Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Ce înseamnă pentru companiile de transport intrarea României în Schengen

Intrarea României în spațiul Schengen, de la 1 ianuarie 2025, este mană cerească pentru transportatori. Pentru firmele de transport asta înseamnă economii de zeci sau sute de mii de euro, dar și reducerea poluării în zonele vămilor.

Ilie Ilea, manager general Marvicon, spune că aderarea României la Schengen este o veste bună, așteptată de mult timp

„Pentru noi înseamnă o eficiență mai bună în activitate, datorită faptului că nu vom mai pierde zeci, sute, mii de ore la coadă în vamă. Am pierdut foarte mulți bani din cauza acestor cozi aproape zilnice, pentru că de multe ori, nu mai ajungeam la încărcat, sau la descărcat și pierdeam o zi în care nu am câștigat nimic, sau uneori plăteam penalizări către clienți”, ne-a declarat Ilie Ilea.

 Poluare redusă

Nu în ultimul rând, acesta crede că este un câștig și pentru mediul înconjurător, zecile de camioane care stăteau la coadă cu motoarele pornite, fiind o sursă serioasă de poluare, mai ales pentru localitățile de lângă frontieră.

„De asemenea, va fi mai ușor și angajarea șoferilor extracomunitari, pentru că îi vom putea folosi și în țările Schengen”, susține managerul Marvicon.

Călin Aron, manager asociat la Inovativ Logistic, este de părere că intrarea României  în spațiul Schengen terestru pentru companiile de transport reprezintă un real avantaj prin prisma timpului de așteptare la vămi, ceea ce înseamnă curse mai multe efectuate pe flotă.

„Costuri mai mici. Plătim șoferi pe oră, respectiv pe zi (un șofer care efectuează curse tur / retur aștepta în vamă pe lună undeva la aproximativ 16/24 de ore cumulate pe lună). Și nu în ultimul rând, scade nivelul de poluare. Dacă ne gândim, sute / mii de camioane care stau zilnic cu orele, în așteptare pentru a ieși din țară”, a precizat Călin Aron.

Și pentru KSC Transport & Logistic, intrarea României în Schengen aduce reale avantaje

„La nivel de companie cheltuiam până la 5.000 de euro pe lună pe orele suplimentare și motorină irosită în «cozi». Preconizăm un impact pozitiv de până la 60.000 euro/an”, ne-a explicat Sebastian Kiss manager KSC Transport & Logistic.

Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Drumul Expres (DEx) Cluj - Dej se face, dar cât mai avem de așteptat până vom circula pe el

Drumul expres Cluj – Dej. Două decenii de promisiuni, 6-7 ani de execuție

Articolul următor

Reziliență – Restructurare – Reconstrucție. Manifest Energetic pentru România.

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Transilvania Trek Cluj (TTC) își extinde amprenta în România cu mai multe proiecte noi.
Citeste mai mult

Hiltonul din Apuseni prinde contur

Operatorul de hoteluri Transilvania Trek va demara prima fază a unității turistice din stațiunea Beliș-Fântânele. “Transilvania Trek Cluj…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share