Constructorii sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș al A3 le-au prezentat stadiul lucrărilor și le-au explicat provocările proiectului.
“Am avut alături de echipa noastră din Transilvania studenții Facultății de Construcții din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN), în vizită pe două dintre șantierele aflate în lucru: viitorul hotel Ibis Styles Erbas Oradea și secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din A3.
Pe teren, colegii noștri le-au prezentat stadiul lucrărilor, le-au explicat provocările specifice fiecărui proiect și le-au oferit o perspectivă reală asupra proceselor din spatele unei construcții de anvergură. Învățarea practică este esențială în formarea viitorilor ingineri și susținem cu toată convingerea inițiativele care aduc studenții mai aproape de realitatea șantierului”, potrivit conducerii Construcții Erbașu.
Tronson abandonat de Bechtel
Societatea din București a demarat la început de an lucrările la sectorul de 26 km de pe A3. Lucrările pe acest tronson au fost începute inițial de compania americană Bechtel, dar au fost abandonate în 2013, când Ministerul Transporturilor a decis rezilierea contractului.
Tronsonul era construit în proporție de 50% de Bechtel, inclusiv o mare parte din viaductul de 1,8 km peste lacul de acumulare Suplacu de Barcău. Contractul se ridică la 210 milioane €, cu termen de finalizare în doi ani (6 luni proiectarea și 18 luni execuția).
Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.