Lucrările de electrificare și reabilitare a căii ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor sunt în curs de desfășurare. Investiția a fost împărțită în patru loturi. Potrivit ultimei monitorizări a CFR SA, stadiul de execuție a lucrărilor pe cele patru loturi era cuprins, la sfârșitul lunii noiembrie 2024, între 4,03% și 22,60%. Termenul de finalizare a lucrărilor pe toate cele patru loturi este luna august 2026.
Lotul 1 Cluj Napoca – Aghireș
Lotul are o lungime de 30,411 kilometri. Lucrările sunt efectuate de Asocierea Railworks (formată din Alstom Transport (lider) și Arcada Company). Stadiul fizic al lucrărilor pe acest lot era de 18%, iar stadiul finanțării de 15,35%. Valoarea lucrărilor se ridică la 1.611,48 milioane de lei.
Lotul 2 Aghireș – Poieni
Cu o lungime de 36,530 km, este cel mai avansat lot din punct de vedere al lucrărilor, 22,60%, stadiul finanțării fiind de 18,30%. 1.535,20 milioane de lei este valoare lucrărilor.
Acestea sunt executate tot de Asocierea Railworks.
Lotul 3 Poieni – Aleșd
Este cel mai mare dintre cele patru loturi, cu o lungime de 52,74 km. Lucrările sunt efectuate de Asocierea FCC Construccion (lider) – Gulermak Agir Sanayi Inșaat Ve Taahhut AȘ – CNN Altyapi Yatirimlari Ve Inșaat Anonim Șirketi. Stadiul lucrărilor pe acest lot, în valoare de 2.117,17 milioane de lei, este de 4,03%, iar stadiul plăților de 11,24%.

Lotul 4 Aleșd – Frontiera Ungaria
Lotul are lungimea de 46,744 km. Lucrările sunt executate de către Webuild SPA – Impresa Pizzaroti & C SPA – Salcef SPA. Stadiul de execuție al lucrărilor este de 7,10%, iar stadiul plăților de 11,38%. Valoare lucrărilor pe acest lot se didică la 2.416,85 milioane de lei.
Proiectul de electrificare și reabilitare a linei ferate Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor este realizat din fonduri europene prin PNRR. După finalizarea lucrărilor, distanța dintre Oradea și Cluj Napoca va putea fi parcursă în 2 ore și 14 minute, trenurile putând circula cu viteze cuprinse între 120 km/oră și 160 km/oră.