SRCF Cluj a publicat o licitație în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), vizând achiziția a 50.000 de tone de piatră spartă necesară pentru lucrările de întreținere și reparații ale infrastructurii feroviare. Contractul va fi atribuit pe baza unui acord-cadru pe doi ani, iar valoarea totală estimată este cuprinsă între 1.080.000 și 2.700.000 de lei.
Prin această licitație, SRCF Cluj urmărește să asigure materialele esențiale pentru menținerea siguranței circulației feroviare, sprijinind activitățile de întreținere și reparații ale liniilor de cale ferată. Contractul va permite organizarea eficientă a livrărilor în baza comenzilor ferme emise de beneficiar.
Primul contract subsecvent va acoperi livrarea a 16.184 de tone. Cantitățile ulterioare vor fi stabilite anual, în funcție de necesitățile de reparație și întreținere.
Detalii despre acordul-cadru și livrări de piatră spartă
- Durată: Acordul-cadru va fi încheiat pentru o perioadă de doi ani.
- Cantități: Volumul total estimat de piatră spartă necesar în această perioadă este cuprins între 20.000 și 50.000 de tone.
- Contracte subsecvente
Livrări în stațiile CFR din regiune
Piatra spartă va fi livrată în următoarele stații CF:
- Cluj-Napoca
- Dej Călători
- Oradea
- Satu Mare
- Sighetu Marmației
- Bistrița
Anunțul făcut vine să repare situațiile cum a fost cea din 2001, când Inspectoratului de stat Feroviar din cadrul Autoritătii Feroviare Romane (AFER) efectuase un control ce a avut ca obiect verificarea modului in care s-a făcut aprovizionarea cu piatră spartă la Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Potrivit Curentul Info, Compania CFR SA achiziționase piatră spartă de la întreprinderi care fie nu dețineau autorizație de furnizor feroviar, fie aceasta nu era vizată pentru anul respectiv. De asemenea, se identificaseră cazuri în care anumiți furnizori au livrat piatră spartă neomologată, ceea ce ridica probleme de conformitate și siguranță în utilizarea materialelor.
Siguranța feroviară: o prioritate
Achiziția vine în contextul acordării maximei atenții lucrărilor de întreținere a suprastructurii feroviare, pentru a asigura un transport sigur și eficient în întreaga regiune. Materialele vor fi utilizate pentru balastarea liniilor, contribuind la stabilitatea și durabilitatea infrastructurii feroviare.