Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Trenuri electrice noi pe rute regionale: un pas major spre transport sustenabil

La finalul anului 2024, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, împreună cu Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), a semnat contractul de finanțare pentru un proiect ambițios destinat reducerii emisiilor de carbon în sectorul feroviar. Proiectul prevede achiziția a 62 de rame electrice regionale (RE-R) și beneficiază de o finanțare totală de peste 2,77 miliarde lei, dintre care majoritatea provin din Fondul pentru Modernizare, iar restul din bugetul de stat.

Proiectul vizează introducerea unor trenuri electrice moderne, menite să înlocuiască materialul rulant existent, îmbunătățind astfel transportul regional și suburban.

„La finalul anului 2024, a fost semnat Contractul de finanțare RUIC nr. 101/24.12.2024 pentru realizarea proiectului Sprijinirea reducerii consumului de energie prin eficiență energetică în sectorul transporturilor – Material rulant sustenabil prin achiziția a 62 rame electrice regionale RE-R, între MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de organism delegat, în baza Acordului privind stabilirea condițiilor delegării și a atribuțiilor care fac obiectul delegării de către Ministerul Energiei, și AUTORITATEA PENTRU REFORMĂ FEROVIARĂ (ARF), în calitate de Beneficiar” scrie Autoritatea pentru Reformă Feroviară.

Obiective: eficiență, conectivitate și sustenabilitate

Printre principalele beneficii ale introducerii ramelor electrice se numără:

  • Reducerea dependenței de combustibili fosili, cu un impact semnificativ asupra diminuării emisiilor de gaze cu efect de seră (GES).
  • Decongestionarea traficului rutier în zonele periurbane ale orașelor mari, prin promovarea transportului feroviar ca alternativă viabilă și sustenabilă.
  • Creșterea confortului și eficienței transportului public, contribuind la o mai bună conectivitate între centrele urbane și suburbane.

Rute și perspective de implementare

Trenurile noi vor opera pe o serie de rute importante, inclusiv:

  • Brașov – Gheorgheni, Huedin – Cluj – Bistrița și Arad – Timișoara – Caransebeș;
  • București N – Ploiești S – Adjud, Iași – Pașcani – Suceava și Bacău – Pașcani;
  • Rute populare precum Constanța – Fetești și București N – Brașov.

Aceste rute acoperă arii intens circulate, sprijinind transferul modal și reducerea utilizării vehiculelor personale. Contractul are o perioadă de implementare de 36 de luni, urmând ca trenurile să fie livrate până în 2026.

O investiție crucială pentru viitorul transportului feroviar

Cu o valoare eligibilă de peste 470 de milioane de euro din fonduri europene nerambursabile, proiectul marchează o etapă importantă în modernizarea infrastructurii feroviare din România. Acesta nu doar că stimulează tranziția către un transport mai ecologic, dar oferă și călătorilor condiții îmbunătățite pe rețeaua publică electrificată.

Prin această inițiativă, transportul feroviar devine un motor al sustenabilității și al dezvoltării regionale, contribuind la o Românie mai conectată și mai verde.



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior

Stația CFR Timișoara Est: Demolarea vechii pasarele și începutul unei modernizări esențiale

Articolul următor

Club Feroviar va organiza evenimentele de Top din 2025 la Oradea și București

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Cluj 2023
The Voices of Business Awards Alba 2023
The Voices of Business Awards Sibiu 2023
The Voices of Business Awards Brașov 2023
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share