Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Povestea de succes „Piața 9”, spusă de Daniel Galea într-un eveniment IMM Club

Cred că sunt puțini orădenii sau bihorenii care nu a auzit de „Piața 9”. De fapt, povestea a depășit cu mult hotarele județului, produsele „Piața 9” ajungând și în alte locuri din țară. Mai mult, „Piața 9” va deschide, în curând, o locație în București.

Daniel Galea, un repatriot care a demonstrat că pasiunea, combinată cu determinarea și viziunea, poate transforma o idee într-un business de succes, a fost „antreprenorul secret” al evenimentului Secretele Antreprenorului de Succes (SAS) Oradea, organizat de IMM Club, miercuri, 4 iunie la Double Tree by Hilton Oradea.



Antreprenorul a povestit, invitat de Liviu Sav, cofondator al IMM Club, cum i-a venit ideea deschiderii unei brutării artizanale, unei măcelării artizanale și a unui restaurant sub același acoperiș.

«Piața 9» reunește o brutărie artizanală, o măcelărie artizanală, un restaurant fast casual. Este acel loc care pe noi de încarcă de bucurie. E despre energie, despre vibe, despre conectare”, a explicat Daniel Galea.

 

Din UK, înapoi în România

Înainte de „Piața 9”, antreprenorul avea un business în UK, în Irlanda de Nord, pe care l-a construit practic de la zero, într-o piață foarte competitivă, foarte dinamică, de unde spune că a învățat mult.

O piață care m-a format, o piață care m-a învăţat ce înseamnă sisteme, ce înseamnă scalare, ce înseamnă echipă, ce înseamnă cultură de echipă. Și, la un moment dat mi-am zis: Măi, dacă nu acum, atunci când? Am zis că îmi doresc să construiesc eu ceva, alături de oameni care îmi împărtășesc valoarea și viziunea”, povestește antreprenorul.

Întrebat de Liviu Sav de ce a ales acest tip de business, acest tip de concept, Daniel Galea a răspuns că a fost o întâmplare când a ajuns în UK.

Pur și simplu a fost o întâmplare că am «aterizat» în acel business în UK, unde am petrecut 10 ani, unde am crescut cu business-ul respectiv. Era un business de food. Am fost curios, am învățat, am prins drag și, de ce nu, și eu și Anca, soția, suntem gurmanzi, ne place mâncarea bună, o căutăm, o descoperim în locuri în care nu te-ai aștepta. «Piața 9» e acel univers pe care noi îl căutam, și l-am găsit în multe locuri ale lumii. Și am zis, de ce să nu încercăm să construim noi ceva care să ne reprezinte, în care ne regăsim? Să vedem câți vor vedea lumea așa cum o vedem și noi? Și ne-am trezit că sunt mulți cei care văd lumea așa ca noi!”, s-a destăinuit Daniel Galea.

Spune că la început nu i-a fost ușor, ajungând în UK la momentul respectiv într-un confort financiar. Nu știa, venind din Irlanda de Nord, unde exista o adevărată cultură a măcelăriei, cum se va obișnui lumea din România cu o astfel de cultură. Nu știa dacă va găsit aceeași percepție din partea clienților. Exista multă incertitudine. Plus că au urmat o pandemie și un război. Resursele erau limitate. Dar avea voință și ambiție.

Daniel Galea crede că în succesul pe care îl are cu „Piața 9” l-a ajutat foarte mult business-ul pe care l-a avut în UK, care a pornit tot de la o afacere mică de familie și care a fost preluat ulterior de o corporație.

Am învățat cumva și am văzut cumva ce înseamnă un haos, în care să faci o oarecare ordine, o oarecare structură. Ce însemnă un business care poți să îl scalezi. Ce înseamnă sisteme. Și în ultimul rând, ce înseamnă cultură. Deci, cred că m-a ajutat foarte mult faptul că am trecut prin drumul ăsta și am învățat acolo niște chestii, zic eu, de destul de importante. Dar nu suficiente, încă învăţăm în fiecare zi”, a explicat antreprenorul.

Printre provocările cu care s-a confruntat, Daniel Galea amintește construcția echipei, care este foarte importantă în activitatea pe care o desfășoară.

 

Despre piața din România, doar cuvinte de laudă

 

Cred că oamenii apreciază autenticitatea, transparența, nu pot fi păcăliți. Te taxează dacă promiți și nu livrezi. Am văzut acest lucru și în țară, și la nivel de organizații mai mici. Oamenii te taxează dacă spui una și faci alta, dacă promiți una și livrezi alta. Am înțeles că oamenii de calitate, care cred că sunt extraordinar de mulți în România, apreciază în general calitatea. Apreciază dacă reușești să livrezi calitate constant”, a observat repatriotul.

Daniel Galea spune că, în general, antreprenoriatul e acea călătorie în care ai de-a face în fiecare zi cu incertitudinea, în România chestia asta fiind mult mai amplificată.

„Cred că adaptabilitatea e cea care te poate face să ai un parcurs fain într-o piață precum cea din România. Și cred că dacă ignorăm incertitudinea și toate celelalte, piața din România e o piață cu foarte multe oportunități. Eu cred că HORECA este unul dintre domeniile care vor fi reziliente în orice timp. Ca să ai succes în HORECA și să rămâi relevant, trebuie să fii mereu atât de bun ca în ultima ta zi. Și cred că este foarte important să te focusezi pe ceea ce contează cu adevărat: pe echipă, pe produs și pe viziunea ta. Și dacă rămâi autentic și te ții de promisiune în fața clienților tăi, o să ai succes, o să fii bine”, crede antreprenorul.

Solicitat să dea definiția succesului din punctul său de vedere, Daniel Galea spune că dacă la începutul carierei vroia să dovedească că poate să facă ceva, acum succesul pentru el înseamnă să poată face ceea ce-i place.

Planuri de viitor

Repatriotul a dezvăluit și câteva dintre planurile sale de viitor. Primul dintre acestea fiind livrările online în afara județului, iar următorul deschiderea unei locații în București.

Anul ăsta vom lansa prima locație din București, undeva prin septembrie”, a informat Daniel Galea.

Vizavi de prețurile practicate la produsele sale, care nu sunt deloc mici, antreprenorul a dezvăluit că folosește cele mai bune ingrediente: de la unt, la făină, la carne, etc. Iar românii sunt dispuși să plătească prețul corect la produsele de calitate.

CREDIT FOTO: ZOE PHOTO

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
CCIRM

Desant maramureșean de business în Basarabia. De la producție industrială, la vinurile de Cricova

Articolul următor

Transgaz, perspectivă revizuită de la stabilă la pozitivă

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share