Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Cum se lucrează la electrificarea liniei ferate Cluj – Episcopia – Ungaria

CFR
Demontare de tabliere la pod – intrarea în stația CF Cluj-Napoca | Foto: CFR Infrastructură

Progresul lucrărilor la loturile de pe teritoriul Clujului este cel puțin dublu decât în județul vecin, afirmă senatorul Radu Moisin.

„Am mers la sediul Sucursalei Regionale de Căi Ferate Cluj – CFR Infrastructură, unde m-am întâlnit cu conducerea acesteia, în frunte cu directorul Petru Ceșa. În cadrul discuțiilor, mi-am reafirmat sprijinul pentru proiectele de infrastructură feroviară esențiale pentru județul Cluj și Transilvania, atât pe direcția Vest – către Centrul Europei, cât și pe direcția Sud – către București.

Am abordat aspecte legislative și soluții pentru o mai bună coordonare între instituțiile statului aflate în subordinea unor ministere diferite, demers în care implicarea unui parlamentar poate facilita dialogul și progresul proiectelor. Cu această ocazie, am primit date actualizate de la CFR Infrastructură privind stadiul fizic al lucrărilor pentru proiectul de modernizare liniei de cale ferată Cluj-Napoca – Episcopia Bihor.

Acest proiect de peste 1,5 miliarde € + taxa pe valoarea adăugată, este finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență. La finalizarea sa, vom putea ajunge cu trenul de la Cluj-Napoca la granița cu Ungaria în doar două ore”, a spus Moisin.

Avansul lucrărilor:

  • Lotul 1: Cluj-Napoca – Aghireșu (violet pe hartă) – 25%
  • Lotul 2: Aghireșu – Poieni (albastru pe hartă) – 34%
  • Lotul 3: Poieni – Aleșd (verde pe hartă) – 5,10%
  • Lotul 4: Aleșd – Frontiera Ungaria (roșu pe hartă) – 10,40%

Sursa: CFR SA

CFR

Marele proiect feroviar al Ardealului

Megaproiectul de cale ferată al Nord-Vestului, Cluj-Napoca – Oradea – Frontieră Ungaria, ar trebui să genereze, odată finalizat, viteze de până la 160 km/h. Proiectul finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) trebuie să fie gata până în decembrie 2026, cei 166 km fiind împărțiți în patru loturi. Contractele cuprind proiectare, execuție și consultanță.

Câștigătorii licitațiilor sunt: lotul 1 (Cluj-Napoca – Aghireș), asocierea Railworks, 1,6 miliarde lei; lotul 2 (Aghireș – Poieni), asocierea Railworks, 1,5 miliarde; lotul 3 (Poieni – Aleșd), asocierea FCC Construccion, 2,1 miliarde; lotul 4 (Aleșd – Frontieră), WeBuild, 2,4 miliarde. Electrificarea și reabilitarea magistralei Cluj-Napoca – Episcopia Bihor este un proiect de 2,2 miliarde euro gestionat de CFR Infrastructură.

Acesta trebuie să asigure condiții tehnice pentru circulaţia cu 160 km/h pentru trenurile de călători şi de 120 km/h pentru marfă. Până la finalizare, călătorii sunt transportați cu autocarul de către operatori privați desemnați de Transferoviar Călători, Interregional și CFR Călători.



Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
Ambro

Grupul francez Rossmann își extinde producția la Șimleu

Articolul următor

Oferte de vacanțe la prețuri promoționale la Târgul de Turism Top Travel

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
Turism
Citeste mai mult

Aeronave militare la Aeroportul Oradea

Aeroportul Oradea va găzdui luni, 21 aprilie 2025, un eveniment special dedicat publicului, organizat cu ocazia împlinirii a…
Citeste mai mult

TuȘiTulcea – Festival de savori dobrogene

Tulcea celebrează din nou gustul unic al scrumbiei dunărene și tradițiile pescărești, în cadrul Festivalului „Scrumbii de Rusalii”,…
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share