Abonează-te
Abonează-te

Primesti pe mail cele mai noi articole publicate

Politehniștii clujeni au testat “Autostrada Erbașu”

A3
Studenții din Cluj, pe viaductul de 1,8 km abandonat acum 12 ani de americanii de la Bechtel | Foto: Construcții Erbașu

Constructorii sectorului Suplacu de Barcău – Chiribiș al A3 le-au prezentat stadiul lucrărilor și le-au explicat provocările proiectului.

“Am avut alături de echipa noastră din Transilvania studenții Facultății de Construcții din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca (UTCN), în vizită pe două dintre șantierele aflate în lucru: viitorul hotel Ibis Styles Erbas Oradea și secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș, parte din A3.



Pe teren, colegii noștri le-au prezentat stadiul lucrărilor, le-au explicat provocările specifice fiecărui proiect și le-au oferit o perspectivă reală asupra proceselor din spatele unei construcții de anvergură. Învățarea practică este esențială în formarea viitorilor ingineri și susținem cu toată convingerea inițiativele care aduc studenții mai aproape de realitatea șantierului”, potrivit conducerii Construcții Erbașu.

Tronson abandonat de Bechtel

Societatea din București a demarat la început de an lucrările la sectorul de 26 km de pe A3. Lucrările pe acest tronson au fost începute inițial de compania americană Bechtel, dar au fost abandonate în 2013, când Ministerul Transporturilor a decis rezilierea contractului.

Tronsonul era construit în proporție de 50% de Bechtel, inclusiv o mare parte din viaductul de 1,8 km peste lacul de acumulare Suplacu de Barcău. Contractul se ridică la 210 milioane €, cu termen de finalizare în doi ani (6 luni proiectarea și 18 luni execuția).

Proiectul Autostrăzii Transilvania (Braşov – Borş), parte din A3, a început în 2004, în baza unui contract încheiat cu compania americană Bechtel, ce trebuia executat până în 2012. A3 a fost împărțită inițial de autoritățile române în două proiecte, București – Brașov și Brașov – Cluj-Napoca – Borș, lungimea sa fiind de 584 km.





Total
0
Shares
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articolul anterior
AFVC

Academia Viitorul și-a luat ca partener Banca Transilvania

Articolul următor

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Citește și despre galele The Voices of Business Awards:
The Voices of Business Awards Brașov, Covasna și Harghita 2024
The Voices of Business Awards Arad, Timiș și Caraș-Severin 2024
The Voices of Business Awards Bistrița-Năsăud, Mureș, Sălaj și Cluj 2024
The Voices of Business Awards Sibiu, Alba și Hunedoara 2024
The Voices of Business Awards Bihor, Satu Mare și Maramureș 2024
Citește și:
Citeste mai mult

Facerea Transilvania Business. Gânduri

Iunie 2010. Anul 1, numărul 1 al revistei Transilvania Business. O revistă economică regională, care să contrabalanseze cumva…
Investiții
Infrastructură
proiecte
Citeste mai mult

Clujul marilor proiecte pe hârtie

Metroul, trenul metropolitan și centura metropolitană propriu-zisă încă nu au ajuns în faza de șantier, conform listei proiectelor…
Turism
Educație
Zi de Zi știri economice:
Loading RSS Feed
Total
0
Share