La finalul anului 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat contractul de finanțare pentru un proiect ambițios destinat reducerii emisiilor de carbon în sectorul feroviar. Proiectul prevede achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) și beneficiază de o finanțare totală de peste 2,77 miliarde lei, dintre care majoritatea provin din Fondul pentru Modernizare, iar restul din bugetul de stat.
Proiectul vizează introducerea unor trenuri electrice moderne, menite să înlocuiască materialul rulant existent, îmbunătățind astfel transportul regional și suburban.
„La finalul anului 2024, a fost semnat Contractul de finanțare RUIC nr. 101/24.12.2024 pentru realizarea proiectului Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – Material rulant sustenabil prin achiziția a 62 rame electrice regionale RE-R, între MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de organism delegat, în baza Acordului privind stabilirea condițiilor delegării și a atribuțiilor care fac obiectul delegării de către Ministerul Energiei, și AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de Beneficiar” scrie Autoritatea pentru Reformă Feroviară.