Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Industry 4.0: Cum a rezolvat ebm-papst România retenția forței de muncă

Una dintre companiile premiate la Gala Transilvania Business 15 ani, și unul dintre partenerii de cursă lungă ai revistei noastre, este ebm-papst Oradea. Compania orădeană a primit premiul pentru Cercetare – Inovare în cadrul Galei TB 15 ani. Gabriela Kalman, managerul HR al companiei, a povestit  cum a rezolvat compania pe care o reprezintă criza forței de muncă.

„Atragerea și menținerea forței de muncă este, într-adevăr, un proces dificil, dar noi considerăm că cheia succesului este transparența și comunicarea cu angajații. Asta în ceea ce privește retenția lor. La nivel de ebm-papst ne putem mândri cu o fluctuație de 8% pe an”, a precizat Gabriela Kalman.



Cifra pare ireală raportat la alte companii, unde fluctuația este mult mai mare.

Secretul acestei cifre constă în transparență și în faptul de a fi mereu alături de angajați în producție și de a-i cunoaște.

„Ei pentru noi nu sunt doar cifre, doar nume. Sunt oameni, sunt familii, sunt vieți care, până la urmă, depind de bunul mers și de dezvoltarea companiei”, subliniază managerul HR al ebm-papst România.

Ventilatoare inteligente într-un hub R&D la Oradea

Lider mondial în producția de ventilatoare și motoare, grupul german ebm-papst a intrat pe piața din România în urmă cu 8 ani și anul acesta își va extinde activitatea cu o investiție de 30 de milioane de euro prin dezvoltarea producției și a unui centru R&D într-o clădire nouă.

Cu un angajament neclintit pentru calitate și inovație, ebm-papst își propune să revoluționeze tehnologia de ventilație. În Oradea se vor dezvolta produse inteligente cu consum redus de energie și durată de viață extinsă, controlate inteligent. Aceste ventilatoare sunt folosite în camere de răcire și supermarketuri pentru a asigura temperatura optimă a produselor perisabile, dar și în sisteme rezidențiale de evacuare.

Investiție de 30 de milioane de euro într-o nouă fabrică

În 29 aprilie 2025 a fost pusă piatra de temelie la noua clădire care va fi construită în Parcul Industrial II din Oradea. Compania a achiziționat de la Municipiul Oradea un teren cu o suprafață de 5,5 hectare, unde va construi o nouă clădire în valoare de 30 de milioane de euro.

În prima fază a investiției va fi construită o fabrică pe aproximativ 2 hectare de teren, care va dispune de o zonă de birouri, o zonă de producție și depozit, precum și o zonă dedicată unui Centru de Servicii pentru Grup în care va fi dezvoltat un centru R&D. În cadrul acestui centru vor fi dezvoltate și testate noile generații de produse din industria Air Technology.

Noua clădire va fi gata în mai 2026. În această locație vor fi mutate activitățile din punctele de lucru existente acum în Oradea pe Calea Borșului și în Parcul Științific și Tehnologic. De asemenea, în noua locație există posibilitatea extinderii cu 10.000 metri pătrați pentru investiții ulterioare.

Investiția în valoare de 30 de milioane de euro de la Oradea este o siguranță și o încredere din partea grupului ebm-papst România. Este o siguranță și un mesaj foarte clar către angajații noștri, că mergem în continuare împreună. Că ne dezvoltăm în continuare împreună. Creștem și învățăm împreună. Locurile de muncă sunt asigurate”, a explicat Gabriela Kalman.

Principala calitate pe care o caută ebm-papst România la un angajat este specializarea, experiența, dorința de a învăța, dorința de a comunica și încrederea.

Formarea forței de muncă, o provocare

Una dintre provocările cu care se confruntă firmele în prezent este formarea forței de muncă pentru competențe tehnice și tehnologice avansate. Cu această provocare s-a confruntat și ebm-papst România pentru compartimentul de R&D pe care îl are.

