Interconectarea cu România reprezintă obiectivul principal pentru mediul de business din Republica Moldova. Asociația Businessului European și-a setat deja o agendă de investiții care să crească competitivitatea companiilor din Moldova, în întâmpinarea momentului în care proiectele de infrastructură rutieră vor fi încheiate etapizat. „Sunt foarte încrezător că vom avea o perioadă foarte bună în relațiile noastre”, a declarat Victor Chirilă, ambasadorul Republicii Moldova la București.
Transportul de mărfuri în interiorul Uniunii Europene este în continuare realizat în cea mai mare proporție pe uscat, cu preponderență pe cale rutieră. Drept urmare și proiectele de infrastructură rutieră demarate de cele două state vecine pentru traversarea Prutului.
Lucrările la primul pod rutier la nivel de autostradă peste Prut au început de pe 26 aprilie. Podul de la Ungheni face parte din proiectul Autostrăzii Unirii A8 și va avea și punct de trecere a frontierei, care va interconecta infrastructurile rutiere între ambele state: Autostrada Târgu Mureș – Iași – Ungheni – frontiera de stat (pe teritoriul României) și Drumul național R1 Chișinău – Ungheni – frontiera cu România (pe teritoriul Republicii Moldova).
„Este continuitate în începutul unei noi etape în relațiile noastre. O etapă cred eu și mai bună decât acum. Sunt foarte încrezător că vom avea o perioadă foarte bună în relațiile noastre, în acele proiecte pe care le-am început în ultimii ani, vor continua și vor fi duse la bun sfârșit noi poduri peste Prut, vom avea în viitor și o autostradă care să ne unească. Vom avea, de asemenea, și linii de înaltă tensiune care vor fi construite în următorii ani și multe alte proiecte care vor fi puse în aplicare”, a declarat ambasadorul Republicii Moldova la București, Victor Chirilă, la postul Radio Moldova, citat de Moldova1.
În acest moment, 30% din exporturile Moldovei în UE sunt realizate cu parteneri din România. Mediul de business din Moldova și-a setat o agendă de proiecte care să crească competitivitatea companiilor. În întâmpinarea finalizării proiectelor de infrastructură rutieră, un proces etapizat, având în vedere cele 5 poduri și viitoarea autostradă, Asociația Businessului European (EBA) în Republica Moldova, a lansat o serie de proiecte.
„Deja am lansat mai multe proiecte investiționale în domeniile: regenerabilelor, energetic, infrastructură, urmează foarte multe proiecte în domeniul infrastructurii, care vor fi acoperite inclusiv din agenda de reforme, dar și din alte surse adiționale. La fel, urmează multe proiecte în domeniul vamal pentru a asigura un flux mai bun la frontieră și multe altele care vor intensifica și vor propulsa schimburile comerciale dintre Republica Moldova și UE, și România în cazul dat, dar și UE în general”, a precizat Mariana Rufa, director executiv EBA, potrivit Radio Moldova.

Podurile RO – MD
Podul de la Ungheni este primul din seria de 5, care vor facilita accesul rutier dintre România și Republica Moldova, respectiv Stânca (RO) – Costești (MD), Bumbăta (RO) – Leova (MD), Fălciu (RO) – Leca (MD), Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD), Albița (RO) – Leușeni (MD).