Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Bonțida se vrea Smart Village

Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării a UBB și GAL-ST au dat startul unui Living Lab pentru elaborarea unei strategii pilot de comună inteligentă pentru Bonțida.
Experții de la UBB lucrează împreună cu comunitatea locală pentru soluții creative la probleme reale | Foto: GAL-ST

Grupul de Acțiune Locală Someș Transilvan (GAL-ST) și Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) au dezvoltat parteneriate în dezvoltare rurală și turism.

Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării a UBB și GAL-ST au dat startul unui Living Lab pentru elaborarea unei strategii pilot de comună inteligentă pentru Bonțida. “Tatonăm, înțelegem, dezbatem împreună cum să fim o comunitate inteligentă”, a motivat conducerea GAL-ST.



Living Lab este un spațiu de învățare experiențială și coinovare unde studenții și profesorii lucrează împreună cu comunitatea locală pentru soluții creative la probleme reale, utilizând tehnici de design thinking și gândire participativă. Această inițiativă, derulată în perioada noiembrie 2024 – mai 2025, are ca scop nu doar dezvoltarea unei metodologii replicabile pentru alte comunități din teritoriul GAL, ci și formarea unei generații de profesioniști capabili să contribuie la viitorul satelor inteligente prin inovare și colaborare​.

Conceptul de Smart Village presupune implementarea de soluții inovatoare, pentru a răspunde provocărilor comunităților rurale, promovând dezvoltarea sustenabilă, colaborarea și cooperarea prin implicarea activă a localnicilor. Strategia pentru Bonțida va fi creată în cadrul unui proces participativ, care valorifică nevoile și oportunitățile locale, utilizând resursele și ghidurile disponibile la nivel european pentru transformarea satelor în comunități inteligente.

GAL-ST

Târg de turism simulat

În cadrul alte acțiuni, GAL-ST a participat la Transylvania Student Travel Expo (TASTE), la simularea unui târg de turism alături de studenții de la specializările geografia turismului; turism cultural; amenajare și dezvoltare turistică; schimbări climatice și dezvoltare durabilă.

„Ne-a inspirat mult abordarea inedită, prin care studenții, după un semestru de practică și documentare, și-au expus rezultatele la standuri amenajate tematic imitând activitățile agențiilor de turism („înființând” agenții turistice), propuneri de evenimente tematice, propuneri de regenerare, animare destinații turistice.

Mai presus de toate ne-au inspirat entuziasmul, implicarea, devotamentul organizatorilor, participanților și studenților. A fost o experiență “așa da” pentru noi, care suntem preocupați de dezvoltarea în mediul rural, implicând și promovarea valorilor locale – turistice, direct sau indirect”, conform GAL-ST.

În acest an, GAL-ST a depus strategia de dezvoltare locală pentru perioada 2023-2027 prin care își propune accentuarea interconexiunilor durabile între oameni, locuri, inițiative locale și natură. Această abordare inovatoare vizează consolidarea comunității prin cooperare, inovație și sustenabilitate, promovând egalitatea de șanse și valorificarea patrimoniului local.

Principalele intervenții de finanțare includ cooperare pentru schimb de experiențe și dezvoltarea soluțiilor inovatoare; acțiuni colective pentru producătorii locali; afaceri și start-upuri neagricole; Smart Village; dezvoltarea durabilă a satelor și punerea în valoare a patrimoniului local.

GAL-ST își propune să armonizeze dezvoltarea economică cu protecția mediului, asigurând un viitor sustenabil pentru comunitățile rurale. Inițiativele de finanțare sunt concepute să sprijine proiecte ce contribuie la acest echilibru, promovând o viziune integrată asupra dezvoltării locale, ce include dimensiunea ecologică pentru reziliența și prosperitatea pe termen lung a comunităților.

GAL-ST





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Dumitru Chisăliță, președinte AEI: Ungaria – România, 8-0 la gaze

Articolul următor

Grupul de firme UMB, record în 2024, mega anul electoral

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Iunie 2010. Anul 1, numărul 1 al revistei Transilvania Business. O revistă economică regională, care să contrabalanseze cumva…
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share