Pentru formarea de specialiști, ebm-papst România a dezvoltat parteneriate cu universitățile din Oradea, Cluj Napoca și Timișoara.

„Anul acesta chiar am avut organizate două workshop-uri, iar colegii noștri ingineri de la R&D s-au întâlnit săptămânal cu studenții. I-au ghidat, i-au învățat, i-au ajutat în proiectele pe care le-au avut. De asemenea, este al treilea an când avem programe de internship pentru studenți. Interesul este foarte mare. Anul acesta, pentru 6 poziții, am avut 160 de studenți. Avem programul de stagiatură pe care l-am pornit anul trecut. A fost și pentru noi o provocare. Am avut șase poziții pe domeniul tehnic. Fiecare stagiar a avut un mentor timp de șase luni, care l-a învățat, l-a ghidat. Toți șase au rămas la noi. Cu acest program am beneficiat și de subvenții pentru ingineri. Căutăm și noi soluții. Investim în oamenii noștri. Suntem autorizați și ca formatori de formare profesională. Formatori pentru calificarea în meseria de tehnician electromecanic din 2023”, spune Gabriela Kalman.

În ceea ce privește IMM-urile, aceasta este de părere că au nevoie de sprijin pentru a adopta tehnologie.

Evoluția ebm-papst România în anul fiscal 2024/2025:

  • 74,5 milioane de euro cifră de afaceri;
  • Investiții realizate în valoare de 1 milion de euro;
  • 4 milioane de produse vândute;
  • 1,3 milioane de euro contribuții la bugetul de stat constând în impozit pe profit și contribuții salariale;
  • Au început lucrările la noua clădire ebm-papst România în valoare de 30 de milioane de euro;
  • Continuă dezvoltarea Centrului de Servicii pentru Grupul ebm-papst prin dezvoltarea huburilor R&D, IT, marketing, calitate și achiziții;
  • Sponsorizări alocate în valoare de 97.000 de euro;
  • S-a ajuns în faza finală a transferului diviziei de motoare electrice către Siemens.

ebm-papst România și-a început activitatea în 2017, iar în prezent compania are 500 de angajați și o cifră de afaceri de 74,5 de milioane de euro. Până în 2030 compania își propune să ajungă la aproximativ 1.000 de angajați, dintre care 250 în Centrul de Servicii și 750 în producție.

Imagini din cadrul panelului Industry 4.0 – Cum a rezolvat ebm-papst Oradea criza forței de muncă

Transilvania Business mulțumește partenerilor care ne-au sprijinit ca această prezență în București să fie posibilă. Summit Agro România este partenerul nostru GOLD și îi mulțumim pentru susținerea de-a lungul parcursului nostru de 15 ani.

Partenerii Silver ai evenimentului sunt Grupul DAFCOCHIM, DAW Benta România, Grupul IRUM-MAVI, Maurer Imobiliare.

Ni s-au alăturat ca parteneri Bronze: AAGES, Chimcomplex, Crama Liliac, E.ON Energie România, Gedeon Richter România, GEODATA Services, Hirschmann Automotive TM, Lactalis România, Medical Devices & Diagnostics, Medica Advanced Solutions Partnership for Life, Sportmed Systems, ROMGAZ, CMC Grup Risk Advisor și Enayati Medical City.

Partenerii noștri de networking sunt Fundația Pro Economica, Ideologist Art, Crama Liliac, Perla Harghitei și Transavia.

 

 

 





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
ARRU

Județul Cluj se implică în reconstrucția Ucrainei. Finanțarea, pasată firmelor

Articolul următor

UMF „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca, destinație internațională de top pentru educația medicală, tot mai atractivă pentru studenți din întreaga lume

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Iunie 2010. Anul 1, numărul 1 al revistei Transilvania Business. O revistă economică regională, care să contrabalanseze cumva…
Investiții
Infrastructură
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share