Grupul german va conecta, din vară, Cluj-Napoca, Oradea, Satu Mare, Sibiu, Brașov sau Timișoara, dar va transporta și fanii din Europa la Festivalul Electric Castle.
“Extinderea FlixBus pe piața transportului intern din România e un proiect important pentru mobilitatea cetățenilor și dezvoltarea turismului intern. Aceasta reprezintă un pas concret în direcția unei conectivități mai bune între orașe și regiuni, facilitând accesul către destinații turistice din întreaga țară.
Prin acest tip de proiecte, sprijinim economia locală, încurajăm turismul intern și promovăm valorile și frumusețile României. Mai multă conectivitate înseamnă mai mult turism, mai multe oportunități și o Românie mai aproape de fiecare dintre noi”, consideră Gabriel Ștețco, secretar de stat în Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului.
Concurent internațional pe rute interne
“Din iulie compania germană va lansa în parteneriat cu transportatori locali 10 linii interurbane care vor conecta peste 50 de orașe din România. Pasagerii vor putea călători cu autocarul din Constanța către Timișoara, din București către Iași sau Satu Mare, dar și pe multe alte rute, care vor traversa țara dintr-o parte în alta, oferind o nouă opțiune de mobilitate națională”, a precizat Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România).
“Am evidențiat importanța conectivității europene și a investițiilor germane în sprijinirea dezvoltării regionale și unei mobilități durabile”, a spus Sandrina Köbinger, șef al Secției economice a Ambasadei Germaniei în România.
„Deschiderea pieței de transport este un demers pe care Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) l-a susținut constant, în vederea alinierii cu reglementările europene, dar și a oportunității de dezvoltare a tuturor operatorilor.
Experiența altor state și apariția unor modele de business noi arată clar că liberalizarea aduce beneficii directe pentru pasageri: servicii mai accesibile, mai sigure și mai variate si pune în valoare și companiile de transport rutier de persoane, într-o industrie extrem de fragmentată atât în Romania, cât și la nivel european.
Ne bucurăm să vedem că România face un pas important în această direcție și susținem o evoluție a transportului interjudețean într-un cadru competitiv și echitabil”, a menționat Radu Dinescu, secretar general al UNTRR.
Operatori locali luați ca parteneri
FlixBus, unul dintre cei mai mari operatori internaționali de mobilitate colectivă, a anunțat oficial primele rute interurbane operate integral în România. În parteneriat cu transportatori locali, compania va conecta 50 de orașe prin 10 linii interne, oferind o alternativă modernă și sustenabilă de călătorie pentru pasagerii români.
Noile rute vor asigura legături directe între orașe mari și destinații turistice importante, precum Constanța – Timișoara sau București – Iași, oferind o soluție eficientă acolo unde infrastructura feroviară sau aeriană este limitată.
Grupul german a anunțat, că în această vară, va conecta oameni din Europa cu Festivalul Electric Castle, care are loc între 16 și 20 iulie, la Castelul Banffy din comuna Bonțida (județul Cluj). Orașele de plecare vor fi Budapesta, Viena, Praga, Berlin, Varșovia, Bratislava, Milano.
Transilvania și Banatul, în topul transportatorilor
FlixBus este lider mondial în domeniul tehnologiei de călătorie, cu 400 de milioane de călători transportați de la lansare, care activează în 40 de țări. Mărcile sale sunt FlixBus, FlixTrain, Greyhound (SUA) și Kamil Koc (Turcia).
Grupul german acoperă 6.800 de destinații operate cu 5.600 de autocare, cu ajutorul a 1.000 de parteneri locali, având 5.600 de angajați. Sistemul său de rezervare bazat pe inteligența artificială gestionează zilnic 495 de milioane de locuri și 1,2 milioane de curse. Fondatorii săi sunt Andre Schwaemmlein (director general) și Daniel Krauss (director de tehnologii și angajați).
Topul transportatorilor interni de persoane din România era dominat, în 2023, de Tur Cento Trans (județul Sălaj) – afaceri de 126 milioane lei, Madcom DLS (București) – 86 milioane, Pito Trans (Arad) – 81 milioane, Elitur Trans (Olt) – 66 milioane, Zenride (Constanța) – 61 milioane.
