o alternativă sănătoasă la uleiurile rafinate. Brandul se mândrește astăzi cu recunoașteri naționale și internaționale, inclusiv din partea Casei Regale a României.

„Uleiurile noastre nu sunt medicamente, dar fac parte dintr-un stil de viață sănătos. Ele pot transforma o rețetă simplă într-o experiență culinară autentică, datorită gustului unic pe care îl oferă”, explică Felicia Tulai. Ca urmare, Luna Solai este mai mult decât un producător de uleiuri, este un ambasador al gustului autentic românesc. Produsele brandului sunt disponibile în magazine naturiste, băcănii, restaurante care optează pentru ingrediente locale, dar și online, printr-un magazin dedicat.

O carte de vizită a regiunii și a tradițiilor noastre

În ultimul an, notorietatea brandului a crescut inclusiv prin acțiuni și evenimente dedicate publicului, cum ar fi cele desfășurate la Muzeul Etnografic al Transilvaniei din Cluj, unde participanții au fost implicați în fiecare etapă a procesului de producție, de la sămânță până la etichetarea produsului. “Ne dorim să creștem notorietatea uleiurilor noastre presate la rece și putem face asta prin colaborări cu bucătari care valorifică ingrediente autentice în rețetele lor, dar și prin parteneriate cu diverse companii ce pot deveni ambasadori ai produselor locale. De asemenea, aceste produse pot fi oferite oaspeților care ne vizitează orașul sau pot deveni suveniruri reprezentative pentru regiunea noastră, la fel cum aducem acasă cadouri din locurile pe care le vizităm. Aeroporturile, companiile multinaționale și restaurantele sunt doar câteva dintre canalele prin care putem promova gustul autentic al produselor românești, făcându-le cunoscute atât pe plan local, cât și internațional”, a precizat Felicia Tulai, cu referire la planurile pe termen lung pe care le are pentru îndrăgitul brand Luna Solai.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Toate pânzele sus! până în Țara de Foc

Articolul următor

Tuborg Christmas Brew, berea oficială a Crăciunului dă și anul acesta tonul sărbătorilor de iarnă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Piscina de la Poarta Raiului

Deținătorul hotelului Poarta Raiului din comuna Șugag, satul Tău Bistra, județul Alba a decis să-și completeze oferta turistică…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share