Sunt foarte multe companii care au grijă de angajații lor așa că jurnalista Nadina Câmpean l-a provocat pe Nicolae Trofin, head of Bankassurance, Brokers & Corporate Sales, NN Asigurări, la o discuție despre sănătatea în muncă, despre riscuri și contrariscuri, în panelul patru al conferinței România 2030 organizată cu ocazia aniversării a 15 ani de apariție editorială neîntreruptă a revistei Transilvania Business.
„Atunci când discutăm despre abonamente medicale sau asigurări de sănătate avem tendința să credem că ele intră într-o competiție. Aș vrea să privim lucrurile dintr-o altă perspectivă din perspectiva în care fiecare produs, fiecare medicament este pentru o anumită afecțiune. Atunci când discutăm despre un abonament medical discutăm de prevenție iar atunci când discutăm despre o asigurare de sănătate discutăm despre o necesitate medicală” a ținut să lămurească Trofin. Acesta a dorit o discuție foarte pragmatică și a spus că n-a venit cu rapoarte oficiale sau date din raportul ASF, ci cu probleme aplicate.
Cum angajezi și cum păstrezi
Jurnalista Nadina Câmpean a subliniat că discuția din panelul 4, despre sănătatea la locul de muncă se impune și completează excelent panelul cu discuțiile din panelul dedicat HR și care a abordat problema cum angajează companiile și cum găsești angajatul potrivit. Dar, după un proces de recrutare reușit trebuie ca angajatul să fie și păstrat și să funcționeze la capacitate maximă, iar pentru aceasta sunt esențiale măsurile corporate de protecție a salariaților, de la asigurări de viață sau de sănătate, la tot felul de beneficii, Nicolae Trofin subliniind că, în România sunt și companii care și-a definit un indice al fericirii angajaților (happyness index) sau companii care contractează și pachete de consult psihologic sau diverse servicii de well beeing pentru angajați.
Consilierea psihologică și Burn out
„În ultimii ani, într-adevăr, multe dintre asigurările de sănătate au și o componentă de well beeing, mie îmi place să o numesc așa, unde intră și burn out-ul, se fac pași în această direcție, noi asiguratorii am început să construim în direcția aceasta, a consilierii psihologice incluse în pachetul asigurărilor, sunt niște module speciale pentru angajatorii care vin să cumpere asigurări de sănătate pentru angajați și, lăsând la o parte că punem la dispoziție module speciale în direcția aceasta, organizăm și work-shop-uri educative. Pentru că trebuie să acordăm atenție și componentei educative” a declarat Nicolae Trofin, head of Bankassurance, Brokers & Corporate Sales, NN Asigurări. Acesta a subliniagt că, dacă partea educativă nu este suficient exploatată de către firmele de asigurări, se poate ajunge în situații în care angajatorii inițial să comande modulul de well-beeing dar, la prima nevoie de reducere de cheltuieli, acesta să fie și modulul cel mai des tăiat din pachet, alături de componenta oncologică.
În 2024 sunt peste 100.000 de români care și-au deschis un cont pilonul III
„Asta înseamnă că există un trend în România, că se fac pași în direcția educației financiare, pentru că un cont de pensie pilonul III – care este cumva legat de asigurările de sănătate, pentru că atunci când ești sănătos și ai o asigurare de sănătate următorul pas natural pe care o să-l faci este să te gândești la ce o să faci după 60 de ani. Și atunci, acesta este un semn bun, să vedem 100.000 de noi intrați în pilonul III. Asta înseamnă că acești oameni economisesc în fiecare lună o sumă de bani, care are un anumit randament și care nu poate fi accesată decât la vârsta de 60 de ani. Acesta este, de fapt, avantajul major! Pentru că, altfel, banii pot fi puși într-un fond de investiții, în titluri, în tot felul de instrumente financiare. Dar primul impuls pe care îl ai atunci când ai o problemă financiară este să accesezi economiile pe care le ai deja. Ei, dacă ai pensie pilonul III mai departe sunt bani pe care nu poți să-i accesezi, sunt bani care pot fi accesați doar după vârsta de 60 de ani” a explicat Nicolae Trofin, împărtășind împreună cu toți invitații conferinței România 2030 experiența bogată a NN în privința asigurărilor.
Dezbaterile industriei sănătății au fost organizate în cadrul Conferinței România 2030, organizată de Transilvania Business, cu ocazia împlinirii celor 15 ani de existență. Maratonul dezbaterilor s-a întins pe opt paneluri, cu invitați speciali, lideri în domeniile în care activează. Mai multe aspecte din cadrul dezbaterii despre sănătatea la locul de muncă pot fi urmărite în video-ul de mai jos:
Le mulțumim tuturor partenerilor care ne-au sprijinit în acest demers. Partenerii evenimentului au fost Summit Agro România – Gold; grupurile Dafcochim și IRUM-MAVI, DAW Bența România, Maurer Imobiliare – Silver; AAGES, Chimcomplex, Crama Liliac, E.ON Energie România, Gedeon Richter România, Geodata Services, Hirschmann Automotive TM, Lactalis România, Medical Devices & Diagnostics, Medica Advanced Solutions Partnership for Life, Sportmed Systems, Romgaz, CMC Grup Risk Advisor, Enayati Medical City – Bronze. Parteneri de networking au fost Fundația Pro Economica, Ideologist Art, Crama Liliac, Perla Harghitei și Transavia.
Citește și:
Wargha Enayati: „Vă felicit pentru cei 15 ani!”
Horațiu Moldovan, președinte CNAS: „În sănătate se impune un catalog cu standarde de cost!”